Øya Svart 2.Februar.2014 Del på Facebook Svart 2.Februar.2014 Jeg skal legge inn ett godt ord for deg Bjørn, i den fremmede banken ? Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2014 Hehe. . Ikke verst.. :-) lov å håpe.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Dagfinn D Svart 2.Februar.2014 Del på Facebook Svart 2.Februar.2014 Dette er en båt som er fint oppusset tror jeg. :-) er blitt tipset om denne. Via Im. :-) men setter stor pris på alle gode forslag her.. :-) Den var skikkelig fin Bjørn..Fikk nesten lyst på den slev. men den er i overkant stor for bare turbruk, men som bo og tur må den være perfekt. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2014 Nåværende eier har virkelig løftet denne båten til et prakteksemplar av en bobåt. Men jeg tror det blir vanskelig å finne seg en lun plass i elva.. eller hove kilen. . :-) den er stor. Å ikke lett å håndtere når en vill inn i ei naturhavn med lave svaberg. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
BOBO II Svart 3.Februar.2014 Del på Facebook Svart 3.Februar.2014 Denne da her har du masser av plass.. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=46478862&searchclickthrough=true Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2014 Hei Ser litt mørkt på det nå. Hmmm de forlanger maks 5 års løpetid på brukte båter. Dvs jeg får husleie på ca 22 k pr mnd. Litt mye kansje.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 3.Februar.2014 Del på Facebook Svart 3.Februar.2014 (redigert) Da hadde jeg hørt med flere banker. Det kan vel ikke være regelen hos alle med 5 års løpetid for lån på NOR reg båter? I så fall er det mange høye månedsavdrag ute på lån på 1-2-3-4 mill ute og går.... Sikker på at de fikk med seg NOR reg og hva det betyr? Redigert 3.Februar.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2014 Har flere på liste ja.. må også høre med elcon tror jeg.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
All In Svart 3.Februar.2014 Del på Facebook Svart 3.Februar.2014 Denne da her har du masser av plass.. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=46478862&searchclickthrough=true Den synes jeg også var flott. Men en i klubben tok inn en slik sist sommer. Den kom på ca 750 ferdig om jeg husker rett. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 3.Februar.2014 Del på Facebook Svart 3.Februar.2014 Vet ikke hvilke banker du har sjekket, med Santander og Handelsbanken er vel ok for båtlån. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Sjeldenutpå Svart 4.Februar.2014 Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Vi har SR finans. Ingen begrensing i alder. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
nordan family 27 Svart 4.Februar.2014 Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Hvis situajonen er slik at det skal være mye lån på en "gammel" båt - er det uaktuelt å vurdere rimeligere alternativer? Risky business å sette både egenkapital og fremmedkapital i et objekt med høy risiko og muligheter for store kostnader. Om du halverer budsjettet får du fremdeles rimelig mye og stor båt for pengene. Og går du for seil får du relativt ny båt (og mindre risiko) for pengene - ja du kan sågar kjøpe helt nytt med garanti og reklamasjonsrettigheter. og fremdeles ha 3 sovekabiner Jeg skal ikke legge meg opp i det, og regner med du har tenkt mye på det allerede. Men det er ment vel - blir litt bekymret her fra sidelinjen. Har jo selv erfart hvor mye kroner som "plutselig" må inn i gammel skute, og da var det greit at strikken ikke var tøyd for langt. Og da er det penger du ikke får igjen ved senere salg(!). Det er jo ikke uten grunn at mange banker har en restriktiv utlånspolitikk for finansiering av eldre båter. Uten sammenligning forøvrig kjøpte jeg i høst en brukt bil fra en kar som en gang hadde lånt normalt på den. Men når jeg kjøpte den var det igjen mer lån på bilen enn den var verdt, og mannen ble sittende igjen med et forbrukslån etter at jeg overtok bilen og pantet ble slettet. Så nå sitter han altså med et dyrt forbrukslån grunnet en bil han ikke lengre eier. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Tusen takk for et flott inlegg. Setter veldig pris på dine tanker her.. :-) Jeg er på samme tanker selv..å vurderer frem å tilbake.. Som nevnt fikk jeg et finanstilbud på ca 20 k pr mnd.. da er det ikke mye igjen. Så fikk jeg enda et tilbud fra Elcon. Ubekreftet. På ca 10 k pr mnd.. men med 35 prosent egenandel. :-) å det er og litt høyt. . Så dine tanker er fornuftige. Jeg avventer flere tilbud. Så får vi se.. kan hende jeg må redusere enda mere.. på ønskelista. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 4.Februar.2014 Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg her, eller ikke skal vite, men hva er din motivasjon for å flytte over i båt? Skal du samtidig selge fast eiendom på landjorda, eller? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Min motivasjon for å flytte i båt. Er rett å slett for å følge en drøm. Å etter et samlivsbrudd. . Så har jeg mulighet til det nå.. :-) men det er viktig for meg at barna får det bra. Så da må de få beholde huset..eller sitte igjen med brorparten etter deling. Så jeg sitter igjen med Nordwesten. Som jeg vil bytte i noe større. . Om det lar seg gjøre. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 4.Februar.2014 Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Beklager, Bjørn, hvis jeg tråkket over en strek nå. Ser ingen grunn til at du skulle måtte redegjøre for private forhold, men nå forstår jeg selvsagt din tilnærming. Og dine utfordringer. Enig med deg i dine prioriteringer. Barna må alltid komme først og så ordner det øvrige seg. Lykke til! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Ingen problem Bergen dørk. .jeg klarer meg greit i Nordwesten. . Men skulle gjerne ha litt bedre plass til ungene ombord.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 4.Februar.2014 Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Følg drømmen! (sier vel endatil noen banker) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Jeg vil hvertfall undersøke. Om det er muligheter.. å etter noen mnd. I Nordwesten her i gjestehavna i Arendal. Må jeg bare si at jeg stortrives. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Euklid Svart 4.Februar.2014 Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Deler noen av reservasjonene fra nordan family 27. Å eie en cabincruiser på femti fot er ikke gratis om alt funker som det skal, og kan bli astronomisk dyrt om en motor, et drev eller annet bestemmer seg for å konke. På seilbåtsiden er det skremmende å se hvor fort ting blir dyrere etter hvert som en går opp i størrelse. Jeg kunne kommet unna med en 3-4 fot mindre båt langt billigere enn 32-foteren jeg har, skulle jeg opp i 36-38 fot ville økningen være tilsvarende stor. Prøver ikke å hevde at seilbåt er det eneste saliggjørende for alle, men tror det er fornuftig å ikke kjøpe seg til fant – en del av fordelen ved å bo i båt er jo at det er såpass billig at en har fleksibilitet til å gjøre som en vil ellers. Om ikke annet er det greit å ha tenkt gjennom om man har økonomi til å takle de verste kostnadssmellene en klarer å tenke seg, også etter at lånet er tatt opp. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 4.Februar.2014 Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Det spørs jo litt hvor travelt du har det mht kjøp. Det pleier jo å bli vesentlig mer utvalg i diverse prisklasser utover sommeren og kanskje lettere å finne i riktig størrelse og prisklasse. Ser det på min Baltic-nå 14stk til salgs, til sommeren sikkert opptil 40stk... Avhengig av banken og prioriteringer for øvrig så må du jo selvsagt velge noe som du prismessig er innenfor rekkevidde. Ikke så lett å finne rimeligere og fine båten på Finn nå ser jeg. Må liksom opp i 1mill for å finne en litt stor og fin båt akkurat nå iallefall. lenger ned på prislista og skjønnhetslista finner man jo dog en slik en til halv pris av det du har antydet maks-en din har ligget på. Er slike uaktuelle synes du? http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?class=2184&class=6923&class=7959&length_feet_from=40&sort=2&ref=fas&finnkode=44597402 Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Dette er utsikten. . Fra båten. Hvem vil ikke ha det slik. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 4.Februar.2014 Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Hvor er "Liker" knappen? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Du trykket akkurat på den Mr Bergen dørk.. :-) Nopain99. Takk for at du minnet meg på den båten.. det er absolutt verd å tenke om det kan være en god løsning. . Flott Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 4.Februar.2014 Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Og vi er nok sikkert et par mann som kan ta første synfaring for deg her i Bergen. Flott skute, må jeg si. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.