DieselDahl Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Hvis det er ZF CruiseCommand 785CE du har så vil jeg tippe at det er dårlig kontakt et sted mellom Control Head på førerplassen og Processor i motorrommet. Det baserer jeg på at du har feil kun ved kjøring fra inneplassen. Denne er koblet til nest nederst til høyre på Prosessor. Vanligste feil er at en pinne/hylse i en plugg ikke er riktig montert, glidd tilbake. Kan være skade på kabelen et sted også. Evt. dårlig lodding på et kretskort el.l. Det er DC spenningssignal som går her og det skal ikke mer en noen millivolt variasjon før du får en sånn feil. Ta av respektive plugger på Control head og processor og sjekk fysisk at pinnene sitter som de skal. Har du litt ledning og et ohm-meter kan du måle ut kabelen. Skal ikke være så vanskelig å finne ut av det her Link to post
REM Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Det synes som dere går godt Vest av Yachthavna i Syd. Hvorfor? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
LALUNA II Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 (redigert) Du skal se de stikker rett til Helgoland De har jo riktig fått opp dampen .... Redigert 14.April.2013 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Litt for god medstrøm.. så øya forsvant i det fjerne.. er vel flatt hav.. med ren sønnavind.. så fristet vel å gå litt til.. kjenner den følelsen.. Endelig ble det Bobåt Link to post
DieselDahl Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Tviler vel på at den appen funker noe særlig uten 3G dekning. Hvor langt hadde de tenkt seg i kveld? Link to post
Bergen dørk Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Borkum, men nå med kurs for Margaret Thatchers begravelse! mvh Bergen Dørk Link to post
LALUNA II Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 (redigert) De hadde planlagt Borkum men de har gått lenger allerede så noe har de funnet på Direktelink til Marinetrafikk og rett på Karmas posisjon Redigert 14.April.2013 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bergen dørk Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Hvordan fungerer nå dette, DD, er det slik at de kan ligge trygt i Borkum havn fordi appen har gått bananas? Da hadde de vel heller forsvunnet av nett? mvh Bergen Dørk Link to post
Chilli Solbris Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Ja, det det blir spennende med ny rapport. Vi må nok smøre oss med tålmodighet..... Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2 Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
REM Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 (redigert) De har den siste timen ligget på stabil kurs 307 grader i 10 knop forbi Borkum. Har nå endret kurs 5 grader mot Nord, men er fortsatt på vei rett ut i den trafikerte kanalen, og det begynner å bli mørkt.?? Redigert 14.April.2013 av REM (see edit history) Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bergen dørk Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Kan de ha problem med navigasjonsutstyret uten å vite det? Var de så nært at de burde sett Borkum havn, eller? mvh Bergen Dørk Link to post
All In Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Hvordan kan jeg følge med de? Noe gratisprogram? Kan jeg bruke Navionics, som jeg har betalt for? Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to post
MajorAndy Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Jeg tror at kursen er sat mod Nordeney eller lignende. Der er et rev (Borkum rev) der går ret lang ud her, så mon ikke de meget snart sætter en mere østlig kurs? De har cirka 25 nm til Nordeney når de vender. Det vil være ETA cirka klokken 22. Link to post
Slangemannen Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 http://www.marinetraffic.com/ais/no/default.aspx Link to post
REM Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 De har passert Borkum rev for lenge siden MA, og holder fortsatt en NW-kurs Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
DieselDahl Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 (redigert) Kan være tåkebanker der så selv om de gikk ganske nære land er det ikke sikkert de har sett noe. Vet noen om de har radar ombord? Etter det jeg kan se så sender iPad'en ut et GPS plott hvert femte minutt til denne databasen. Iblandt sender den ikke noe, avhengig av dekningsforhold. Kurs og fart blir så regnet ut ift forrige plott. Redigert 14.April.2013 av DieselDahl (see edit history) Link to post
Møkkalasset Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Hvis det er like tåkete der som her på Sørlandet så er det lett å bomme på Borkum. Link to post
Sitrin Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Spennende å følge med. De har kanskje sett at det er gunstige forhold og bestemte seg for å ta en lengre etappe. Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Han har vel en flott radar ombord, så det tviler jeg på at de kan ha mistet borkum. Ser dere på bildet som ble lagt ut fra båtem mot Eemshaven så ser jo ikke været så dårlig ut? Det kan selvfølgelig forverre seg. Men... Endelig ble det Bobåt Link to post
Møkkalasset Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 http://www.borkum.de/DE/insel/interaktiv/webcams.php Ser ikke så ille ut. Link to post
All In Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Hvilken rute er satt opp videre? Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to post
DieselDahl Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 (redigert) Ja det var bilde av scanneren lenger oppe i tråden her men jeg så ingen skjerm i cockpit. "Vi går ut og straka vegen til Elbe og Cuxhaven i morgen grytidlig (værforbehold)." Skrev han tidligere i dag. Redigert 14.April.2013 av DieselDahl (see edit history) Link to post
dsm Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Sjekket Marine traffic mot navionics og ut fra den målestokken jeg kan bedømme så vil de snart være forbi spissen på Borcumriff, den går drøyt dobbel så langt ut som lengden av selve øya Borcum og parralelt med kursen de har. Tipper Major Andys vurdering er riktig. Link to post
Chilli Solbris Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 De har en god radar ombord. Jeg er temmelig sikker på at dette laget ikke tar unødvendige sjanser. Blir spennende å se på rapporten når de er i havn. Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2 Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
REM Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Hva mener du med "ser ikke så ille ut" Møkkalasset.? Jeg synes det ser ille ut. Fortsatt er destinasjom Borkum, som de passerte for snart 2 timer siden. En halv time siden oppdatering nå, så i realiteten kan de jo ha endret kurs? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn