Enzo Svart 4.September.2013 Link til dette innlegget Svart 4.September.2013 Betyr dette at vi kan skyte en hvit pil etter å kunne føle oss trygge på å få plass til vår ydmyke 37foter om vi kommer inn der i morgen kveld ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.September.2013 Link til dette innlegget Svart 4.September.2013 (redigert) Den første trawleren, en Grand Banks 36 er allerede på plass. Oh yes, riktig hyggelige folk der. Vi, skipshunden og jeg var ombord der til noe godt i glasset, og dyret fant seg godt til rette der. Betyr dette at vi kan skyte en hvit pil etter å kunne føle oss trygge på å få plass til vår ydmyke 37foter om vi kommer inn der i morgen kveld ? Her på den korte flytebryggemorgen er vi jo to båter nå. Og i morgen er det jo torsdag og folk flest skal jo på jobb både i morgen og fredag, Så det er helt sikkert plass til deg. Det er alltid plas til en båt til her på Oscarsborg. Du er hjertelig velkommen. Skal bli fint med en prat med deg om din langtur. Lars H. mitt webcam fra båten her Redigert 4.September.2013 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Enzo Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Utenfor slagentangen nå, går i 3,6kn. Vinden døde, så om vi rekker fram så blir det vel mørkt før vi legger til. Muuulig vi gir oss i Son Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Stopper du i son (hjemmehavnen min) er det godt med plasser der nå Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Enzo Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Ser ut som det blir Son på oss i kveld ja, var meldt endel vind men er jo knapt nok til å løfte flagget her Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Det blåste greit ved 15-tiden men nå løyer den her på Borgen. Masser av plasser. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Artekno Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Fremdeles ingen dusj for båtfanter?? Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Lars H. Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Nei, men det være så viktig da? Jeg klarer fint å holde meg ren et par tre dager i helgen uten å ha vann strømmende nedover kroppen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
mhemil Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Fremdeles godt badevann :-). Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Fremdeles ingen dusj for båtfanter??I Sverige får du köpt 10l svarta vattensäckar med duch munstycke som placeras i solen för uppvärmning. Har använt dessa i snart 30 år och fungerar utmärkt. Vet inte om vi är efter eller före vår tid hör i Sverige som använder dessa?? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Badevannet her på Borgen er utmerket, jeg badet fra båten i går og tempen var 19gr.Lars H.mitt webcam fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Äkta båtfolk dör inte de bara lutar sån. På tal om duch Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 sånne dusjer har vi i Norge også:) har instalert en på hytta nå i sommer.. forøvrig en fin utsikt fra dusjen;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Artekno Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 Jeg klarer fint å holde meg ren et par tre dager i helgen uten å ha vann strømmende nedover kroppen. Ja det syns du ja.... Synd at de ikke kan fikse et skikkelig servicebygg der. Jeg ser ingen grunn til å betale en god del penger for å ligge trangt når dette ikke er på plass. Da smetter jeg heller over til Bergholmen. Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
ohm Svart 5.September.2013 Link til dette innlegget Svart 5.September.2013 forøvrig en fin utsikt Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.September.2013 Link til dette innlegget Svart 6.September.2013 Nå har vi det godt her på Oscarsborg i september, vindstille og 23gr. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TICORA Svart 6.September.2013 Link til dette innlegget Svart 6.September.2013 Ledige plasser ennå? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.September.2013 Link til dette innlegget Svart 6.September.2013 Ja, ingen problemer, enn så lenge. Blant annet 3 fine plasser på sydsiden av den korte flytebryggen et stykke inne. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kaskazi Svart 7.September.2013 Link til dette innlegget Svart 7.September.2013 Er det plass på Borgen...? Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 7.September.2013 Link til dette innlegget Svart 7.September.2013 (redigert) Bra med båter her....masse flott å se på. Var innom Astor igår og fikk en liten titt på den flotte båten hans.....takk Redigert 7.September.2013 av Christina II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TMS Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 (redigert) Noen som vet om det er bra med ledige plasser på Oscarsborg idag? Om det er reservert til treff etc Redigert 13.September.2013 av TMS (see edit history) Sitér dette innlegget TMS Link to post
Lars H. Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Her er det godt om plasser, kun reservert for 10 - 12 seilbåter på innsiden av den lange flytebryggen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 13.September.2013 Link til dette innlegget Svart 13.September.2013 Så du har återvänt till en av favoritplatserna. Vi har gått till Fikebäckskil och här finns bara 3-4 platser kvar Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.September.2013 Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 Ja, vi ligger i faforitthavnen vår her i fjorden. Og hvilken kveld! Det blikk stille her, en lav summing av stemmer fra de andre båtene, Trude ligger inne i salongen og ser på "Stjernekamp" på NRK1 TV, jeg sitter med en pils, det er den 14. september klokken 2100 med 17 grader ute! Jeg har nettopp vært en kveldstur med skipshunden Max, blant annet gjennom en underjordisk tunnel fra sjøen og inn i borggården og sitter nå med en kald pils. Havneavgiften, kr.200 er betalt og det er godt, for havnevakten Berit var nettopp rundt og sjekket. Og for sikkerhets skyld hadde hun fått med seg en medhjelper fra båten Abel, like blid og grei som Berit selv. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jori Svart 14.September.2013 Link til dette innlegget Svart 14.September.2013 Vanlig bordantenne du bruker Lars H? Sliter med tv-signaler på Oscarsborg, men har bare den lille glomexantennen. Så båten din der i går, men eieren syntes ikke noe sted. Var innom en kort tur, havarerte på den ene motoren like før oscarsborg, så valgte å reise hjem på en motor. Turen og humøret ble litt ødelagt med det havariet, men er nok en mindre sak, antakelig bare noe elektronikk som ikke er helt i form. Gått den tunellen gangen du forteller om flere ganger, er jo en liten del av systemet i fortet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.