Ida Marie III Svart 26.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2021 Komodo skrev for 14 timer siden: Da har vi kastet loss og satt kursen hjemover fra vårt lille ferieparadis for denne gang Med 20 fots jolle på slep....😉👍👍😂 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2021 Ida Marie III skrev 23 minutter siden: Med 20 fots jolle på slep....😉👍👍😂 Jepp Må jo ha med ei jolle man kan dykke fra osv Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Gabi Svart 26.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2021 (redigert) Og husk å fortøye for storm i ettermiddag.....er meldt potensiell inntil 20m/s vind fra kl 18 på Færder så det kan komme brått på om man ikke er forberedt. Vi er hjemme igjen etter 1,5 uke men drar nok ut noen dager straks igjen! Redigert 26.Juli.2021 av Gabi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 26.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2021 Ligger i Kragerø, i havna som heter Gunnarsholmen, og her er det rimelig fullt. Lite utskifting av båter, men det siger fortsatt inn flere utenfra. Tror det kan bli vanskelig å finne plass her nå. Vi kom i går, og fikk såvidt plass etter noe venting. Og det er en del verre i dag. Bare så det er nevnt. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 26.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2021 Tja, hva skal kan si. Om man kommer inn til havn nå, når været har satt i gang, contra å ha gjort det i går, da det var ledig, det trenger kanskje ikke ha noe med sjømannskap å gjøre? Generell sunn fornuft, kanskje ? Handler vel om å følge litt med.. som i mye annet her i livet Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2021 Worry II skrev for 3 timer siden: Tja, hva skal kan si. Om man kommer inn til havn nå, når været har satt i gang, contra å ha gjort det i går, da det var ledig, det trenger kanskje ikke ha noe med sjømannskap å gjøre? Denne tråden handler ikke om sjømannskap. Rapporten om full havn er vel relevant i mine øyne. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Dixie 2100 Svart 26.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2021 Var innom Risør i formiddag for å proviantere. Rimelig kaos der. Ligger nå i "Pjolter Bay", og med det kaoset i gjestehavna så er det veldig lite båter her et drøyt steinkast unna. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 26.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2021 Lite utskiftning i havna i Arendal så det ut til. Vært en del vind, men regnet noe mindre enn meldt igår. Litt torden. Nå ser det på bildet under ut til at det braker løs igjen snart. Nå buldrer det og lyner en del i bakgrunnen. Fått byttet batteri til baugpropellen😊 Hvilespenningen på det gamle er nå 12,89V etter noen 6 timer. Så kanskje det ikke var så galt? Men jeg har ikke batteritester. Selger ikke Biltema slike lengre? Dersom det er iorden, så kunne man jo ha gjort en jobb i vinter og fått inn begge to. Litt usikre på morgendagen, så jeg fikk booket et døgn til fra imorgen. Tenkte 420kr var verdt det for å senke stressnivået mht beslutninger. Blir vært dårlig, så blir vi sikkert. Alternativt kan Det hende det blir Lillesand. Snakket med havnen der, og de sa at det var litt uskiftning mellom 10-14, som jo er vanlig, men de så bare 10 min frem i tid. Uthavn er også en mulighet. Uansett, drar vi, så blir plassen jeg booket ledig. Da sier jeg bare ifra til havnevaktene. Noen som har tanker om Lillesand imorgen? Dersom noen her som har tenkt seg til Arendal imorgen, så vet jeg ikke om det er innenfor / «sneaky», å tilby plassen jeg booket til vedkommende dersom drar...? Jeg skal ikke ha penger for det for en havneavgift jeg nok heller ikke får refundert, bare så det er sagt😊 Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
GeirFrode Svart 26.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2021 dennrick skrev 48 minutter siden: Dersom noen her som har tenkt seg til Arendal imorgen, så vet jeg ikke om det er innenfor / «sneaky», å tilby plassen jeg booket til vedkommende dersom drar...? Jeg skal ikke ha penger for det for en havneavgift jeg nok heller ikke får refundert, bare så det er sagt😊 Vet ikke om de har endret policy på dette i år. Men vi overtok en plass i fjor som en kompis hadde booket en natt for mye for seg. Sa i fra til havnevaktene, men de brydde seg ikke om det. Plassen var jo booket, så da var det greit. Dette var på bøyene foran det store hvite huset. (Gamle rådhuset, er det det det heter?) En dårlig plass å ligge uansett, på grunn av mye bølger. Og vi lå bare ei natt. For ordens skyld, vi har ikke tenkt oss til Arendal i morgen. Men et generøst tilbud er det. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 26.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2021 Lyna og smalt samtidig😮 Prikken på lyn appen min var bare 200m unna. Nå er det et ordentlig ruskevær. Det bøtter ned. Men lite vind Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Framtia Svart 26.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2021 (redigert) Da så jeg deg på brygga i sted Dennrick 😃 Redigert 26.Juli.2021 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
dennrick Svart 26.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2021 Hehe - kult Da fikk du sett raringen som mannskapet mitt ler av daglig. Dersom vi blir - og du er der - så kommer jeg bort og sier hei Vi har fått plass 110, og det er lengre ut. Det ligger en helt lik båt som vår der idag. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Dreuf Svart 27.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2021 Etter en bråkete natt pga lyn og torden så er det mange som har gått ut fra Kristiansand. Vi går til Brekkestø i dag. Store muligheter for plass om man ankommer Kristiansand i dag. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 27.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2021 Veldig greit i Lillesand da vi ankom for en time siden, og det er fortsatt muligheter. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
GeirFrode Svart 27.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2021 Fortsatt noen få ledige plasser i Kragerø. Mulig mange har rømt, grunnet et helvetes spetakkel fra en båt som hadde disco til klokka 3 i natt. Ingen vakter som passer på etter klokken 23.00. Er det noen som har status i Risør? Vurderer å gå dit i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 27.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2021 Liten update fra Hummersundholmen på Brekkestø. Veldig fin plass! Vi har fått ett problem med poden etter Lista turen vår. Prøvde å gå litt uttaskjærs i dag men det klikket helt for han. Ferie skal være fint for alle, så nå blir det innaskjærs så godt vi greier hele veien hjem. I morgen har vi bestilt plass i Arendal, om det er ledig inne i havna så håper vi at det går greit å bytte den allerede betalte plassen. Forøvrig 14.90 for diesel i Kristiansand.. Skulle tro de hadde lagt på avgifter.. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 27.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2021 Dreuf skrev 17 minutter siden: Forøvrig 14.90 for diesel i Kristiansand.. Skulle tro de hadde lagt på avgifter.. Hvor i Kristiansand var det? Jeg fylte 14. juli i Kuholmen og betalte 12,90. Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 27.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2021 Pumpa rett ved gjestehavnen. Sikkert dummeste stedet å fylle. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 27.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2021 Tanker i Langesund her om dagen. Der var det 11,95 pr. Liter. Marinaen like ved der fiskebåtene ligger. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 27.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2021 Fin båt og fin plass @Dreuf Synd at været har gitt opp litt for noen dager ser det ut til. Har sympati med at barna syntes det er skummelt i bølger, og jeg har skremt mine før jeg også. Som nevnt over var det derfor vi snudde ved Portør her forleden. Bråk fra motorer, slag og mye bevegelse blir voldsomt for de som ikke helt har satt seg inn i hva båtene tåler, og det kan man jo ikke forvente av hele mannskapet. Lykke til videre på turen med å bygge opp trygghet igjen. Det går sikkert bra😊 Du er jo sikkert like godt kjent som meg, men det er overraskende mange steder å gjemme seg litt. Vi går alltid innaskjærs nå, med mindre det er flatt. Det lengste strekket for oss hjem blir over til Tjøme, men det skal jeg time med ok værmelding. Fra Arendal og hit idag var det fra øst, så litt bakfra/fra siden. Litt skjevgang i 25 knop innimellom. BW hadde 1,1 m som maks. Jeg kjørt med autopilot/hold styrekurs, så den hadde en travel dag på jobben. Jeg tok over et par ganger da jeg syntes den ikke gjorde helt «som jeg ville ha gjort». Generelt er det kanskje best å styre selv når det er litt sjø? Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
SUN960 Svart 28.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2021 Tanket diesel på YX i Eydehavn Arendal i dag. 13.35 pr. liter. Sitér dette innlegget Link to post
SUN960 Svart 28.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2021 dennrick skrev for 14 timer siden: Generelt er det kanskje best å styre selv når det er litt sjø? Min autopilot reagerer ikke raskt nok i medsjø så da ratter jeg alltid selv. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 28.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2021 Masse ledig i Lillesand. Vi har Dyreparken på lørdag, og kan jo flytte oss nærmere, selv om buss herfra fungerer utmerket. Men det blir lenge på samme sted. Samtidig meldes det mye regn inn mot morgendagen og litt utover. Hvordan er det i Kristiansand nå? Hva med gjestehavner generelt? Begynner trykket å avta? Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Dreuf Svart 28.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2021 Vi ligger i Arendal i dag. Har vært bra utskifting så ser ut som de fleste får plass. Mener det var en del ledige plasser sist jeg tuslet ut på brygga. Vurderer Risør/Langesund i morgen avhengig av om poden skal ligge i 7kn eller om vi kan dra på litt. Tips om gode uthavner i Risør? Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 28.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2021 (redigert) Vi hadde et par supre dager i Perleporten utenfor Risør. Flott for små barn der også. Redigert 28.Juli.2021 av dennrick (see edit history) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.