Jump to content

Volvo Penta MD 11 C blir varm under kjøring.


bilo3

Recommended Posts

Han må nok gjøre samme jobben som meg ja. MD17c er jo samme som MD11c, bare med en cylinder ekstra. Jeg tok jo ut motoren fra båten, men det er fullt mulig å gjøre denne jobben mens motoren står i båten ! Grunnen til at jeg tok min ut var at jeg skulle shine den utvendig og, og da er de best å holde på i et varmt lokale. dessuten slipper man å grise ut båten med all skruinga :)

Link to post
Share on other sites

Det du skriver om nå minner meg om en date jeg var på for endel år siden, sett med litt glimt av humor. Møtte som avtalt opp på en date, hun var noe større enn hva hun hadde gitt utrykk for....hun leste mitt første blikk med følgende kommentar: Husk det gode kommer innenfra. Jeg brukte noen sekunder på å summe meg og så følgende! Jeg bør jo like det jeg ser da. Det ble en kort date...hehe

Link to post
Share on other sites

Flere bilder !!

 

Her er motoren hengt opp i talje, og er klar for pussing / skraping / vasking.


20130220_213252.jpg

 

Og her er motoren ferdig grunnet, og klar fot maling.

20130220_220324.jpg

 

Her er de typene maling og lakk jeg bruker. Jeg bruker de to typene grunning om hverandre, alt etter hva jeg har for handa :)

20130220_213703.jpg

Link to post
Share on other sites

Det ble visst både grunning og lakk på stemplene... :giggle:

Jeg må vel ta å pusse det bort med stålull før jeg setter sylindrene på igjen tror jeg !!

 

20130221_095427.jpg

 

Jeg skulle jo egentlig male motoren med pensel, men så kom jeg på at jeg hadde en lakksprøyte i garasjen ! Den var helt ny, og har ligget ubrukt i 10 år i garasjen.

Med sprøyta gikk det jo som en lek å lakkere motoren :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...