Antilia Svart 26.November.2013 Del på Facebook Svart 26.November.2013 Veldig bra SoBo :-) Her kommer prosjektene som perler på en snor. Utrolig hvor kreativ du er! Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
SoBo Svart 27.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2013 He he, reisen til Sjøstjernen fortsetter. Etter baking av småflis, kom greiene ut som en del: Ble å reinskjære før jeg forsterket (limt på) med noen tynne fliser på baksiden. Denne operasjonen har en funksjon til. (kommer til bake til dette) Skar og tilpasset Sølvtråd som jeg loddet sammen i denne jiggen: Så loddet alle delene sammen og da ble det slik: Da kom disse flisene jeg limte på baksiden av kompassrosa til nytte. Kunne nå lime sølvet både fast i tre -stjerna og forsterkingsflisene. Laget også bokstaver som skal indikere retningen (kan være kjekt med en veiviser på flaskeoppbevaringen ) Ser nå slik ut: FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 27.November.2013 Del på Facebook Svart 27.November.2013 Selv den beste ebenist gjør ikke dette bedre, SoBo! Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 27.November.2013 Del på Facebook Svart 27.November.2013 Dæven - nå ble jeg skikkelig imponert - det der var 1 klasses - fy søren å pent med det sølvet Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Båttransport D5L Svart 27.November.2013 Del på Facebook Svart 27.November.2013 Nydelig arbeid , inspirerende å følge tråden din. Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 27.November.2013 Del på Facebook Svart 27.November.2013 Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 28.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2013 Da kan jeg vel si meg ferdig med miniprosjekt kompassrose Har lakket den og bokstavene i x- antall strøk med klar automobillakk. Gjorde også maskering på døra, før liming av bitene. (mulig jeg vil bytte ut plastglasset her med ækt glass etterhvert) Slik ble det: FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Superkul Svart 28.November.2013 Del på Facebook Svart 28.November.2013 Det ble skikkelig fint - det sølvgreiene rundt / bokstavene er virkelig prikken over i Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.November.2013 Del på Facebook Svart 28.November.2013 schtili men malte du over sølvet ? Såg ikkje sølv ut no Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bjørnevold Svart 29.November.2013 Del på Facebook Svart 29.November.2013 Dette var kanonbra, sitter offshore å har nå lest gjennom hele tråden. Denne blir å følge med på videre :-) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 29.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2013 Takk for godord alle båt -interesserte . Sæbø: Joda lakket over sølvet og det ser ut som sølv (tanken var å slippe å pusse det blankt innimellom) . Det er bildet som bedrar (er tatt i ei halvmørk kjellerstue uten blitz) Her er sølvet mer synlig. Må vist fjerne litt kontaktlim rester også ser jeg. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 29.November.2013 Del på Facebook Svart 29.November.2013 Ble strålende dette, SoBo! Hva blir det neste, mon tro? Jeg har noe 24 karat bladgull liggende, men da blir vel Sæbø bekymret for vekten igjen! (ikke meningen å fleipe med det, han har jo et godt poeng og det er bra han passer på). Sitér dette innlegget Link to post
nimba Svart 29.November.2013 Del på Facebook Svart 29.November.2013 Dette ble ikke bare nydelig SoBo , også utrolig praktisk og bli ikke forundret om du ser dette dukker opp i andre båter også... Imponert :) :):) Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
KjetilSt Svart 29.November.2013 Del på Facebook Svart 29.November.2013 Fantastisk! Har lest gjennom hele tråden, imponert over kreativitet, finish og detaljer Sitér dette innlegget Link to post
Ktveiten Svart 29.November.2013 Del på Facebook Svart 29.November.2013 Dette ble fantastisk flott SoBo! Fortsett med denne flotte tråden. Blir mer og mer motivert til å gjøre oppgraderende arbeid innredningsarbeid på princesså etter hvert! Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Antilia Svart 2.Desember.2013 Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 Som vanlig, utrolig bra resultat SoBo!!! Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
SoBo Svart 2.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 Takk folkens Blir rolig her en stund nå. Må nemlig jobbe litt også, men i løpet av "juleferien" blir det bytte av div. smådeler på noe som går fort rundt. Er i alle ville fall planen. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Desember.2013 Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 Wow! Dekker det inntrykket? Skal se om jeg klarer å finne et ubrukt superlativ.......... Sent from my GT-I9295 using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Nærsnes Svart 2.Desember.2013 Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 Imponerende arbeid...........henger meg på for å få fremtidige oppdateringer Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 2.Desember.2013 Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 Takk folkens Blir rolig her en stund nå. Må nemlig jobbe litt også, men i løpet av "juleferien" blir det bytte av div. smådeler på noe som går fort rundt. Er i alle ville fall planen. Kan det være fjernkontroll til stavmikseren? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 2.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 (redigert) Kan det være fjernkontroll til stavmikseren? He He, så nært, så nært Boost og grønn av farge er stikkorda Erikda, Nærsnes, Dinos, Wiking 26 ac og resten. Artig når andre også synes det er artig Redigert 2.Desember.2013 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 17.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Desember.2013 Da har jeg rotet meg borti noe man skal holde seg unna. Kanskje det går bra, dersom ikke kan det bli mer arbeid og kostbart Hadd en eksoslekkasje mellom flens ut av turbo og eksosbend. Oppdaget når jeg konserverte motorene for vinteren at det også lakk motorolje ut her. Turboen slapp altså ut olje til eksossiden. (dårlige tettinger) Dette er et KKK K27 aggregat. Startet med demontering av turboen. Her er sneglhuset og turbinhuset tatt av. Fortsatt muligheter for retrett. (ingen olje lekket over til luftsiden) Demonterte videre midtseksjonen med lager og tettinger. Laget merker når jeg tok av kompressorhjulet. (her er alt avbalansert, så må tilbake der det var) Kjøpte sett med nødvendige deler for jobben (ingen universalt Kina kit) Nye og gamle deler: Her ser vi tettingene i turbin siden. Disse er av metall, er splittet og ligner på stempelfjærer.Samme systemet på kompressor siden. Det er her det lekket igjennom: Smurt "seig" olje på de nye delene og og montert sammen. Reingjort div. pakningsflater. Klart for montering: FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
nimba Svart 18.Desember.2013 Del på Facebook Svart 18.Desember.2013 Hei Interessant sak det der SoBo.... for meg ser det ut som du har skiftet alle slitedelene ?(youtube) , jobben ser også overkommelig ut uten noe form for "spesial" verktøy , men hva med den ballanseringen , er det visst en skifter turbinhjulene? visst ikke er det da at disse må ha nøyaktig samme plassering i forhold til hverandre som før ? Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
SoBo Svart 18.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Desember.2013 Jeg liker å tro at kompressorhjulet er avbalansert for seg, aksel og turbinhjul for seg selv. Dette pga av at det må være umulig å avbalansere alt montert sammen i midtseksjonen. Det de muligens gjør er å avbalansere aksel å begge hjula i sammen. Uansett må kompressorhjulet taes av aksel ved montering. Jeg monterte alt tilbake på samme plass, så nøyaktig som mulig. De rette gutta vil fraråde dette på det sterkeste, men jeg har en nabo som jobber med roterende maskineri ( også turbinmonterer). Har diskutert dette med han. Vedkommende har gjort denne jobben uten noen problemer i ettertid, så jeg hadde lyst å prøve. nimba: dette er egentlig en enkel mekanisk (sett) jobb og krever ingen spesialverktøy, kun vanlig håndverktøy. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Ternen32 Svart 18.Desember.2013 Del på Facebook Svart 18.Desember.2013 Dette gjelder bare hvis turbinhjulet har vært løsnet fra akselen Nimba da må den avbalanseres, den minste ubalanse vil slå turboen i fillebiter, det er også da veldig viktig å finne riktig tiltrekning moment for furbinhjul på aktuell turbo Turbinhjul som demonteres bør også merkes nøyaktig, og monteres tilbake på plass nøyaktig slik det sto før demontering. https://www.youtube.com/watch?v=TMA5RFpGRbg Denne videoen viser avbalansering av turbinhjul, Dette viser hvorfor det er veldig viktig å montere turbinhjul tilbake på samme plass, turbinhjul avbalanseres i forhold til aksel, tilbakemonteres hjulet feil så flyttes balanseringpunktet også. Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.