torbi Svart 15.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2018 Julepynt må det være i adventstiden.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 26.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2019 Liten vinterprosjektet som er begynt no å rive vekk pelsen i midt stikk køye og bak stikk køye, grov arbeid er gjort, så no må eg finne ut og planlegger på hva /hvordan eg skal gå videre. Bilde nr 1 : bak stikk køye Bilde nr 2: midt stikk køye Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Fyrlykten Svart 26.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2019 Du står på du @torbi blir bra dette her Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
torbi Svart 27.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2019 Fyrlykten skrev for 13 timer siden: Du står på du @torbi blir bra dette her ? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 13.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2019 Midlertidig arbeidsbenk, den gjør jobben lettere ,tror eg ? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 2.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2019 Fikk gjort litt no, Lagt skai på skroget, målte brun nederste del, paneler på veggen til motor, ikke helt ferdig der enda.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 3.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2019 En fin søndagsjobb. Paneler på i akter. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
huskestue Svart 4.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 Har nettopp kjøpt en NW 900 1985 mod som jeg har startet å renovere/rydde. Denne båten er for meg en gammel drøm og jeg kjøpte den som oppussingsprosjekt. Har begynt å rydde i det elektriske og sjekke det tekniske, det først ,så får det kosmetiske inne/ute komme etterhvert. I den forbindelse trenger jeg et lås til skyvedøra, det orginale er vekk, ønsker tips hvor jeg kan finne/kjøpe et slikt et. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 4.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 Gratulerer med en NW 900, og velkommen her i NW 900 klubben, en fin båt som var mitt drøm da eg var liten?, eg har hatt den i snart 2 år, ser det er en del som må gjøres, en fin hobby , mitt er 1986 mod med 217 hk perkins, hva motor har du .? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 4.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2019 Har du sett etter lås hos båt utstyr som f.eks hos maritim? Eller hos dørlås smeden.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
huskestue Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 torbi: takker for velkomsten. Har lest forumet med stor interesse, mange med mye erfaring rundt NW. Som nevnt tidligere i forumet, er dette damer som begynner å dra på alderen og trenger litt stell :-) Har begynt renovering/rydding på det tekniske, bla nytt batteriopplegg, diesel anlegg, wc og varmeanlegg . Det er rikelig å ta tak i. Det står en saab Iveco 280 hk i kjelleren, av nyere dato (2015) Når det gjelder dørlåsen, har jeg sjekket maritim, men skal sjekke dørlåssmeden , Problemet er at jeg vet ikke hvordan låsen ser ut fysisk. Den er fjernet hos meg. Igjen , et flott forum .-) Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Feit motor du har .?, Bare bruk god tid med å pusse opp båten, skal være kose jobb.? Skal se å ta tatt bilde av lås på døren ikveld. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Her er bilde av låsen. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
huskestue Svart 6.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2019 Flott, tusen takk-, nå vet jeg hva jeg skal se etter. :-) Kan jeg bruke bildene eks sende de til event leverandører ? Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 6.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2019 Ja bare bruk bildene du.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Bosjø Svart 11.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2019 Er det noen som kan hjelpe meg med hva de "ledige bryterne" på Nord West`en er til? Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 12.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2019 Har samme på min, flere ledige knapper. Eg må begynne å rydde el anlegg, men er ikke på min sterke side. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 12.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2019 Bosjo : hva årsmodell og motor har du.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
K.I.S.S. Svart 13.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2019 båt og motor er 1989 modell . forferdelig mye ledninger har begynt å tynne ut noe som ikke er i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Bosjø Svart 14.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2019 Torbi: Er en 88mod m/fly. Motor VolvoTAMD 60A (306hk). Ja, lurer litt på hva de forskjellige bryterne er til. Ser også at 10 amp. sikringene vi får kjøpt nå (Biltema) er 2 mm for lang, slik at de passer dårlig baki bryteren. Irriterende! Har lurt på nytt bryterpanel, evt å bytte bryterne i panelet som er der. Sitér dette innlegget Link to post
huskestue Svart 18.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 Hei Folkens Har tatt ned gardinene bak seterygg og bak kjøkkenbenken for vask, men ser på denne løsningen som veldig tungvint, ikke minst upraktisk. Ser i fra andre innlegg her på BP at det brukes film på glassene (frosta) . Noen med erfaring med bruk av det ? event. andre løsninger. Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 18.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 Hei. jeg brukte frost film fra Clas Ohlson. Den var lett og legge, bare å fukte med litt vann og glatte ut og ren skjære med skarp Stanly kniv. Det satt på så lenge jeg hadde båten uten problemer og jeg var kvitt støvsamlerne. Disse vinduene er jo ganske unødvendige og ble vel fjernet også på 330. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
huskestue Svart 18.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2019 Det høres ut som ei grei løsning, ja, takk for tilbakemelding, Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 21.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2019 Litt oppdatering: Siden baken er buet og skrå måtte eg bygge litt for å få rette vegg. Litt isolering matte fra biltema, forlenget rør til ventiler. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2019 Dette blir spenstig med panel på stikkøyene. Det har jeg ikke sett for. Likte det meget godt. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.