SoBo Svart 14.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2014 Så absolutt trist med hunden ja. Det er som Wiking26AC vi hører og merker den fortsatt i huset ??. Plattformen er nå ferdig finslipt og klar for "toppstrøk". Skal sprøyte på gelcoat/topcoaten for å få mindre "etterarbeid" (sliping, rubbing og polering) Laget også en pappmal på slike avstivingskasser på sidene i stede for staga som var der originalt. Ny propellaksel, 2 stk.cutlesslager, og volvokondom (pakkboks) er også bestilt. Hva mener ekspertisen om dette? (blir nok i så tilfelle ikke fult så kraftig som denne) FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
ray Svart 14.Februar.2014 Del på Facebook Svart 14.Februar.2014 (redigert) Dette plattingen blir rolls royce jo,bra jobba som vanlig SoBo. Gleder meg til å se den montert Jeg vurderte også avstivings kasser. Men valgte å flytte de eksisterende stagga fra oversiden til undersiden. ikke angret ett sekund, veldig lett å gå fra plattingen til brygge ved longside ligging. Men dette er smak og behag. Redigert 14.Februar.2014 av ray (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Antilia Svart 14.Februar.2014 Del på Facebook Svart 14.Februar.2014 Strøkent begge to!!! Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
ray Svart 14.Februar.2014 Del på Facebook Svart 14.Februar.2014 Lager ikke REM "kasser " på sin platting, blei vel veldig bra det også. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
SoBo Svart 14.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2014 Joda blir bra tror jeg. Det stemmer, REM laget kasser og det ble meget flott. På vår båt var det to stag på oversiden og tre stag undersiden av badeplattformen. Det vil fortsatt bli tre stag på undersiden, så får jeg se, prøve og smake litt på kassene Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Jori Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Sobo, leit med hunden, men oppnådde vel slik forventet alder for sin rase? Jeg er mektig imponert av dine 1000-kunstners egenskaper. Likte løsningen med ankerrulle veldig godt. Selv har jeg denne ilas kladden som blir en snublekant ekstra. Når det gjelder kasse støtter skal jo de på en måte ha flere funksjoner. Være sidestøtte, videreføre skroglinjen, se estetisk bra ut. Det får du til, er jeg 100% sikker på. Om du bruker kasser eller stag er jo funksjonsmessig det samme, begge blir dessverre også en snublekant inn og ut av plattformen ligger man longside. Med dine kunnskaper og evne ville jeg gått for en kasse for å føre en mer "moderne" linje videre ned. Pass bare på at du ikke fører kassen helt ut da det med en gang blir mer klundrete å komme av og på longside. På min 346 går linjen helt ut på siden, ser bra ut men gir dårlig funksjon dessverre. Skulle gjerne ha støpt på en plattform til på 50 cm, men har ikke dine kunnskaper om glassfiber og blir nok derfor bare med tanken er jeg redd. Til slutt som det meste av ditt arbeid er også denne plattformen en fryd å følge, flott arbeid, stå på Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 15.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 (redigert) Til slutt som det meste av ditt arbeid er også denne plattformen en fryd å følge, flott arbeid, stå på Takk for det Jori. Ja jeg kommer til å fortsette å pusle på. Når det gjelder kassene tenker jeg en funksjon til i tillegg til de du nevner og det er å kunne tråkke på "toppen" (øverst,innerst mot skroget) av kassene. Det vil muliggjøre/lette muligheten å bevege seg ifra badebrygga og opp på dollbordet. Redigert 15.Februar.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Jori Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Takk for det Jori. Ja jeg kommer til å fortsette å pusle på. Når det gjelder kassene tenker jeg en funksjon til i tillegg til de du nevner og det er å kunne tråkke på "toppen" (øverst,innerst mot skroget) av kassene. Det vil muliggjøre/lette muligheten å bevege seg ifra badebrygga og opp på dollbordet. Da ble det en skuffende 5 plass på Norges damelag i stafett. Hyggelig å ha denne tråden da. SoBo enig med den funksjonen du nevner. Jeg savner den selv på badeplattformer, ikke mulig å komme opp på dollbordet fra den uten akrobatiske øvelser. Alternativ kan jo være at du lager kassene slik at du får ett stigtrinn på innsiden kassen og mot aktervegg? Men er en funksjon som du bør vurdere å ha med når du først holder på. "Du tenker nå på alt" Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 15.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 En annen ting Jori, er at døra ut til plattingen slår ut og vil da ligge jamt med akterenden mot BB. Kassa må da ikke være høyere/større enn at døra går over kassa. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Jori Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Min dør slår innover, aldri sett på det som noe problem. Kan være ett alternativ å snu svingveien på dør, er det mulighet? Men ser hva du mener når den slår ut. Sitér dette innlegget Link to post
rivierik 36 Svart 15.Februar.2014 Del på Facebook Svart 15.Februar.2014 Hei Sobo! Vi har like båter! Gøy å se alt du gjør med båten din! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 16.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2014 Kan være ett alternativ å snu svingveien på dør, er det mulighet? Alt er mulig, men vil medføre meget med arbeid i og rundt porten der bak. Vi har like båter! Gøy å se alt du gjør med båten din! Takk for det rivierik 36 og velkommen på baatplassen. At vi har like båter er interessant. Hadde vært litt artig å vite hvor du holder hus, om du har noen planer med båten etc. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
rivierik 36 Svart 17.Februar.2014 Del på Facebook Svart 17.Februar.2014 Takk, SoBo! Jeg holder til i Sandefjord. Fikk båten i juni 2013, og holder egentlig på med å få den i teknisk god stand. Båten er helt orginal, bortsett fra ny kalesje + at det er fjernet noe dekor utvendig. Jeg har lyst til å montere baugpropell, og tenkte at du kanskje hadde noen tips ang plassering og størrelse. Ellers har jeg renset dieseltankene, demontert riserne for sjekk, pakket om pakkboksene, tatt ut dyser for test evt bytte dyse-spisser, byttet sjøvannsinntakene+ alle gjennomføringer, bytter dieseltilførsel+ retur- rør, revet ut all motorromisolasjon, ++ Tenker at jeg må priorite det viktigste først, slik at jeg får benyttet båten til sommeren.. Håper vi kan utveksle noen erfaringer etterhvert! Sitér dette innlegget Link to post
Arnfinn Vølstad Svart 18.Februar.2014 Del på Facebook Svart 18.Februar.2014 Hei SoBO Interesant å se hvordan du steller med "dama" di, FLOTT, har eit spørsmål, hvilke propellstørrelse har du på båten og hvilke utveksling er det på gearet, er propellene av Aquafoil fabrikat, Takker på førehand. Her er eit bilde av "Dama" mi Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 18.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2014 rivierik 36: Da er du jo godt i gang med det tekniske, det er bra. Er det 61 maskiner i din også? Skal sjekke litt mer rundt det med baugprop. når jeg kommer hjem (er på jobb i Florø denne uka) Erfaringsutveksling er bra Interesant å se hvordan du steller med "dama" di, FLOTT, har eit spørsmål, hvilke propellstørrelse har du på båten og hvilke utveksling er det på gearet, er propellene av Aquafoil fabrikat, Takker på førehand. Takk for det Arnfinn og velkommen til baatplassen. Som du ser er jeg for øyeblikket på jobb. Skal sjekke det du spør om når jeg kommer hjem Bilde av "dama" er blitt borte Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
maija27 Svart 18.Februar.2014 Del på Facebook Svart 18.Februar.2014 Jeg har ST 80 monterert på min Riviera 36 Tror du bør ha såpass effekt. Fungerer fint ! Sitér dette innlegget Link to post
Arnfinn Vølstad Svart 18.Februar.2014 Del på Facebook Svart 18.Februar.2014 (redigert) rivierik 36: Da er du jo godt i gang med det tekniske, det er bra. Er det 61 maskiner i din også? Skal sjekke litt mer rundt det med baugprop. når jeg kommer hjem (er på jobb i Florø denne uka) Erfaringsutveksling er bra Takk for det Arnfinn og velkommen til baatplassen. Som du ser er jeg for øyeblikket på jobb. Skal sjekke det du spør om når jeg kommer hjem Bilde av "dama" er blitt borte Takk for det, ops ja "dama" mi er ikkje der, skal få lagt ut bilde på nytt. Redigert 18.Februar.2014 av Arnfinn Vølstad (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rivierik 36 Svart 18.Februar.2014 Del på Facebook Svart 18.Februar.2014 Det er 60c motorer i min båt. Ikke særlig god plass i motorrom!! Hehe f.eks impeller-bytte, blir ikke lett på bb motor. Har vel tenkt at jeg burde ha se 80, maija27 Sitér dette innlegget Link to post
Arnfinn Vølstad Svart 19.Februar.2014 Del på Facebook Svart 19.Februar.2014 Hei Prøver å legge inn bilder utan å lukkast........ er det andre som også opplever dette eller.....? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 19.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2014 Se litt på denne Arnfinn: https://baatplassen.no/i/topic/96401-hvordan-legge-inn-bilder/ Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Arnfinn Vølstad Svart 19.Februar.2014 Del på Facebook Svart 19.Februar.2014 (redigert) Da prøver vi i gjen,her er "Dama" Den er i meget bra stand innvendig som utvendig. 2 stk TAMD 41VP. Toppfart 23-24 knop Redigert 19.Februar.2014 av Arnfinn Vølstad (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 19.Februar.2014 Del på Facebook Svart 19.Februar.2014 Velkommen til Baatplassen, Arnfinn! Nydelig skute du har. Den dagen det designet der går av moten, er vi antagelig 300 år gammel. Har du båten liggende på sjøen allerede og er klar for sesongen. Vi er jo litt godt vant med isfrie havner her på vestlandet, så det ingen grunn til å vente. Ønsker deg en fin båtsommer! Sitér dette innlegget Link to post
Arnfinn Vølstad Svart 19.Februar.2014 Del på Facebook Svart 19.Februar.2014 Kjøpte båten for 2 år siden i Asker, nå ligger den ikkje så langt fra Ølen i Vindafjord Familien er bare kjæmpefornøyd med denne,ingenting mangler,stabilitet og retningstabil, tar grov sjø heilt fenomenalt. Det som er instalert etter kjøp er baugpropell og dieselvannvarmer, ang varmeren så ligger vi uten 220volt i dagevis med varmt vatn ombord omtrent lydløst, livet er berre herlig. Sitér dette innlegget Link to post
Arnfinn Vølstad Svart 19.Februar.2014 Del på Facebook Svart 19.Februar.2014 (redigert) Takk for det Wiking. Jada, er klar som bare det, det nærmer seg jo "vinterferie" Redigert 19.Februar.2014 av Arnfinn Vølstad (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arnfinn Vølstad Svart 19.Februar.2014 Del på Facebook Svart 19.Februar.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.