Jump to content

Tråden for Nord West 900


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Nå er det for det meste snømåking det går i ombord hos oss =) Var ca 40cm da vi måkte den frem i går. Til påske blir d å tøffe til hytta. Gleder oss til det. Inni mellom skigåing og pølsegrilling satser vi på å få skifta den siste septikslangen og sette inn nytt toalett. Nye gardiner og nytt teppegulv blir det også til påske =)

Link to post
Share on other sites

Ingen tegn til vår på disse kanter, men man har jo sine prosjekter. Lakket siste strøk på overskapet i dag, Tok en tur i båten og fikk fjernet defekt lyskaster og horn fra taket. tok ned "gardin" brettet over frontvinduene og løsnet takplata for å få ut kablene. Og gjett hva jeg fant... Jammen dukket det ikke opp et helt "reir". Men, har så klart trua. Dette blir bra til slutt. :pray:

 

20130316_181847_(800x600).jpg

Link to post
Share on other sites

Det er sannelig på tide, men nå ser det ut som det blir en svak stigning utover i påsken.. så det går rette vegen nå.. fatt mot.. snart er det deg som sitter på akterdekk å nyter soloppgangen.. Pass på å få lagt akterenden mot øst, når du legger til for natta.. for å stå opp, koke kaffi å sette seg bak i godstolen når sola tar tak.. det kan ikke beskrives med ord.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Pass på å få lagt akterenden mot øst, når du legger til for natta.. for å stå opp, koke kaffi å sette seg bak i godstolen når sola tar tak.. det kan ikke beskrives med ord.

 

Den er eg veldig veldig enig i...nemlig.

img_1454.jpg

 

Litt kaldt ein vinterdag tidleg i mars i Sponavika men du verden for mykje helse det er i dei solsrålane. :seeya:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Dette blir bra. Hører via felles kjendte at det er mye tid som går med. Du får det igjen når båten flyter. Gi et vink når du er kommet på vannet.. så kommer jeg for å beskue smykket. Hilsen fra samme sted som du lå på i fjor når du så min båt. :-)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Flott jobb 911! Det ble flott. Kjenner også at vi blir voldsomt misunnelig på dere som har så flotte vegger. Vi har fremdeles "pelsen" på i det meste av båten og kjenner at vi gruer oss litt til å starte på jobben med å trekke om. Spes med tanke på å begynne å tukkle med de gamle vinduslistene....

Vi fikk lagt på nytt teppegulv og skiftet ut toalettet i påsken. Har også fått opp noen av de nye gardinene. Et annet mysterie vi endelig fant ut av var hvor man fyller vindusspyleveske....det har vi lurt på siden i sommer da vi kjøpte båten ((-:

Link to post
Share on other sites

Takk for fine tilbakemeldinger. Hos meg satt spylerdunken i et rom ved siden av fører plassen, nede ved gulvet. Må innrømme at denne var i en bedrøvelig forfatning, og isteden for å reparere så ble den fjernet. Pelsen forstår jeg at man vil bli kvitt. Jeg slipper ganske billig da det er bare stikk kabinene igjen med pels. En del av trekket har jeg gått over da det satt dårlig eller hadde løsnet. Brukte kontaktlim fra Biltema, og det sitter som et skudd bare man gir det 15 min før flatene trykkes mot hverandre. Nå har jeg tenkt å begynne på ombygging av seng i baugen. Får herme litt etter Bjørn. I dag kom puter og tepper inn samt en del løsere. Deilig å se det flaske seg. Er utrolig spent på å få båten på vannet. Er det noen av dere som vet hvor mange liter diesel det går på tanken? Finner ikke det oppgitt noe sted. Kan sikkert variere, men det ser ut som jeg har en orginal Alu tank.

Redigert av Captain1911 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk Nor_west. Er vant med 80 l. på gamle båten... Så da er det bare å begynne å bunkre :giggle: Blir nok fler spørsmål på tråden her når jeg begynner å bruke båten.

Men på istykkelsen i havna i går så det ikke ut til at det blir med det første.. Er jo som en unge som har fått nye leker om dagen, og kan nesten ikke vente.

:easter:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...