Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?


sap_2000

Recommended Posts

Det ser ut som du har kommet inn i en behagelig sone nå. Nyt turen. Sender en hilsen fra oss som ligger på Oscarsborg. Ikke mye som minner om vår i dag. Surt og kaldt utendørs. Innendørs er det perfekt. Ha en god etappe i dag.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post

Avgang Groningen nå. Har ryddet og fikset antisklimatter samt vasket båt :)

Gjestehavna snøt oss for 2 x 0,5 eur for dusjen. Ubetjent. Kledd av, naken i kaldt rom, så på med mynten og så ingenting..... Nedtur, haha :)

 

Nå er vi på vei ut til Delfzijl og målet er Borkum :) hvor vi vil ligge stand by for turen til Elbe og Brunsbuttel. Det blir nok 17-20 timer så vi starter grytidlig. Kanskje sent på natta.

 

Håper ting funker nå, ellers full sjekk i kveld :)

Mvh. SAP

Link to post

Skikkelig morro å følge med på dette, også erfaringer blandt flinke mennesker her inne som hjelper til. Jeg kommer litt til kort her gitt.... Sap.... vi får gå igjennom ledningsnettet og det de har gjort under der tror jeg, høres jo ut som vakle! Er ikke første gangen jeg må gjøre om ting etter fagfolk, noen er utrolig slurvete :lipseal:

God tur videre, og husk å spise nå da gutter :-)

Link to post

Etter hva du skriver, eller ikke skriver, så forstår jeg det slik at du ikke har vært i kontakt med selger eller de som gjennomførte testturen angående problemet med turtall. Det kunne jo vært hensiktsmessig å snakke med den siste som gjorde arbeid ombord, erfarte de det samme på nedre posisjon? - om ikke, hvilket arbeid er da gjort etter siste kjente tidspunkt hvor alt blir rapportert som i orden. det er jo også en ende å nøste fra. Kanskje de vil sende en mann... Hvem vet.

Link to post

Dessuten, for å spore litt hen på led, så er det ikke bombesikkert at du får like varmhvitt lys av en pære med levere W, selv om det er av samme type. Erfaringen min var ihvertfall at da jeg gikk fra 0,9 w til 1,3 w, av samme merke, Båtsystemer, så ble det et varmere lys. Dermed kan det hende, jeg kan ikke si det med sikkerhet, at du ikke blir like fornøyd med lavere w i samme serie som de du var så tilfreds med. Men nå handler du vel superbillig, så det er vel verdt forsøket. Om du ikke er happy, så er det sikkert noen andre her som gladelig kjøper pærene av deg.

Link to post

Eureka: de er kontaktet, men har ikke hørt noe om fusking. I går kjørte vi 1,5 time før det skjedde....

LED jeg har nå er 4 x 1w i reflektorspot pære (MR16 spot). Det jeg mente var og få tak i samme spotten med 3 x 1w.

 

Tar igjen samme båten som vi kjørte forbi i går nå. Han går sakte, men jeg redd om vi kjører forbi, så må vi likevel vente i slusen i Delfzijl. Får se.

 

Bilde 5 min siden

 

bilde

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post

Ville prøvd å bytte om kablene på controllboks (hvis ikke det medfører full kalibrering betinger jo at dere finner ut av prosedyren for det da ) bare for å utelukke spakene evt.finne ut om det er i kabling feilen ligger
fortsetter problemet er det i spaken vil jeg mene / bytter problemet plass da er det noe med kablingen

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post

Bloemhofbrug n?)

 

Forbikjring p?ang n?Hele 7,5 knop. Mye dragsug fra b?n foran. 1,5 knop forskjell p?OG og loggen n?

 

bilde

 

Edit:

Forbikjring fullfrt, hehe :)

G?i 7 knop n?Og ja.... Jeg er rolig og avslappet siden jeg mye p?ett, haha ;) Null stress :)

Motor bra s?angt :))))

 

bilde

 

(Kinategnene kom etter edit i taptalk....)

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post

I slusen i Delfzijl nå. Vi går opp 2-3 meter tror jeg til havnivå. Ligger i slusen nå med ett akterspring og motor i gir forover. Har 20 grader BB ror. Da ligger båten parallelt i slusa, og ingen tau trengs og justeres mens vi stiger :) Bare justere roret slik at trykket blir likt på fendrene foran og bak.

 

Nå venter vi i slusa på at broen skal åpnes samt at sværingen vi kjørte forbi i sted skal inn i den store parallelle slusa.

Vår sluse er ca 1,5 meter bredere enn båten.

 

Bilder

 

bilde

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post

Da er vi i saltvann :)

 

Fendrene er skitne etter grønsken på sluseveggene. Kompisen trakk korteste strået og vasker.... ;)

 

bilde

 

Dashbilde :) Borkum neste. Ser ut til at vi får god medstrøm ut Eemsfjorden

 

bilde

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post

Vi går ut og straka vegen til Elbe og Cuxhaven i morgen grytidlig (værforbehold). Kanalene til W hafen er knotete og for lave tror jeg.

 

@DD. Comon Rail motor dette. Har ikke hatt antydning til jaging i dag :) mulig røskingen i kablene eller 1000 ganger full tur-retur på spaken i går kveld har ordnet saken. Håper virkelig på det :)

 

Passerer Eemshaven nå. Medstrøm. SOG er 8,7 og loggen viser ca 7 knop. Strømmen er økende og riktig retning. På vei mot lavvann nå :) sparer både fuel og tid :)

 

 

Eemshaven med BP vimpelen i forgrunnen :)

bilde

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Ems-Jade-Kanal

Hinweise für Sportbootfahrer:

Technische Daten:

· zugel. Höchstgeschwindigkeit 8 km/h für motorgetriebene Kleinfahrzeuge und Sportboote

· zugelassen für Schiffe bis 33 m Länge, 6,20 m Breite, 1,70 m Tiefe

· maximale Durchfahrtshöhe der Brücken: 3,80 m

· 6 Schleusen, 15 feste und 27 bewegliche Brücken


ville vel ha ryddet ubehagelig på toppetasjen?
Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...