BAN Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Men, det er helt galt å løse problemet på den måten du hevder. Både jeg og de andre her er nok mye mer smidig i trafikken en det vi er på et forum... Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Nå har jeg jo lært alt om hvor trangt et farvann er, før det er trangt, så da bekymrer jeg meg ikke for å seile. Sotenkanalen eller Blindleia er jo som et digert hav å regne, i følge dere med blondine-altan. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 (redigert) Quantum, det står i en av reglene jeg har kopiert over. Trodde du hadde fått med deg den jeg...... Redigert 10.Juli.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 (det må være varmt langs kysten nå) Ikke altfor varmt, VannTro, men altfor mye hekkbølger Kos deg på fjellet ! Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Selvfølgelig er det helt feil måte å gjøre det på, men helt i tråd med hva Uglesett trolig ville ha gjort. Derav mine kommentarer til deg BAN. Enklere å forstå nå? I 7 knop så føler jeg at jeg allerede ligger i ro, og bryr meg lite om noen vil passere.... Det er bare det at noen her mener at trådstarter på noe vis har forbrutt seg mot et eller annet ved å ikke slippe noen forbi på et etter trådstarters mening lite egnet sted. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 om dere ikke greier å ta ut essensen i det dere mener skulle fremheves, hvordan forventer dere da at andre skal gjøre det? Om det er meg du referer til så kopierer jeg heleregelen fordi jeg tenker at folk faktisk bør lese dette. Om det er for mye for deg så tar jeg det til orientering Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Det er nok på tide å innføre høytsittende bremselys til sjøs også. Evt en avgift for manglende avstand, 1001-1010 eller noe sånt. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 (redigert) Det holder lenge med godt sjømannskap MT. Problemet i denne tråden er etter min mening at noen tror slikt bare gjelder alle andre. Ikke en selv. Jeg stiller meg spørsmålet hvordan så situasjonen ut fra den andre båten, og hva skjedde før den omtalte passeringen, og hvordan så farvannet egentlig ut og hvordan var faktisk trafikken her? Men når andre ber om fakta på dette, så blir jo mye vagt virker det som.... Redigert 10.Juli.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Vi burde hatt 2 tråder: "Trangt farvann, seilbåt vil forbi" "Trangt farvann, Princess vil forbi" Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Uavhengig av hva forumet måtte mene, akter jeg å montere sidespeil på båtene mine. https://baatplassen.no/i/topic/4214-sidespeil-paa-baat-jalla/ Sidespeil på båt har blitt diskutert på forumet tidligere. Men basert på lignende diskusjoner har jeg kommet til en foreløpig konklusjon om at den som ikke kikker i speilene på bilen sin, sannsynligvis heller ikke vil gjøre dette på båten sin heller. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Sjøveisreglene sier at utkikk skal holdes 360 grader Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Om det er meg du referer til så kopierer jeg heleregelen fordi jeg tenker at folk faktisk bør lese dette. Om det er for mye for deg så tar jeg det til orientering ikke vær frekk! jeg skrev ikke kopiere, men sitere, og jeg mente herfra.. som for eksempel post 203 som siterer alt som ble skrevet i post 202.. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 (redigert) Quantum, det står i en av reglene jeg har kopiert over. Trodde du hadde fått med deg den jeg...... Du mener sikkert "Et fartøy som seiler i en trang lei eller et trangt løp skal, når det lar seg gjøre uten fare, holde seg så nær som mulig til den av leias eller løpets yttergrense som det har på sin styrbords side.", som vel egentlig ikke er noe forbud mot å være til hinder for innhentende båt, som jo er det denne artige tråden handler om. Edit: Ikke at en skal la det gå sport i dette ... en skal ikke undervurdere graden av forvirring man påfører andre ved å foreta helt "meningsløse og uforutsigbare kursendringer" - som jo er definisjonen på "kryss" sett fra motorbåtsiden ... Redigert 10.Juli.2013 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 (redigert) Sommerens slager dette. :) Ikke altfor varmt, VannTro, men altfor mye hekkbølger Kos deg på fjellet ! Klarer dere bra dere to da skjønner jeg Kos dere alle sammen, jeg skulle jo gjerne hatt vann under bena da Redigert 10.Juli.2013 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 (redigert) ikke vær frekk! kunne ikke falle meg inn.Jeg forholder meg kun til realitetene slik jeg ser de. At det ikke passer deg tar jeg til orientering Quantum, regel 9 a b og c er relevante. Og regel 2 Redigert 10.Juli.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Nå er nok Ugla fornøyd. 221 innlegg. Hvor mange har forbikjørings tråden på OT? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Whistler Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Noe flere, men her er det muligheter for "stat-pading". Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Mariell Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Sjekket, var 1956 innlegg der. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Mye morro for mange mao Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 (redigert) Quantum, regel 9 a b og c er relevante. Og regel 2 se her ja.. saklige henvisninger man kan gå direkte til.. kan dessuten referere til bibelen, uten å kopiere hele boka. nærmere bestemt Bergprekenen eller mateus 5, 5 og kanskje for enkelte også vers 20 i samme kapittel.. Redigert 10.Juli.2013 av dude (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Det er vel første gang noen på Baatplassen har blanda Gud inn i vikeplikt diskusjon. Nå tror jeg jammen toppen er nådd Du tror det ikke førdu ser det Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 (redigert) kunne ikke falle meg inn. Jeg forholder meg kun til realitetene slik jeg ser de. At det ikke passer deg tar jeg til orientering Quantum, regel 9 a b og c er relevante. Og regel 2 For å ta reglene først; Absolutt (unntatt 9c, det er vel sjelden man dorger kryssende gjennom et trangt sund), og særlig 2 gjelder jo bestandig. Når det gjelder din realitetsorientering kan jeg ikke si annet enn "ditto" ... antar vi er uenige om noe, men litt usikker på hva. Edit: Ah, den var ikke til meg, men da er vi jo enige om noe da jo! Fantastisk! Redigert 10.Juli.2013 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 (redigert) Sitater fra Koranen neste? Redigert 10.Juli.2013 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Pettern1972 Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 (redigert) Halleluja, finner ikke matheus 5,5 i bibelen min (biltemakatalogen) Redigert 10.Juli.2013 av Pettern1972 (see edit history) Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 (redigert) http://www.bibel.no/Nettbibelen http://www.bibel.no/Nettbibelen Mat 5.5 sier salige er de ydmyke, for de skal arve jorden Tenk deg å arve VPs D serie i Norge..... Men dude, hva med Mat 5.6 da? Den er kanskje vel så relevant her? Redigert 10.Juli.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.