SBHufsa Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Nå var vi litt, eller veldig uheldige med at huset vårt brant rett før jul!! Så da blir det ikke hentetur allikevel. For å få den fortest og trygt hjem tar vi den på lasteskip. Fra Måløy verft ved Florø til Vestfold blir det ca 22000 pluss moms. Det er ikke så mye mer enn det vi må betale for drivstoff og flybilletter... Så nå gleder vi oss til påske!!!! Link to post
M/B Nordheim Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Fin tråd! Venter spent på finværet så vi kan hente vår nyinnkjøpte Nord West 900 96 mod. Den ligger trygt i en flyhangar i Sandane. Blir nok en flott tur langs Vestlandet og hjem til Vestfold!! Gratulerer med flott båt, blir spennande å fylje med framover. Nå var vi litt, eller veldig uheldige med at huset vårt brant rett før jul!! Så da blir det ikke hentetur allikevel. For å få den fortest og trygt hjem tar vi den på lasteskip. Fra Måløy verft ved Florø til Vestfold blir det ca 22000 pluss moms. Det er ikke så mye mer enn det vi må betale for drivstoff og flybilletter... Så nå gleder vi oss til påske!!!! Ja det kan ein sei var veldig uheldig, nesten litt trist å ikkje få ein hentetur frå Sandane, for det er ei opplevinga av dei sjeldne. Men det er vel det ein kan sjå fram til om ein blir pesjonist, å ha tid til å farte kysten rundt. Lykke til vidare med hus og båt, godt å høyre de gledar dikkån til påske då iallefall. Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Oioi. Ordentlig uheldig med hus.. godt det gikk bra med dere da. Lykke til med båtfrakt. :-) Endelig ble det Bobåt Link to post
Antilia Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Uff, det var en lei historie med huset. Håper det ordner seg. Vedr. båtfrakt, så sendte jeg den forrige båten min fra Oslo til Sandnessjøen med Rana Express. Ny eier bet. 11000 + moms for den turen. Vet ikke om de stopper der dere skal ta med båten, men verdt å sjekke. Ingen krav til krybbe osv. Uansett lykke til!!! Gleder oss til bilder av skuta. Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
M/B Nordheim Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Eg betalte kr 8 000,- + mva frå Svolvær til Haugesund for eit par år sidan gjennom Holm Shipping, for ein Mørebas 7300. Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
SBHufsa Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Fint med fraktetips, har sjekket minst et dusin selskaper! Alle henviser til norline! Skal sjekke de to overnevnte. Eller så blir det nok Egil ulvan rederi. :) Link to post
Svolværpostei Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Trist å høre om huset ditt Nord West Line. Jeg håper det går bra med dere. Ellers har jeg vært 2 ganger i båten i januar (det er et stykke å kjøre til opplaget). Første gangen klarte jeg umiddelbart å knekke lukehåndtaket til gassflaskeboksen, og dro hjem litt deprimert. Andre gangen kom jeg til åpen dør (riktignok under burkaen). Det hadde vært noen j*vler i båten. Heldigvis ikke så mye verdier å stjele, men de hadde tatt noen magadrag av en limtube som lå igjen åpnet på gulvet, stjelt multimeteret og noen andre småting. Bør vel være glad til for at de ikke raserte interiøret. Merker jeg gleder meg til skuta er trygt i hjemmehavna. Link to post
rodfre Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Hei! Jeg er noen få dager gammel her på forumet, men bare 4 timer gammel som Nord West 900 eier!! Båten er en 1986 model med VP TAMD 60C. Planen er å gå i slutten av mnd fra Hordaland og ca 200 nautiske nordover til den nye hjemmehavna. Gleder meg veldig til turen og håper at Stadt viser seg fra sin beste side;) Båten er delvis trekt om, har dobbelseng forut og er bygd om med vippesete i salongen. Båten er godt holdt, men er i likhet med andre NW, noe blass på magebeltet og på taket. Dette blir kos;) Link to post
M/B Nordheim Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Hei! Jeg er noen få dager gammel her på forumet, men bare 4 timer gammel som Nord West 900 eier!! Båten er en 1986 model med VP TAMD 60C. Planen er å gå i slutten av mnd fra Hordaland og ca 200 nautiske nordover til den nye hjemmehavna. Gleder meg veldig til turen og håper at Stadt viser seg fra sin beste side;) Båten er delvis trekt om, har dobbelseng forut og er bygd om med vippesete i salongen. Båten er godt holdt, men er i likhet med andre NW, noe blass på magebeltet og på taket. Dette blir kos;) Velkommen som nytt BP medlem og gratulerer med skikkeleg båt også. Du delar vel litt bilete av den med oss her inne, me er svoltne på slikt her inne. Og for ein tur du har i vente då..... den er bare fantastisk, vi kryssar fingrane for at du får godvær oppover. God planlegging, dieselhygiene og gjerne eit par navigasjonssystem i allefall ein gps utanom kartplottar og papirkart samt overlevingsdrakter, då har du sett sikkerheten i høgsetet. Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
rodfre Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Her er noen bilder av skuta. Motoren er svært velholdt, har bare 2000 timer gangtid. Har snakket med de to siste eiere tilbake i tid, å de har bare lovord å si om både bår og motor. Håper det forblir sånn Link to post
Svolværpostei Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Velkommen til forumet og gratulerer med flott båt! Den så velholdt ut og har flere av de smarte løsningene i interiøret. Link to post
M/B Nordheim Svart 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2013 Her er noen bilder av skuta. Motoren er svært velholdt, har bare 2000 timer gangtid. Har snakket med de to siste eiere tilbake i tid, å de har bare lovord å si om både bår og motor. Håper det forblir sånn Ja det var verkeleg ei flott skute , vedlikeholdet og korleis en behandlar motor og gear har alt å sei. Det ser no ikkje ut som motorrommet har vore eit glømt kapittel på bildet iallefall. Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Antilia Svart 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2013 Trist å høre om huset ditt Nord West Line. Jeg håper det går bra med dere. Ellers har jeg vært 2 ganger i båten i januar (det er et stykke å kjøre til opplaget). Første gangen klarte jeg umiddelbart å knekke lukehåndtaket til gassflaskeboksen, og dro hjem litt deprimert. Andre gangen kom jeg til åpen dør (riktignok under burkaen). Det hadde vært noen j*vler i båten. Heldigvis ikke så mye verdier å stjele, men de hadde tatt noen magadrag av en limtube som lå igjen åpnet på gulvet, stjelt multimeteret og noen andre småting. Bør vel være glad til for at de ikke raserte interiøret. Merker jeg gleder meg til skuta er trygt i hjemmehavna. Uff. det er ikke sånt man ønsker seg når man skal i båten. Håper du slipper flere besøk før du får båten hjem da. Har heldigvis alltid vært spart for sånt. Jeg har 5 min ned i havna og er nedom relativt ofte. Har vært j..... kaldt å holde på med prosjekter, men det går sakte fremover. Driver og tilpasser stolen over det nye skapet, og har begynt på et overskap. Tenkte å gå løs på senga i baugen når jeg er ferdig med det. Har også fått samlet inn en del bilder og mål på baug spydet. Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Antilia Svart 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2013 Velkommen på forumet rodfre og gratulerer med en flott båt. Ser veldig velholdt og fin ut!! Vi er et par stykker her inne som er litt misunnelig på den fine dobbeltsenga i baugen og har planer om å bygge maken. Kanskje vi får noen ord og bilder fra deg på hjemturen når den tid kommer? Fin inspirasjon for oss som snekrer og mekker mens skuta ligger på land!!! Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
rodfre Svart 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2013 Velkommen på forumet rodfre og gratulerer med en flott båt. Ser veldig velholdt og fin ut!! Vi er et par stykker her inne som er litt misunnelig på den fine dobbeltsenga i baugen og har planer om å bygge maken. Kanskje vi får noen ord og bilder fra deg på hjemturen når den tid kommer? Fin inspirasjon for oss som snekrer og mekker mens skuta ligger på land!!! Hehe, ja jeg er glad for at senga og diverse allerede er på plass! Skal se om jeg får lagt ut en liten rapport på turen oppover Fenderlista er temmelig grå og misfarget. Har noen av dere prøvd å "freshe" den opp med bremsevæske?? Ser i noen tråder her at det er flere som anbefaler det. Hvis det fungerer, hvor holdbart er det? Planen er etterhvert å erstatte noen teakpaneler i salongen, fornye deler av belysningen innvendig og våtslipe, rubbe og polere det mørke utvendig. Erfaringer med det? Link to post
Hafrsfjord Svart 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2013 .................... Har noen av dere prøvd å "freshe" den opp med bremsevæske?? Ser i noen tråder her at det er flere som anbefaler det. Hvis det fungerer, hvor holdbart er det? Har ikke testet bremseveske eller holdbarheten av denne, men AutoGlym - Bumpercare fungerer fint ( kjøpes på Mekonomen). Behandler fenderlista årlig med stoffet. Akkurat nå er fenderlista grå, men til våren blir det en ny omgang med AutoGlym og da ser den ny ut igjen. Link to post
Antilia Svart 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2013 (redigert) rubbe og polere det mørke utvendig. Erfaringer med det? På min er det lagt på en blå plast folie av forrige eier, han var nok lei av jobben med de mørke feltene. Har ingen anelse om hvor lenge dette vil holde. Har også noen detaljer som ikke er ferdig, men har fått med endel av denne folien, så jeg får nok prøvd meg litt til våren... Uansett er nok lakk det som blir best i lengden, men da går det vel fort med noen båtpenger. Redigert 2.Februar.2013 av Captain1911 (see edit history) Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
M/B Nordheim Svart 3.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 (redigert) Fenderlista er temmelig grå og misfarget. Har noen av dere prøvd å "freshe" den opp med bremsevæske?? Ser i noen tråder her at det er flere som anbefaler det. Hvis det fungerer, hvor holdbart er det? Hm bremsevæske?? det er ikkje fare for at gummien vil løyse seg opp og smitte av på alt ein kjem borti då ?? Prøv å legg ein gummipakning eller vanleg O ring i bremsevæske.....neste dag er han dobbelt så stor og pløsete. Men det kan godt hende i moderate mengder så kan ein få fram gummifargen igjen??? Det var no bare tankar som sveiv i hovudet mitt når eg høyrde bremsevæske på vanleg gummi...... Redigert 3.Februar.2013 av M/B Øyfjell (see edit history) Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
M/B Nordheim Svart 3.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 Velkommen på forumet rodfre og gratulerer med en flott båt. Ser veldig velholdt og fin ut!! Vi er et par stykker her inne som er litt misunnelig på den fine dobbeltsenga i baugen og har planer om å bygge maken. Kanskje vi får noen ord og bilder fra deg på hjemturen når den tid kommer? Fin inspirasjon for oss som snekrer og mekker mens skuta ligger på land!!! Kremt.... ja må vel innrømme at det er meir enn et par stykke som er litt misunneleg på den dobbeltsenga ja. Det spørs vel om ikkje det må inn i planane til neste år. Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
rodfre Svart 3.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 Når det gjelder bremsevæske, så søkte jeg bare her på forumet. Ser at det er flere som har positiv erfaring med det. Det er vel snakk om å stryke litt på, for så å tørke av UMIDDELBART. Litt skeptisk...... Link to post
Nidelv 1874 Svart 3.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 Jeg synes Nord West 900 ser ut som en meget attraktiv båt, og vurderer på sikt å bytte meg opp til noe lignende. Jeg har lest mye av det som står om båten her og ellers på nettet, og det ser ut som om skroget er solid og tungt, og krever en viss motorstørrelse. Jeg lurer på hva dere eiere anser om dette, og forskjellen på flybridge/ikke flybridge og norskbygget eller svenskbygget? Er det ellers noe man bør se etter? Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 Når det gjelder motor har jeg forsøkt båter med motor fra 217 hk til 300 ca. Min lille erfaring er da at båten går veldig fint mellom 18 og 22 knop. Over det syntes jeg båten kunne skjære ut litt å legge seg litt på siden. Dette var alle båter mellom 84 og 88 modeller. Min båt har 255 hk. Det hender jeg ønsker meg noen hk til.. men ikke ofte. Endelig ble det Bobåt Link to post
Nor_west Svart 4.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2013 Her er det mange NW elskere og det forstår jeg,det er en fantastik båt.Bjørn Løvjomås jeg har en 88 mod.med 306 hk.og jeg merker ikke den legger seg.Jeg har hatt min NW siden 2004 og har vert veldig fornøyd,og je har dobbelseng forut. Så hvis det er noen som er intresert i en NW så er min til salgs. Link to post
Antilia Svart 4.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2013 Her har ikke jeg noe å bidra med. Har kun en prøvetur med båten i høst før jeg kjøpte den. Min er nok i nedre sjikt hva krefter angår da den har 185 Hk, så det gjenstår å se. På prøveturen marsjet vi fint på ca. 14 knop og 2200 o/m. Var ikke bortskjemt med fart fra min forrige båt så for meg var dette flott... Men med tiden vet man aldri. Med og uten fly er vel en smakssak. Jeg valgte det bort fordi jeg var redd det ville bli for høyt med FB ved transport etter vei. (Vi har båten i ferskvann men ønsker å ta noen turer i sjøen) Eller har jeg sett en del på bilder av Norske og svenske NW 900. De Svenske har vel fått modernisert innredningene litt. De siste het så vidt jeg vet NW 330. Du finner noen fine bilder av de om du googler. Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
-morten- Svart 4.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2013 (redigert) Hehe, ja jeg er glad for at senga og diverse allerede er på plass! Skal se om jeg får lagt ut en liten rapport på turen oppover Fenderlista er temmelig grå og misfarget. Har noen av dere prøvd å "freshe" den opp med bremsevæske?? Ser i noen tråder her at det er flere som anbefaler det. Hvis det fungerer, hvor holdbart er det?Planen er etterhvert å erstatte noen teakpaneler i salongen, fornye deler av belysningen innvendig og våtslipe, rubbe og polere det mørke utvendig. Erfaringer med det? Jeg fikk et tips om å bruke veldig fint slipepapir rengjøre og så polere.. prøvde det på et lite felt helt frempå baugen, og det funka veldig bra. Den er halvblank grå. Tror det er en fordel å ha maskin. Å ta hele lista vil nok ihvertfal ta 1-2 dager... Noen lettvintløsning finnes nok ikke.. på forrige båt var det brun matt fenderliste og den brukte vi skokrem på med ganske bra resultat Redigert 4.Februar.2013 av -morten- (see edit history) Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn