drfiskå Svart 30.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2015 Blir ikke gjort så mye her nå; rekner med materialene dukker opp snart, og det begynner å bli varmere slik at jeg kan få lakket/malt osv. Fliket litt på dieselfilter, samt fjernet resten av lakken på motor nå, så er klar for lakk etter hvert. Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 15.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2015 Skjedd veldig lite her den siste tiden, har kontaktet en annen sag vedr. materialer da jeg er litt lei av å vente Men har fått lakket SABB'en da: Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
Efre Svart 15.Mai.2015 Del på Facebook Svart 15.Mai.2015 Dette er båtbygging :-) Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 15.Mai.2015 Del på Facebook Svart 15.Mai.2015 Høres for meg ut som om du har valgt feil leverandør av materialer. Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
drfiskå Svart 15.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2015 Høres for meg ut som om du har valgt feil leverandør av materialer. Det kan jeg si meg helt enig i, men med et veldig begrenset antall leverandører av denne typen/kvalitet på materialer så var det stort sett det eneste alternativet i nærheten! Nå har jeg kontaktet en leverandør i nærheten av hytta, så blir levert der og plukker det med meg neste gang jeg er der ??? Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 15.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2015 Dette er båtbygging :-) Er desverre en ikke alt for utbredt hobby, så fremgang/materialutvalg blir en stor oppgave å få i havn ? men båten skal i stand den, om det tar litt lengre tid har ikke så mye å si! Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 15.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2015 (redigert) Dette er båtbygging :-) Er desverre en ikke alt for utbredt hobby, så fremgang/materialutvalg blir en stor oppgave å få i havn ? men båten skal i stand den, om det tar litt lengre tid har ikke så mye å si! Redigert 15.Mai.2015 av drfiskå (see edit history) Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
Treskolars Svart 15.Mai.2015 Del på Facebook Svart 15.Mai.2015 Kjekt at du kom på banen igjen, trodde du hadde slutta av ! Er kanskje for langt vekke for deg men Frøland sag i Vats skaffer nok det du trenger Sitér dette innlegget Link to post
drfiskå Svart 15.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2015 Kjekt at du kom på banen igjen, trodde du hadde slutta av ! Er kanskje for langt vekke for deg men Frøland sag i Vats skaffer nok det du trenger Ble langt mellom oppdateringene her ja, men båten skal i stand den ? noen hindringer her og der endrer ikke på det, nå kan jeg få malt dørkplateneog bjelkene iom. at været tillater den slags arbeid! Så får jeg sjekke alle alternativer mtp materialer, er jo ikke mye som trengs, men vil ha bra kvalitet på det som brukes! Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 18.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2015 Veldig fornøyd med motor etter at ny lakk kom på, må bare finne en fornuftig løsning til feste av dieselfilter så trenger jeg ikke gjøre stort mer med Sabb'en før sjøsetting. Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
T/K Ternen Svart 18.Mai.2015 Del på Facebook Svart 18.Mai.2015 Kjempebra arbeid Motoren ble jo nydelig ! Kjekt å følge med på tråden din. Sitér dette innlegget Prosjekt T/K Ternen Link to post
drfiskå Svart 19.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2015 Kjempebra arbeid Motoren ble jo nydelig ! Kjekt å følge med på tråden din. Takk for det Nå fikk jeg svar fra ny sag vedr. materialer, så skulle bare sende målene jeg trenge så skulle han levere, skal på hytta om 3-4 uker så plukker det med hjem da. Etter dette skal jeg til USA 1 mnd, så blir nok rolig etter at materialer er på plass, men når jeg er tilbake blir det å få alt på plass så snart som mulig, vil ha båten på sjøen! Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 20.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2015 Da var lista med trevarer sendt til saga, så er bare å krysse det som er å krysse for at dette blir mer vellykket enn forige bestilling Kommer til å male dørkplater og det hvite innvendig, samt bjelkene fremover, så blir det å vente på materialer og mest sannsynlig få dette på plass etter 1 mnd ferie i USA. Legger ved et par bilder av nylakkert motor Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Noen som har stavtermometer av typen som står på toppen av en Sabb g til salgs? Kjøper nok nytt via Frydenbø i Bergen etter hvert, men greit å sjekke om noen har et liggende Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
Hakkannen Svart 27.Mai.2015 Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Så de hadde stavtermometre i flere varanter hos Åkra Trålbøteri (en butikk man bør sette av tid i, et vanvittig stort utvalg av kjekke ting til båt og verktøykasse), hvis du er innom den kanten. Sitér dette innlegget Link to post
drfiskå Svart 27.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Så de hadde stavtermometre i flere varanter hos Åkra Trålbøteri (en butikk man bør sette av tid i, et vanvittig stort utvalg av kjekke ting til båt og verktøykasse), hvis du er innom den kanten. Mulig jeg er på de trakter snart, har nettopp startet i ny jobb som tar meg rundt om i distriktene sør for Hardangerfjorden med jevne mellomrom; nå er jeg faktisk i Bergen da, så kunne vel strengt tatt stukket innom Frydenbø. Takk for info Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
index Svart 27.Mai.2015 Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 (redigert) Sånne maskintermometre har vel de fleste større maskinforretninger skulle man tro. Tools/Rogaland Jernvare, TESS etc. Men en tur til Frydenbø er aldri feil det, kan finne mye artig der;-) Redigert 27.Mai.2015 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hakkannen Svart 27.Mai.2015 Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Mulig jeg er på de trakter snart, har nettopp startet i ny jobb som tar meg rundt om i distriktene sør for Hardangerfjorden med jevne mellomrom; nå er jeg faktisk i Bergen da, så kunne vel strengt tatt stukket innom Frydenbø. Helt klart det beste, så er du også sikker på å få rett variant Sitér dette innlegget Link to post
Skudenes Svart 27.Mai.2015 Del på Facebook Svart 27.Mai.2015 Trålbøteriet har mye snask ja :-) De har også trekkfastolje. Sitér dette innlegget LS21 "Skudenes" 1900, og LS23 "Naley" 1897. Losskøyter som gikk i tjeneste i Skudefjorden. Link to post
drfiskå Svart 1.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2015 Snakket med sagen idag, etter hvert som de sager annet material nå plukker de ut det som ser bra ut til mitt prosjekt hadde fått på plass en del allerede, så dette ser bra ut! Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 23.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2015 Iom. at jeg ikke har hørt noe mer fra sagen tok jeg kontakt, og de hadde ikke komt noe lengre (hva er det med meg og sager som "kan levere", men som oftest ikke kan). Kom på at jeg har slekt som har skog, først og fremst brukt til ved, men hørte med dem og de trodde det stod noen store gamle furuer et sted i området, hvis jeg fant skulle de sage så tar en tur iløpet av kort tid, er jo ikke mye jeg trenger så får krysse fingrene. En ting er sikkert, og det er at båten skal i stand og på sjøen (før eller senere)!!Går stadig og vurderer halvdekker og evt. bruk av seilduk/linoljemaling, er faktisk litt mer på den løsningen nå om dagen! Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
index Svart 23.Juli.2015 Del på Facebook Svart 23.Juli.2015 Gjør det du! Halvdekker er bare lekre, har en drøm om en slik selv engang;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Efre Svart 23.Juli.2015 Del på Facebook Svart 23.Juli.2015 Rune Anvik/Tre & Finer på Sola har fått seg ny flott sag. Han må da kunne levere deg de bordene du skulle behøve i oregon Sitér dette innlegget Link to post
drfiskå Svart 27.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2015 Rune henviste meg til Riska Sagbruk sist jeg snakket med ham, tok en telefon dit igjen, og joda: bestillingen lå der den, men han jeg snakket med forstod ikke hvorfor det ikke hadde skjedd noe! Lovet at det skulle bli tatt tak i, så får vi se. Blir nok uansett halvdekker ja får se om jeg får malt dørkplater og bjelkene i helgen, tenkte og ta et strøk til på Sabb'en også! Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 27.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2015 Jobben med å skaffe materialer fortsetter, har kontakt med flere sager, men alt drøyer ser det ut for er vel bare å krysse fingrer for at noen leverer om ikke alt for lenge.Per idag ser det slik ut: Skal flikke litt på maling/lakk fremover (skal males 2 spant lengre frem en det er per idag, men venter til jeg har nye spant på plass), kjøpe nye slanger til kjølevann etc, muligens bygge ny motorkasse (den gamle er stygg og ikke helt slik jeg vil ha den).Kommer nok også til å gå til innkjøp av kryssfiner for tak etc, samt tilpasse og skru på plass der jeg kan det, gjør så mye jeg kan før jeg får materialer! Kommer også til å bestille klink og kokt linolje slik at jeg har det klart. Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.