Sjøbliss Svart 7.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2017 Flotte bilder ? ble litt hufsete med vind i kveld men nå er de minste i seng og fortøyningene sjekket mange ganger. Her er vi ? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Bonus Svart 7.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2017 Sjøbliss skrev 8 minutter siden: ... Her er vi ? Du får komme over gaten og banke på om du trenger hjelp til å sjekke fortøyningene Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2017 Ja, Det røsket litt til for en stund siden. Naboen din flyttet jo over på andre siden av bryggen mellom Bonus og oss (Trudelutt). Vi får ta en prat imorgen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøbliss Svart 7.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2017 1 hour ago, Bonus said: Du får komme over gaten og banke på om du trenger hjelp til å sjekke fortøyningene Er en pine når stikkene ikke holder :) tror de skal sitte nå. Den ene var utblinket for revisjon men slapp mens naboen skiftet side på bryggen. Han var så stresset at selv vi ble litt bestyrtet ? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sjøbliss Svart 7.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2017 1 hour ago, Lars H. said: Ja, Det røsket litt til for en stund siden. Naboen din flyttet jo over på andre siden av bryggen mellom Bonus og oss (Trudelutt). Vi får ta en prat imorgen. Stemmer, han var litt stressa stakkar. ? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sjøbliss Svart 8.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Takk for hyggelig bryggeprat @Bonus og @Lars H. i dag. Om en kort var det en hyggelig tur til Borgen og en fantastisk avslutning på sesongen. Nå skal det bare fiskes litt hummer og fullføres service så går vi på land neste helg. Kanskje vi ses igjen til neste år? God vinter! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Bonus Svart 8.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Sjøbliss skrev 27 minutter siden: Takk for hyggelig bryggeprat @Bonus og @Lars H. i dag. Kanskje vi ses igjen til neste år? God vinter! Takk selv! Du skal ikke se bort ifra at vi treffes på vannet til neste år også. Og neste neste år. Og neste neste neste ... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 8.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Ja la oss håpe det, uendelig mange år ?? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Lars H. Svart 8.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Vi har i hvert fall ikke tenkt å å slutte å dra til Borgen neste år, og neste år deretter . . . Takk for praten Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 9.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2017 Nå er det fint på Borgen på en mandag morgen. Synes synd på de som måtte dra hjem igår for å være på jobb idag. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøbliss Svart 9.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2017 Ah ser delig ut. Sitter og titter ut vinduet og det er vindstille og varmt ... skulle hatt "gjemmekontor" i dag. :D Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Lars H. Svart 9.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2017 På vei hjem nå sydover i 9,2knop, 7 gjennom vannet. Vi har medstrøm og 6m/s i hekken. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøbliss Svart 9.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2017 #turbo :) Vi hadde motvind i går og gjorde 7,2 knop i kjølvannet på en seilbåt. Kosetur er deilig, trenger ikke peise på alltid! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Flid Svart 12.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2017 Kroa er stengt for i år, men det er fremdeles åpent i havna med strøm, vann og vinterpriser. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 26.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2017 Høst på Borgen. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 2.November.2017 Link til dette innlegget Svart 2.November.2017 (redigert) Sol stille og pent vær på Borgen, og det er 2 november? Redigert 2.November.2017 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 2.November.2017 Link til dette innlegget Svart 2.November.2017 Grov redskap på besøk i dag... Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 12.November.2017 Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 En gnistrende klar morgen på Borgen, rim på bryggene og snøflekker i åsen over Sandspollen. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 12.November.2017 Link til dette innlegget Svart 12.November.2017 En helg på Borgen i alt fra styrtregn og sludd, til gnistrende sol. Høsten er fin? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.November.2017 Link til dette innlegget Svart 29.November.2017 (redigert) I en link på en annen tråd vises et helt spesielt bilde fra Oscarsborg gjestehavn. Jeg er ofte på Borgen og det kan være temmelig fullt der, men dette bildet overgår absolutt alt jeg har opplevet der. Noen som vet i hvilken anledning og når dette kan ha vært? Så langt jeg kan se er bildet en god del år gammelt. Redigert 29.November.2017 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 29.November.2017 Link til dette innlegget Svart 29.November.2017 Lars H. skrev for 3 timer siden: I en link på en annen tråd vises et helt spesielt bilde fra Oscarsborg gjestehavn. Jeg er ofte på Borgen og det kan være temmelig fullt der, men dette bildet overgår absolutt alt jeg har opplevet der. Noen som vet i hvilken anledning og når dette kan ha vært? Så langt jeg kan se er bildet en god del år gammelt. Det må være noen år siden, ja. Havnekroa har ikke bygget ut uteserveringen (og den ser stengt ut?). Det er en stor overvekt med seilbåter, men av forskjellig størrelse og merke/modell, så det er ikke (bare) en merke- eller klasseklubb som har møte. Kan det være i forbindelse med et arrangement? Enten noe på Borgen eller en regatta i området? Enkelte av båtene er kjente regattabåter, og noen båter har seil liggende på dekk eller storseilet liggende udekket på bommen. Det kan tyde på en regatta. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 29.November.2017 Link til dette innlegget Svart 29.November.2017 Ja, det må være ganske gammelt bilde. Betalingsautomaten mangler, det står en båt på opptrekket til "kroa" og det er et skilt over døren der jeg aldri har sett.. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 29.November.2017 Link til dette innlegget Svart 29.November.2017 Den mørkeblå båten nest nærmest kamera til venstre (X-treme) er en Gran Soleil 37. Den ble kjøpt av Team X-treme i 2006, så bildet er ikke eldre enn det. Da har vi om ikke annet et endepunkt på tidslinjen... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Code0 Svart 29.November.2017 Link til dette innlegget Svart 29.November.2017 Det kan være noen timer før RIB - ulykken med flere omkomne. Hollenderseilasen hadde after sail fest der, og det var konsert, var det de derre eller postgirobygget el. lign.... det var vindstille den kvelden..., og mye seilbåter.... Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 29.November.2017 Link til dette innlegget Svart 29.November.2017 Lars H. skrev 1 time siden: Ja, det må være ganske gammelt bilde. Betalingsautomaten mangler, det står en båt på opptrekket til "kroa" og det er et skilt over døren der jeg aldri har sett.. Berit sier det er et gammelt bilde som ble tatt før hennes tid på Borgen. Det var også før brannreglene kom. Hun mener det er fra en gang Hollenderseilasen endte opp på Borgen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.