Jump to content

Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera)


SoBo

Recommended Posts

Så absolutt trist med hunden ja. Det er som Wiking26AC vi hører og merker den fortsatt i huset ??.

 

Plattformen er nå ferdig finslipt og klar for "toppstrøk". Skal sprøyte på gelcoat/topcoaten for å få

mindre "etterarbeid" (sliping, rubbing og polering)

Laget også en pappmal på slike avstivingskasser på sidene i stede for staga som var der originalt.

Ny propellaksel, 2 stk.cutlesslager, og volvokondom (pakkboks) er også bestilt.

 

Hva mener ekspertisen om dette? (blir nok i så tilfelle ikke fult så kraftig som denne)

 

bilde

 

FF...

Link to post
Share on other sites

Dette plattingen blir rolls royce jo,bra jobba som vanlig SoBo. Gleder meg til å se den montert

 

 

Jeg vurderte også avstivings kasser. Men valgte å flytte de eksisterende stagga fra oversiden til undersiden. ikke angret ett sekund, veldig lett å gå fra plattingen til brygge ved longside ligging. Men dette er smak og behag.

 

bilde

 

 

 

 

 

 

 

Redigert av ray (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sobo, leit med hunden, men oppnådde vel slik forventet alder for sin rase?

Jeg er mektig imponert av dine 1000-kunstners egenskaper. Likte løsningen med ankerrulle veldig godt. Selv har jeg denne ilas kladden som blir en snublekant ekstra.

Når det gjelder kasse støtter skal jo de på en måte ha flere funksjoner. Være sidestøtte, videreføre skroglinjen, se estetisk bra ut. Det får du til, er jeg 100% sikker på. Om du bruker kasser eller stag er jo funksjonsmessig det samme, begge blir dessverre også en snublekant inn og ut av plattformen ligger man longside.

Med dine kunnskaper og evne ville jeg gått for en kasse for å føre en mer "moderne" linje videre ned. Pass bare på at du ikke fører kassen helt ut da det med en gang blir mer klundrete å komme av og på longside. På min 346 går linjen helt ut på siden, ser bra ut men gir dårlig funksjon dessverre. Skulle gjerne ha støpt på en plattform til på 50 cm, men har ikke dine kunnskaper om glassfiber og blir nok derfor bare med tanken er jeg redd.

Til slutt som det meste av ditt arbeid er også denne plattformen en fryd å følge, flott arbeid, stå på :smiley:

Link to post
Share on other sites

 

 

Til slutt som det meste av ditt arbeid er også denne plattformen en fryd å følge, flott arbeid, stå på :smiley:

 

Takk for det Jori. Ja jeg kommer til å fortsette å pusle på.

Når det gjelder kassene tenker jeg en funksjon til i tillegg til de du nevner og det

er å kunne tråkke på "toppen" (øverst,innerst mot skroget) av kassene. Det vil muliggjøre/lette

muligheten å bevege seg ifra badebrygga og opp på dollbordet.

Redigert av SoBo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

Takk for det Jori. Ja jeg kommer til å fortsette å pusle på.

Når det gjelder kassene tenker jeg en funksjon til i tillegg til de du nevner og det

er å kunne tråkke på "toppen" (øverst,innerst mot skroget) av kassene. Det vil muliggjøre/lette

muligheten å bevege seg ifra badebrygga og opp på dollbordet.

 

Da ble det en skuffende 5 plass på Norges damelag i stafett. Hyggelig å ha denne tråden da. SoBo enig med den funksjonen du nevner. Jeg savner den selv på badeplattformer, ikke mulig å komme opp på dollbordet fra den uten akrobatiske øvelser. Alternativ kan jo være at du lager kassene slik at du får ett stigtrinn på innsiden kassen og mot aktervegg? Men er en funksjon som du bør vurdere å ha med når du først holder på. "Du tenker nå på alt" :clap:

Link to post
Share on other sites

 

 

Kan være ett alternativ å snu svingveien på dør, er det mulighet?

 

Alt er mulig, men vil medføre meget med arbeid i og rundt porten der bak.

 

 

 

Vi har like båter! Gøy å se alt du gjør med båten din!

 

Takk for det rivierik 36 og velkommen på baatplassen. :smiley: At vi har like båter er interessant.

Hadde vært litt artig å vite hvor du holder hus, om du har noen planer med båten etc.

Link to post
Share on other sites

Takk, SoBo!

Jeg holder til i Sandefjord. Fikk båten i juni 2013, og holder egentlig på med å få den i teknisk god stand.

Båten er helt orginal, bortsett fra ny kalesje + at det er fjernet noe dekor utvendig.

Jeg har lyst til å montere baugpropell, og tenkte at du kanskje hadde noen tips ang plassering og størrelse.

Ellers har jeg renset dieseltankene, demontert riserne for sjekk, pakket om pakkboksene, tatt ut dyser for test evt bytte dyse-spisser, byttet sjøvannsinntakene+ alle gjennomføringer, bytter dieseltilførsel+ retur- rør, revet ut all motorromisolasjon, ++

Tenker at jeg må priorite det viktigste først, slik at jeg får benyttet båten til sommeren..

Håper vi kan utveksle noen erfaringer etterhvert!

Link to post
Share on other sites

rivierik 36: Da er du jo godt i gang med det tekniske, det er bra. Er det 61 maskiner i din også?

Skal sjekke litt mer rundt det med baugprop. når jeg kommer hjem (er på jobb i Florø denne uka)

Erfaringsutveksling er bra :thumbsup:

 

 

 

 

Interesant å se hvordan du steller med "dama" di, FLOTT, har eit spørsmål, hvilke propellstørrelse har du på båten og hvilke utveksling er det på gearet, er propellene av Aquafoil fabrikat, Takker på førehand.

 

Takk for det Arnfinn og velkommen til baatplassen.

 

Som du ser er jeg for øyeblikket på jobb. Skal sjekke det du spør om når jeg kommer hjem :yesnod:

Bilde av "dama" er blitt borte :confused:

Link to post
Share on other sites

rivierik 36: Da er du jo godt i gang med det tekniske, det er bra. Er det 61 maskiner i din også?

Skal sjekke litt mer rundt det med baugprop. når jeg kommer hjem (er på jobb i Florø denne uka)

Erfaringsutveksling er bra :thumbsup:

 

 

 

Takk for det Arnfinn og velkommen til baatplassen.

 

Som du ser er jeg for øyeblikket på jobb. Skal sjekke det du spør om når jeg kommer hjem

Bilde av "dama" er blitt borte :confused:

Takk for det, ops ja "dama" mi er ikkje der, skal få lagt ut bilde på nytt. :thumbsup:

Redigert av Arnfinn Vølstad (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Velkommen til Baatplassen, Arnfinn!

Nydelig skute du har. Den dagen det designet der går av moten, er vi antagelig 300 år gammel. :yesnod:

Har du båten liggende på sjøen allerede og er klar for sesongen. Vi er jo litt godt vant med isfrie havner her på vestlandet, så det ingen grunn til å vente. :nonod:

Ønsker deg en fin båtsommer!

Link to post
Share on other sites

Kjøpte båten for 2 år siden i Asker, nå ligger den ikkje så langt fra Ølen i Vindafjord

Familien er bare kjæmpefornøyd med denne,ingenting mangler,stabilitet og retningstabil, tar grov sjø heilt fenomenalt. Det som er instalert etter kjøp er baugpropell og dieselvannvarmer, ang varmeren så ligger vi uten 220volt i dagevis med varmt vatn ombord omtrent lydløst, livet er berre herlig.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...