Pequod Svart 24.August.2017 Link til dette innlegget Svart 24.August.2017 Et av høydepunktene på den årlige "gutteturen" med gode venner (ble dessverre ikke noe av den i år), har vært den skikkelige cowboyfrokosten med egg, bacon, poteter og tomatbønner søndag morgen. Hvis den står i fare må vi nok komme opp med noen gode alternativer neste sommer... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Flid Svart 24.August.2017 Link til dette innlegget Svart 24.August.2017 Borgen en litt grå torsdags formiddag. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 24.August.2017 Link til dette innlegget Svart 24.August.2017 Har Trudelutt dratt hjem? Mener jeg så båten på webkameraet i går? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Ms Fortuna Svart 24.August.2017 Link til dette innlegget Svart 24.August.2017 har dratt ja... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.August.2017 Link til dette innlegget Svart 24.August.2017 Pequod skrev 1 time siden: Har Trudelutt dratt hjem? Mener jeg så båten på webkameraet i går? Jo da, vi kom på mandag, og hadde egentlig tenkt å bli til imorgen eller kanskje helt til søndag. Men i natt ble det en urolig natt med lite søvn. Skipshunden Max fikk løs mage, og jeg måtte i land med ham 5 ganger i løpet av natten. Da var det like greit å dra hjem idag, en natt til med samme oppskrift og med meldt regn avgjorde det. Det blir greiere her hjemme, da er det bare å slippe ham ut i hagen om nødvendig uten å måtte kle seg og gå ut i natten. Heldigvis ser det ut til at det går bedre med ham. Vi satser på å komme tilbake neste helg. Her et bilde Jan tok mandag kveld. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 28.August.2017 Link til dette innlegget Svart 28.August.2017 Dere reiste hjem tidlig på grunn av hunden Lars, men været ble helt perfekt etter hvert. Det var helt fullt på lørdag, og enda fler søndag når Garden hadde konsert og oppvisning med drilltroppen. Lønner seg nok å komme tidlig kommende helg. Storebro klubben har treff og da er alle plassene ved kølaskuret reservert. å Sitér dette innlegget Link to post
Magne_F Svart 2.September.2017 Link til dette innlegget Svart 2.September.2017 (redigert) Hei. Ser på webkameraet at det ser relativt fullt ut i dag. Hva tror folket om muligheten for å finne seg en plass om man ankommer i 3 tiden i dag? Redigert 2.September.2017 av Magne_F (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Arbeid på brygga idag (webkamera). Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 12.September.2017 Link til dette innlegget Svart 12.September.2017 Hvis været blir som meldt er det mulig at jeg får med meg rederinnen på en dagstur til Borgen på lørdag. På grunn av mye sykdom og andre ting blir faktisk dette hennes første båttur i år, så jeg krysser fingra for at både hun og været er bra på lørdag! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Flid Svart 13.September.2017 Link til dette innlegget Svart 13.September.2017 Stille og rolig på Borgen. Det er 7 gjestebåter her på en ondags kveld. Med en brukbar værmelding burde det bli noe trafikk i den kommende helgen. Det er lys i vinduene på kroa... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.September.2017 Link til dette innlegget Svart 13.September.2017 Vi ligger klar i båten i Son, og kommer imorgen etter frokost. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 14.September.2017 Link til dette innlegget Svart 14.September.2017 Dykker skrev On 12.9.2017 at 11.11: Arbeid på brygga idag (webkamera). Skiftet kjettinger mellom bryggene. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 16.September.2017 Link til dette innlegget Svart 16.September.2017 Ser rimelig fullt ut på Borgen nå. Jeg og rederinnen kaster loss om et par timer, så hvis det blir Borgen er vi vel der rundt 15.30. Noe håp om plass, tror dere? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Magne_F Svart 16.September.2017 Link til dette innlegget Svart 16.September.2017 Er fortsatt noen plasser her. Bl.a longside på insiden av brygga lengst sør? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 16.September.2017 Link til dette innlegget Svart 16.September.2017 Krysser fingra. Passerer snart Fagerstrand! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Magne_F Svart 16.September.2017 Link til dette innlegget Svart 16.September.2017 Plassene på insiden er tatt nå, men foreløbig ledig på utsiden. Virker som det er noen dagstur turister her også, så det ordner seg nok ? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 16.September.2017 Link til dette innlegget Svart 16.September.2017 Flott, takk for info. Vi skal bare være her noen timer selv. Første gang rederinnen er her, så hun vil gjerne få med seg museet før det stenger kl. 17! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Magne_F Svart 16.September.2017 Link til dette innlegget Svart 16.September.2017 Det fylles opp, men bør fortsatt være muligheter. Alternativt er dere hjertelig velkommen på utsiden av meg. Den bakerste seilbåten på utsiden av brygga lengst sør☺ Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 16.September.2017 Link til dette innlegget Svart 16.September.2017 Tusen takk for hjelp både ved ankomst og avgang @Magne_F Rakk å hilse på @Lars H. også. Etter museumsbesøk og rundtur tok vi sjansen på en matbit på kroa, og det smakte veldig godt! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Flid Svart 16.September.2017 Link til dette innlegget Svart 16.September.2017 (redigert) Fint at dere fikk plass i dag. Rimelig fullt utover kvelden. Redigert 16.September.2017 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 30.September.2017 Link til dette innlegget Svart 30.September.2017 Borgen lørdag kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 1.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2017 (redigert) Høsten har kommet ( tidlig ?) til oscarsborg. Løvtrærne er gule allerede. Havnefortet og det gule huset med maktens korridorer Komandantboligen på toppen ( tåkeheimen ) Hummerfisket begynte i dag. Straks etter klokken 08 var det mange teiner på plass foran torpedobatteriet Redigert 1.Oktober.2017 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 2.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2017 (redigert) Det ser foreløpig ut som om Kroa på Borgen stenger rundt 10 oktober. Redigert 2.Oktober.2017 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2017 Da holder de i hvert fall åpent høstferien, selv om det ikke er så viktig for oss. Det er sjelden vi er der. Nå er vi på plass i båten i Son og kommer til Borgen imorgen formiddag, regner med en ledig plass ved dere. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 4.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 Morgenstemmning over Håøya. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.