bilo3 Svart 11.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 I dag kom motoren (og en vespa) med hurtigruta fra Bergen !! jeg har ikke fått sedd på motoren ennå, for jeg måtte selvfølgelig på kurs i dag... Heldigvis fikk jeg en kompis til å hente motorn og vespaen for meg. Skal se over motoren i mårra, så da kommer det nok noen bilder Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Hvilken Vespa da? Kjekt å høre at det er andre også med sære interesser. Jeg har ikke mindre enn to Vespaer i garasjen... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bilo3 Svart 12.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Har nå ca 1,5 Vespa PK 50 XL (mangler motor, hjul og framgaffel på den ene, og diverse deksler og rammedeler på den andre) Dette skal forhåpentligvis bli til en komplett vespa i løpet av våren. dette er av den typen som har håndgir, ikke automatgir :) En er fra 1985, og en er fra 1989. I tillegg har jeg en stort sett strøken tempo Corvette fra 1982, som jeg bruker når været tillater det. Til denne har jeg en stort sett komplett delemoped som ligger i deler. skal se om delemopeden også får nytt liv etterhvert Her mangler det ikke på prosjekter nei Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Se det ja! Jeg har en PK 50XL2 fra 1996 (den siste typen med manuelt gir) og en 50 Special fra 1980. Den siste i deler så langt. Lykke til med båtmotoren, håper du får start på den snart! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bilo3 Svart 12.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Takk for det !! Kanskje det blir prøvestart i dag :) Da må jeg vel i såfall filme, og legge en youtubelink her !! Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 12.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Må vel kanskje lage en retromoped-tråd i "off topic" ettervert :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Det hadde vært "bærre lekkert"! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bilo3 Svart 12.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Her kommer litt bilder av "organdonoren" Stemplene var rustet fast i sylindrene, så jeg har fyllt på med diesel for å se om det løsner. Toppene ser bra ut, og jeg har begynt med rengjøring av den ene av dem ! Blir det prøvestart i kveld skal tro ?? Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Ikke så hastværk nå da! Ta den tid du trenger og gjør det skikkelig, slip ventiler og seter når du først har demontert såpass. Greit å ha gjort uansett. Måten du har spent opp toppen i skrustikka hadde vært en klar stryk hvis du hadde vært oppe til en prøve Bruk mellomlegg av bløtere materiale til slike jobber. Dagens lille moralpreken Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 12.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Jadda jadda Har ikke skrudd den hardt fast !! ventilene skal jeg få slipt i ettermiddag, så dette blir forhåpentligvis bra !!! Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Bra Bra Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Husk vi er mange som sitter og følger med på arbeidet ditt! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bilo3 Svart 12.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Her er link til moed-tråden https://baatplassen.no/i/topic/98472-retro-veteran-mopeder-koselig-hobby/ Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 13.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Nå er ventilene slipt, og toppen rengjort og grunnet. Nå er det bare å vente på ny toppakning fra crom marine !! får vel pusse og male litt mens jeg venter Sitér dette innlegget Link to post
haknuts Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Svært intr erfaring. Søker, men finner ikke lignende tråd for Bukh-diesel? Sitér dette innlegget Bli med! Link to post
TMe Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Ser du handler hos Crom Marine. Har du sjekket priser hos Norpart og Sneve ? Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 13.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Nei jeg har ikke det, men det burde jeg kanskje ? Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 15.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Linkene på siden til norpart virker jo ikke.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Link to post
tnorderu Svart 16.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 Websidene til Norpart virker fint de. Du må kanskje brøve en annen browser? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 16.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 Volvo Penta linken går til et 18,7 MB stort pdf-dokument på 272 sider. Det funker kanskje dårlig å laste ned det hvis han prøvde det fra en mobil... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
bilo3 Svart 16.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 Jeg får åpnet siden, men når jeg prøver å åpne noen av produktene på siden så får jeg bare feilmelding. På pc med firefox.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Link to post
tnorderu Svart 16.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 Nå fant jeg den samme siden tror jeg: http://www.norpart.no/volvopenta.html. De har ikke vært flink tilå holde websidene oppdatert med nye kataloger. Du må nok kikke i den konplette delekatalogen som du finner på startsiden. Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 16.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 HTTP Error 404 404 File not found The Web server cannot find the file or script you asked for. Please check the URL to ensure that the path is correct. The file or script you are looking for may be renamed or deleted. Dette får jeg opp når jeg klikker på produktene på http://www.norpart.no/volvopenta.html Sitér dette innlegget Link to post
trinix Svart 16.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 Bruk denne linken (fra statrsiden deres)... http://www.norpart.no/orbitrade-2010%20katalog%20ny.pdf Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 16.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 Takk !! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.