Jump to content

Volvo Penta MD 11 C blir varm under kjøring.


bilo3

Recommended Posts

I dag kom motoren (og en vespa) med hurtigruta fra Bergen !! jeg har ikke fått sedd på motoren ennå, for jeg måtte selvfølgelig på kurs i dag...

Heldigvis fikk jeg en kompis til å hente motorn og vespaen for meg. Skal se over motoren i mårra, så da kommer det nok noen bilder :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Har nå ca 1,5 Vespa PK 50 XL (mangler motor, hjul og framgaffel på den ene, og diverse deksler og rammedeler på den andre) Dette skal forhåpentligvis bli til en komplett vespa i løpet av våren. dette er av den typen som har håndgir, ikke automatgir :) En er fra 1985, og en er fra 1989.

I tillegg har jeg en stort sett strøken tempo Corvette fra 1982, som jeg bruker når været tillater det. Til denne har jeg en stort sett komplett delemoped som ligger i deler. skal se om delemopeden også får nytt liv etterhvert :thumbsup:

Her mangler det ikke på prosjekter nei :giggle:

Link to post
Share on other sites

Se det ja! Jeg har en PK 50XL2 fra 1996 (den siste typen med manuelt gir) og en 50 Special fra 1980. Den siste i deler så langt.

 

Lykke til med båtmotoren, håper du får start på den snart!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Her kommer litt bilder av "organdonoren"

 

re2yzame.jpg8y2a5ary.jpg

 

Stemplene var rustet fast i sylindrene, så jeg har fyllt på med diesel for å se om det løsner.

 

jema2unu.jpg

 

Toppene ser bra ut, og jeg har begynt med rengjøring av den ene av dem !

 

5azunuvy.jpg

 

Blir det prøvestart i kveld skal tro ??

 

 

Link to post
Share on other sites

Ikke så hastværk nå da! Ta den tid du trenger og gjør det skikkelig, slip ventiler og seter når du først har demontert såpass. Greit å ha gjort uansett.

Måten du har spent opp toppen i skrustikka hadde vært en klar stryk hvis du hadde vært oppe til en prøve :nonod: Bruk mellomlegg av bløtere materiale til slike jobber. :thumbsdown: Dagens lille moralpreken :lol:

Link to post
Share on other sites

Volvo Penta linken går til et 18,7 MB stort pdf-dokument på 272 sider.

Det funker kanskje dårlig å laste ned det hvis han prøvde det fra en mobil...

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...