sap_2000 Svart 17.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2012 Her er en som kanskje har fått påbud fra kona om å selge... Til sammenligning kjøpte en bekjent av meg identisk båt og motor flett ny fra Marex (utstilt på 1 messe) for under 2,100' i 2010. Likt utstyrt også. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=37441744 Mvh. SAP Link to post
Oteren Svart 17.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2012 (redigert) Ut fra denne og andre båter er ikke båtene på salg i Bergen akkurat............. Tror jeg ville tatt denne og brukt 800' på noe annet morro ...har vel vært for salg en stund.... Redigert 17.Oktober.2012 av Oteren (see edit history) Link to post
succes 42 1980 Svart 17.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2012 Nordea har en grense på 20 år gammel er den eldre men registrert i skipsregistret hjelper det lite, noen ganger unntak Link to post
ashfirelate Svart 17.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2012 (redigert) Og hvilken bank vil finansiere kjøp av en 25 år gammel båt? Å de finnes, men til hvilken rente! Min egen erfaring nå sist jeg søkte båt finansiering, var at de (seriøse bankene som dnb, sparebank 1 og nordea) ikke ville gi ut "båtlån"med pant i båten på båter eldre en 2000 modeller. Dette gjør at man må ha mer i egenkapital, får dårligere rente, og kan evt måtte sette panten i hus, hytte etc... *Ser jeg kom i skade for å omtale banker som seriøse, beklager den skivebommen Redigert 17.Oktober.2012 av ashfirelate (see edit history) Link to post
ashfirelate Svart 17.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2012 Eg har nettopp kjøpt båt. Det virkar som fleire av dei eg ringde på/såg på var uvillige til å gå ned på pris, men heller ville prøve att neste år. Har merket meg den samme tendensen, uten at det er skambud jeg har kommet med. Men for all del, kan jo ikke tvinge folk til å selge Link to post
sailorboy Svart 17.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2012 Denne 86 modellen Flipper 25 er visstnok registrert i skipsregisteret. Det står det i annonsen, men til tross for reg i skipsregisteret. Er denne et panteobjekt? Ja, denne båten har pant i DNB-NOR Finans. Du kan sjekke dette på http://www.nis-nor.no/S%C3%B8k/SkipAktuelleData.aspx SailorBoy Link to post
finnmarken Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 Blir overrasket over det sailorboy. Hvor gammel var den da DNB tok pant i den? Kan DNB finne på å gjøre det igjen for neste kjøper? Link to post
Mouche Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 Så jeg gjentar; Hvilken navngitte bank vil i dag gi et lån med en 25 år gammel båt som pant? Oteren? Andre? Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
andersb Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 Så jeg gjentar; Hvilken navngitte bank vil i dag gi et lån med en 25 år gammel båt som pant? Oteren? Andre? Tror dette er veldig varierende og sterkt avhengig av egenkapitalsprosenten, spør du din vanlige bank, der du har hatt hus/andre lån i mange år og alltid vært god betaler, og hoster opp 50-80% EK tror jeg ikke de har noen problemer. er du ikke kunde, og har 10% EK, er det jo instant nei. Link to post
Oteren Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 (redigert) Og hvilken bank vil finansiere kjøp av en 25 år gammel båt? Så jeg gjentar; Hvilken navngitte bank vil i dag gi et lån med en 25 år gammel båt som pant? Oteren? Andre? Det er en vesentlig forskjell på disse 2 spørsmålene. Jeg bare påpekte at sålenge banken har nødvendig pant mv kan du få det hvorsomhelst. Men hvem som gir lån med bare pant i veteranbåten aner jeg ikke. red: Kanskje den som har pant på den i dag? Redigert 18.Oktober.2012 av Oteren (see edit history) Link to post
finnmarken Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 Jeg tror at en sånn båt som denne "86 mod Flipper 25" da i praksis blir finansiert gjennom huslånet. Klart at dersom man har god egenkapital, er en god betaler og gjerne i tillegg har god margin på huslånet sitt, så spiller det vel liten rolle for banken hva de egentlig tar pant i? Skulle du av en eller annen grunn ikke betale for båtlånet ditt, så vil vel sikkert banken klare å drive inn pengene dersom du har noe av verdi. Link to post
olpi Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 Så jeg gjentar; Hvilken navngitte bank vil i dag gi et lån med en 25 år gammel båt som pant............ . ...må være GE Money bank eller noe slikt Link to post
MT. Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 Snodige saker. I dag ringte det en kar som ville kjøpe Skibsplasten min, og jeg har ikke annonse ute engang. Han kunne til og med betale det jeg eventuelt skulle ha. Markedet kan umulig være helt borte for velholdte båter. Ang useriøse banker er vel DNB verstingen? Ingen bruker lengre tid på å overføre penger, og alle som har tøyd lånegrensene over andre bankers smerteterskel ender opp hos DNB og kjøper ny bil like etterpå. baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Mouche Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 Men hvem som gir lån med bare pant i veteranbåten aner jeg ikke. Nå var det liksom det som var saken/spørsmålet her da, men du skjønte du nok sikkert langt innerst der inne får jeg håpe. Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mouche Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 ...må være GE Money bank eller noe slikt De låner ut mot betalingsevne til ågerrenter, men har ingen interesse av en veteranbåt i pant, så svaret er nok nei! Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Oteren Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 men du skjønte du nok sikkert langt innerst der inne får jeg håpe. Ærlig talt var lunta min var litt lang der....eller fraværende Men nå venter jeg på ditt innlegg nr 10.000, kan vi omsider vente noen fornuftige ord.... Link to post
Mouche Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 Forutsetter at man er en oppegående og belest leser det etter hva jeg forstå, og det er visst langt mellom dem hevdes det? Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Oteren Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 Registrerer at du ikke er kommet mye lenger på 10.000 innlegg, og at du ikke er de som gir opp først i en diskusjon..... men uansett gratulerer Link to post
Mouche Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 Har du ikke hørt uttrykket; den som gir seg er en dritt? Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Teerex Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 (redigert) Gratulerer Mouche med 10.001 innlegg Jeg gir herved opp å nå deg igjen Redigert 18.Oktober.2012 av teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Skipper Worse Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 (redigert) Husk at mange av de 10.001 bare er korte bjeff! Redigert 18.Oktober.2012 av Skipper Worse (see edit history) I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Gabi Svart 18.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 Det var en gang en mann. Som var stortingsmann. Han ble ansett for å være en veldig klok mann. Han snakket ikke så ofte... Grattis med 10000 velmente innlegg, Mouche! Link to post
hanto1 Svart 19.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2012 Merkelig få båter på Finn nå, kun i overkant av 6000 brukte båter over 16 fot. Gir folk opp og gidder ikke og annonsere mere, skulle tro flere ville bli kvitt båten/ bytte før vinteren kommer? 6000 båter er vel ca 1% av båtparken vår over 16` Link to post
S/Y Emma Svart 19.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2012 686 seglbåtar til sals no. Trur ikkje det er så langt unna normalen for denne tida av året. Det brukar å toppe seg på litt over tusen i høgsesongen og vere ned i mellom 300 og 400 i januar/februar. Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
ashfirelate Svart 19.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2012 Merkelig få båter på Finn nå, kun i overkant av 6000 brukte båter over 16 fot. Gir folk opp og gidder ikke og annonsere mere (...) Ikke umulig, noen av båtene jeg har vært intr. i er ikke solgt, men ligger ikke lenger på finn.no. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn