Aq 28 Ht Svart 17.Februar.2013 Del på Facebook Svart 17.Februar.2013 Reportasje på tv2 nyhetene nå Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 17.Februar.2013 Del på Facebook Svart 17.Februar.2013 Volvo burde jo have stillet op i denne reportage. Hvis de ikke er blevet indbudt er det virkelig dårlig journalistik. Og er de ikke gået med til at stille op er det elendigt pressearbejde. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 17.Februar.2013 Del på Facebook Svart 17.Februar.2013 Link til innslaget på tv2 nyhetene her: http://www.tv2.no/play/nyheter/innenriks/alvorlige-feil-i-baatmotorer-fritidsbaater-kan-synke-699014.html Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
klopp Svart 17.Februar.2013 Del på Facebook Svart 17.Februar.2013 har en d4-260 2008 mod. med def. eksos rør.er i dialåg med verksted og det er en blindplate å få tak i til kåpa. har mistet toren på dette røret og vurderer å legge eksos ut på gamle måten. er det noen som har gjort dette? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 18.Februar.2013 Del på Facebook Svart 18.Februar.2013 Snakket med lokalt VP-verksted forleden og avtalte at jeg tar en første sjekk på tilstanden selv siden båten står på land. Til illustrasjon så ser en her at vannlinja, som ligger der malinga er, er relativt høyt oppe på Grandezza31. Jeg har ikke sjekket med vannslangemetoden enda. Grandezza31 har forøvrig upåklagelig god plass på begge sider av motoren. Nesten så det er plass til mannskapskøyer på hver side. Her et bilde av overgangen mellom gummibelg og røret som tæres. En kan se noen saltrander nedover røret. Sist tørket av ved St. Hans. Det ble en del mikkmakk for å få belgen til å slippe både oppe og nede. Eksosklemmen tok jeg helt av og de satt nesten som limt fast. Men ved å klemme sammen på belgen midt på, så ble det nok bevegelse til at det slapp til slutt. Deretter roterende bevegelser. Dog går ikke belgen tilstrekkelig oppover for å inspisere det nedre røret utvendig. Må jeg ta av den syrefaste delen, hva det nå heter på fagspråket, i overkant av belgen for å få av belgen helt, eller er det bare å bruke mye makt og tvinge den av etter at den er tukket så langt ned som mulig, slik jeg har gjort her? -her må dere som har gjort dette før komme med innspill... Lurte kameraet til så jeg fikk tatt noen bilder nedi. Det slo meg at dersom jeg mister noe nedigjennom her, så blir det dyrt å få det opp igjen. Det ser vel ikke så gale ut innvendig. Kanten er hel og det er ikke synlige groper eller hull. Så da spørs det om hvordan det ser ut fra utsiden. Men da må jeg få av mannskiten.. Så slik står det fortsatt, inntil jeg får den helt av. Båten har vært på sjøen mellom april/mai og oktober/november siden den ble kjøpt våren 2009. En del nedfall/ støv kom det når jeg styrte på. Derfor er jeg spent på hvordan det ser ut på utsiden. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 19.Februar.2013 Del på Facebook Svart 19.Februar.2013 Denne saken viser igjen at VP ikke informerr kundene sine om alvorlige feil. Først når andre aktører som forsikringsbansje og offentligjøring i presse legger på press, kommer det info fra VP. Og selvfolgelig gir de intykk av å ha gjort så gpdt som mulig. Når blader som Båtmagasinet ikke har ryggrad til kritikk så blir det hele litt underlig, kan forstå at de lever av annonseinntekter, men det fåt være grenser. Båtliv har denne gangen gjengitt saken i full bredde og all honnør til dem for det. Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 20.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2013 Eg som har en 2008 mod D4 fikk brev fra Volvo Penta om dette. Sitér dette innlegget Link to post
emma1 Svart 20.Februar.2013 Del på Facebook Svart 20.Februar.2013 Eg gikk inn på volvo penta norge og søkte på motornummeret mitt. Der sto det ikkje noko om att eg måtte få det sjekka. Prøvde og legge inn eit anna motor serienummer, då kom det opp att ein skulle sjekke eksosbendet med ein forhandlar. Håpar derfor att alt er ok med min eksos. Har D6 2008 mod. Sitér dette innlegget Link to post
Seven Svart 20.Februar.2013 Del på Facebook Svart 20.Februar.2013 Har en Bavaria 27 m d4 levert i romjula 2007 altså litt over 5 år,fikk blank avslag i dag fra vp.Har heller ikke fått noen info om at dette er et problem.Snakket med Gulliksen å de fortalte at skrivet kom 10.12 i fjor. Hadde jeg visst det var et problem så var jo 10.12 innenfor 5 år.Lite profft av vp dette. Sitér dette innlegget Link to post
Andresh Svart 20.Februar.2013 Del på Facebook Svart 20.Februar.2013 Mulig jeg ikke har fått med meg dette. Men hvilke produksjons år er det snakk om denne svakheten finnes ? Har en 2010 VP D4...... Sitér dette innlegget Link to post
Aq 28 Ht Svart 20.Februar.2013 Del på Facebook Svart 20.Februar.2013 På min motor, D6 2012 mod. er det en såkalt kampanje på impreller og å eksosriser. Snakket med en godkjent Volvo penta dealer, og han sa at impreller skulle byttes, og at eksosriser kun skulle sjekkes. Min båt er kun gått 4 timer å har ligget på vannet i ca 2 mnd. så de finner neppe noen feil på denne eksosriseren. Men hvis det finnes en ny og forbedret versjon av denne eksosriseren, så burde Volvo tilby seg å bytte denne med en gang. Det å ikke bytte den må vel bare være å utsette problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Seven Svart 20.Februar.2013 Del på Facebook Svart 20.Februar.2013 Demonterte gummimuffen mellom riser og bend i kveld ,fant ingen korrosjon overhodet på bendet. Motor er en D4 260 A ca 340 timer.Tittet også inn m inpspeksjonskamera fra drevside fant ikke noe antydning på korrosjon der. Sitér dette innlegget Link to post
Lars E. Svart 20.Februar.2013 Del på Facebook Svart 20.Februar.2013 Nå et det ikke alle d4 med drev som har risere. Jeg har to i min bavaria, og de har det ikke. Motorene står såpass høyt i forhold til vannlinjen. Hvis man er usikker (noe jeg var pga manglende kompetanse) så send motornumret til en forhandler for bekreftelse... Så nå får jeg sove igjen... Sent from my iPhone using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 20.Februar.2013 Del på Facebook Svart 20.Februar.2013 Det er vel alle innenfor et visst produksjonsområde som får dekket alle utgifter med bytte.. Hvis jeg forsto Båtmagasinet rett? Sitér dette innlegget Link to post
Lars E. Svart 20.Februar.2013 Del på Facebook Svart 20.Februar.2013 De dekker vel på alle innenfor fem år. Ihht kjøpsloven. Sent from my iPhone using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 20.Februar.2013 Del på Facebook Svart 20.Februar.2013 Da er de veldig unøyaktige...http://www.batmagasinet.no/artikkel/eksosbend-må-byttes-på-volvo-penta-d4-og-d6 Sitér dette innlegget Link to post
Lars E. Svart 20.Februar.2013 Del på Facebook Svart 20.Februar.2013 Det flere i tråden her som ikke har fått det dekt pga alder. Mulig de har innsett galskapen i håndteringen av saken. VP altså Sent from my iPhone using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 20.Februar.2013 Del på Facebook Svart 20.Februar.2013 (redigert) Spennende for oss med 2005 mod. Videresendte dette til mekanikerne min for å se om han visste noe mer om dette. Takk for tips! På Volvo Penta sine sider dukker et ikke opp noen kampanjer på mitt serienummer heller forøvrig. Redigert 20.Februar.2013 av Lingefan (see edit history) Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Targa 23.1 Svart 21.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2013 fikk opp dette på 9 språk da eg la inn serienummeret på min motor her http://www.volvopenta.com/volvopenta/norway/no-no/marine_leisure_engines/out_of_production_engines/Pages/out_of_production_engines.aspx 4877-1776 Service Kampanj: 4877-1776 D4/D6 AQ avgasrör. OBS. ENBART OM AVGASRISER ÄR INSTALLERAD!! SB 44-1-100 4877-1776 Service Campaign: 4877-1776 D4/D6 AQ exhaust pipe. PS. ONLY IF EXHAUST RISER IS INSTALLED!!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Seven Svart 21.Februar.2013 Del på Facebook Svart 21.Februar.2013 Gulliksen i Ålesund sier at det er D motorer av nye dato som har problemer med matrialkvalitet i bend.Mitt nr:2004013804 var ikke berørt.Det er en d4 260a-b. Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 21.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2013 Min er en D4-225A-C produsert i 2008 Sitér dette innlegget Link to post
Pelsjeger'n Svart 21.Februar.2013 Del på Facebook Svart 21.Februar.2013 Det med at det kun er nyere motorer er bare tull! Det finnes mange eldre som er så korrodert at de snart synker hvis det ikke blir byttet ut. Mange av disse hører ikke noe fra VP. Nå skal det i rettferdighetens navn sies at det fra dag en har stått i servicemanualen at dette skal sjekkes men hva hjelper det når dette alikevel ikke blir gjort, selv ikke av VP sine egne verksteder. Kasseapparatet er nok det som fungerer best hos mange også i denne businessen. Her er det mange uvitende båteier tror jeg. Det som er bra med denne diskusjonen er vel at bransjen og båteiere nå blir oppmerksomme på problemet. Som jeg tidligere har nevnt og fortsatt mener er de lite proffe i forhold til bilbransjen til å håndtere slike problemstillinger. Mangel på konkurranse er nok årsaken... Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 21.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2013 Mitt har aldri blitt sjekket. Har nå tatt dette opp med serviceverkstedet og spurt hvorfor ikke. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 21.Februar.2013 Del på Facebook Svart 21.Februar.2013 Gulliksen i Ålesund sier at det er D motorer av nye dato som har problemer Har hørt om både 2004-05 og 06 modeller med samme problem, men VP er vel bare intr. i å dekke de under 5 år?? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MajorAndy Svart 21.Februar.2013 Del på Facebook Svart 21.Februar.2013 Nonsens. Min båd er en 04-model, og havde gået under 380 timer i 2010, da de var tæret op. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.