Jump to content

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt


Knude

Recommended Posts

Hei !

Tusen Takk for alle komentarer fra dere som følger !

Dere som bor i distriktet er velkommen til å se og hilse på. Stas det !!!!!

Svar til Baatsman : Båten er tegnet med begge deler FB og en fast taks variant med benker å bord under tak. Tror ikke jeg skal ha annet en en "Avangsert smart pilot" for da kan jeg styre akkurat der det passser meg og siden et av reisemålene er å dra gjennom Europa å kanskje komme til Miklagard så må båten ikke bli høyere en den er.

 

Så en ekstra hilsen til M/B Norheim Nå er hallen dokymentert med bilder så den kan monteres greit opp igjen !

Lykke til med henger sveising !

 

Etter en lang dag i Ubekilen så ble det et par bilder. Det er rene sirkus kunstene å demontere hallen og det som er bygget i den forbindelse. :yesnod:

Nesten borte !

bilde

 

Så bakfra !

bilde

 

Hallen er på vei ned i orginalkassene som den ble levert i fra Vikre Handel !

bilde

 

Fortsatt god helg !

Redigert av Knude (see edit history)

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

Takk for det Knude, prøvar å stela meg litt tid innimellom ekstremt mykje på jobb om dagen, til å sveise meg en transport/opplagshengar. Gleder meg enormt til å få ta prosjektet ditt i augnesyn og suge til meg alt eg kan av din kunnskap imens eg er der.

 

Må vel avsløre at det er eit oppgraderingsprosjekt av en Westcruiser 37 på gang, på ein gard langt oppe i ei fjellbygd i Telemark.

 

Teltet kjem nok til sin rett når alle vindu skal ut og atter tetningar skal skiftes, det er også en plan på å forlenge akterkabintaket en del.

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Har bare en ting å si: Så rått !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg har også vært og kikket litt.. Hadde med ungene så jeg ville ikke banke på.. Båten er en liten ferje..Helt rått.

 

Hmf..nåh.... ferje du..liksom........pyh meir Yacht meiner nå eg. :yesnod:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Lekkert! Og imponerende! Og her sitter jeg og er nervøs for hvordan det vil gå når jeg for første gang skal prøve meg på bytte av skroggjennomføringer og installasjon av septiktank på min Nidelv 24! ?

 

For en nybegynner som meg fortoner dette seg nærmest som science fiction! Veldig spennende, dog! ?

Link to post
Share on other sites

Noen drømmer om å bygge en egen skute, mens andre rett og slett realiserer det :-) veldig flott jobb og en sikkelig flott båt med skutefølelse!

Om jeg skulle fått tid penger og ståpåvilje nokk hadde det blitt noe liknende.

-Trawlertype med opphøyet styrhus

-lettdrevet skrog med bulbbaug

-MTU 8V hovedmotor koblet til ZF pod

-hydraulisk anlegg for baugpropeller kraftblokk og spill

-innredning i maritim stil, med store åpne flater, to hovedlugarer og et stort bad med dusj

 

Materiale tror jeg ville blitt Alu, fordi jeg kjenner proffe sveisere og jobber selv med konstruering av Ofshore konstruksjoner.

 

Lykke til med et solid prosjekt! Det må være en stor drøm som går i oppfyllelse! :thumbsup:

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for alle hyggelige komentarer !

Klart at båtbyggeren er stolt og ikke minst storlig fornøyd med utseendet så langt.

I dag ble siste kortveggen av "kjelleren "revet ned. Båten er for første ganghelt synelig.

bilde

 

 

Siden båtforeningens høstdugnad var i kveld med tilhørende stenging av vannet så ble ettermiddagen brukt til å vaske å spyle bort støv på skroget

 

Nå ble det speilblankt :smiley:

bilde

 

 

bilde

 

Det blir enda noen dager med rigg før jeg er helt klar for vinteren.

Igjen fantastiskt hyggelig med så mange som synes dette er interesangt å følge med på prosjektet.

 

:wink:

Hilsen

Knut-Erik

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

Rett og slett nydelig skute. Men hvordan får du inn motor..

Takk for det !

Alle motorer (3 stk) og tanker ble løftet inn i båten med kran utstyrt med en forlengerarm før bakvegg i styrhus ble støpt fast.

 

Om noe av dette skal ut igjen så er det sperret ut ferdig luke i cockpit taket og videre ned i hoved dørk i salong.

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...