Jump to content

Tråden for Nord West 900


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Min far har traktor å det passer perfekt for meg.

 

Hei T&G! Ser du har lakket ny gråfarge. Gjorde du det selv eller satte du vekk arbeidet? Er del lov å spørre om type lakk, sprøyte eller kost, kostnader? Båten min har et sterkt behov for ny lakk på de mørke partiene, så jeg er litt nyskjerrig :wink:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

I dag var vi på Båtmessa i Sandnessjøen. Mye flott å se på der. Fikk både tips til oppgradering av innredning og utstyr. Det meste av båter og produkter som er annonsert i siste utgave av båtmagasinet var representert på messa. Fint å se produktene og inspisere båtene på egenhånd. Må jo innrømme at selv om vi forguder Nord westen vår så var det lett å drømme om noe nytt som ikke krever så mye restaurering der man gikk blandt blankpolerte skrog og råflotte innredninger. Men skulle det ikke komme en telefon fra Hamar så er nok denne drømmen laaaangt frem i tid. Vi koser oss heller med Nord West tilværelsen vi ♡

Link to post
Share on other sites

Å kose seg i en Nord West 900 er enkelt. Fikk noen nydelige vårtimet i sola i dag. Bak på akterdekk. Fantastisk. Men lurer på en ting. Er det noen av dere som har kappet av den stanga som binder rekkene sammen foran i bauen. Den er jo rene snublekanten. Den hindrer og bikkja i å kunne komme greit ombord når ci ligger med baug mot land. Jeg er litt redd for at rekkene svekkes mye ved å fjerne den. Hva mener ekspertisen?

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

I innlegg 8 i denne tråden ser du en måte å løse problemet:

 

https://baatplassen.no/i/topic/44080-aapne-pulpit-rekke-paa-sea-ray-sundancer/

 

 

 

........................... Er det noen av dere som har kappet av den stanga som binder rekkene sammen foran i bauen. Den er jo rene snublekanten. Den hindrer og bikkja i å kunne komme greit ombord når ci ligger med baug mot land. Jeg er litt redd for at rekkene svekkes mye ved å fjerne den. Hva mener ekspertisen?

Link to post
Share on other sites

smart løsning. Har tenkt noe lignende, men med baug spyd. Har du det på din Bjørn? Forsøkte å bestille et " peke" hos Nord West, men der var det ikke veldig til respons. Og nå etter konkursen er det vel umulig. Men jeg fikk bekreftet at de har formene til baugspydet. Har imidlertid sett et par tråder her på forumet hvor man har støpt selv med godt resultat. Om det blir løsningen vil jeg absolutt fjerne "snuble tråden" .

Link to post
Share on other sites

Takk for fin link Hafrsfjord. Nå prøver jeg å kappe det røret. Så ser vi hvordan det blir når tenåringene her skal klamre seg til rekka. Tester ut på samme måte som Astor. Takk til båtfolket igjen. :-)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Snublerøret er kappa på vår båt også. Det er gjenlatt en liten stuss på hver side der det er tredd på slike knotter som man satte på bena på rørstoler før i tiden. Er ganske stødig rekkverk alikevel. Ett parti av rekkverket på akterdekket er også kutta og satt på "rørstolknotter". Dette gjør det mye lettere ved ombord og iland stigning. I forbindelse med dette er det også klistret sort antiskli tape på trinnet og rekka der litt av rekkverket er fjernet. Begge løsningene synes vi er veldig praktisk da ungene renner mye opp og ned og den fjernede rekkverkenden gjør det lettere for minstn å klattre som enda er litt kort i bena (-:

Link to post
Share on other sites

Flott hypokonder. Bilder er bra. Hvis du bruker bildeknappen i full editor. Da skal du kunne lime inn bildeadressen der. Da brukte bildet å ramle med..

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Ble tur ned i båten med baufil i dag. bilde

Denne skulle bort.

bilde

Fikk og på to kalesjestang fester.

Så nå kan stengene lett hukes fast å surres mot taket.

Kunne ikke merke forskjell på rekka etter å ha kappet røra.

Snubletråd ble og kappet. Merket at det ble litt svakere. Men langt fra noe problem. Best av alt., skipshunden klarte selv å komme seg opp og ut på dollbord. Suksess.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Du skal ha kred for å prøve. :-) kopier full bildeadresse inn i den boksen som kommer opp når du klikker på bildeknappen

Prøver igjen :smiley: Trykker på: Laste opp bilder. Laster opp bilder og de blir liggende på Uploadify og lengre kommer jeg ikke.. får ikke henta de ned til editoren/tekstruta. På uploadify er det kun valg for :velg bilde for opplasting og ikke noe annet. ( Går jeg inn på mine bilder på profilen min kommer bildene opp i uploadify sida.)

Link to post
Share on other sites

Flott, hvis du da klikker på åpne vanlig editor, under de andre svarene... så kommer en boks opp med skrivemuligheter. der er også noen knapper som forteller hva de er til om du fører musepeker over dem. en av de knappene heter image(bilde)

Klikk på den, og en ny boks åpner seg, der limer du inn bildeadressen fra upplodify.. da legger bildet seg inn i innlegget. Og når du da klikker på legg til svar, eller allerhelst forhåndsvisning først. Da vil bildet komme med i innlegget på forhåndsvisning. Ser det greit ut da, er det bare å klikke legg til svarknappen.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...