Jump to content

Oppussing av trebåt, stort prosjekt!


drfiskå

Recommended Posts

  • 1 måned senere...

Høres for meg ut som om du har valgt feil leverandør av materialer.

Det kan jeg si meg helt enig i, men med et veldig begrenset antall leverandører av denne typen/kvalitet på materialer så var det stort sett det eneste alternativet i nærheten!

 

Nå har jeg kontaktet en leverandør i nærheten av hytta, så blir levert der og plukker det med meg neste gang jeg er der ???

Link to post
Share on other sites

Kjekt at du kom på banen igjen, trodde du hadde slutta av ! Er kanskje for langt vekke for deg

men Frøland sag i Vats skaffer nok det du trenger

Ble langt mellom oppdateringene her ja, men båten skal i stand den ? noen hindringer her og der endrer ikke på det, nå kan jeg få malt dørkplateneog bjelkene iom. at været tillater den slags arbeid! Så får jeg sjekke alle alternativer mtp materialer, er jo ikke mye som trengs, men vil ha bra kvalitet på det som brukes!

Link to post
Share on other sites

Kjempebra arbeid  :thumbsup: Motoren ble jo nydelig ! Kjekt å følge med på tråden din. 

 

Takk for det :smiley:

 

Nå fikk jeg svar fra ny sag vedr. materialer, så skulle bare sende målene jeg trenge så skulle han levere, skal på hytta om 3-4 uker så plukker det med hjem da. Etter dette skal jeg til USA 1 mnd, så blir nok rolig etter at materialer er på plass, men når jeg er tilbake blir det å få alt på plass så snart som mulig, vil ha båten på sjøen! :yesnod:  :cheers:

Link to post
Share on other sites

Da var lista med trevarer sendt til saga, så er bare å krysse det som er å krysse for at dette blir mer vellykket enn forige bestilling :thumbsup:  :giggle:

 

Kommer til å male dørkplater og det hvite innvendig, samt bjelkene fremover, så blir det å vente på materialer og mest sannsynlig få dette på plass etter 1 mnd ferie i USA.

 

Legger ved et par bilder av nylakkert motor :smiley:

 

bilde

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Så de hadde stavtermometre i flere varanter hos Åkra Trålbøteri (en butikk man bør sette av tid i, et vanvittig stort utvalg av kjekke ting til båt og verktøykasse), hvis du er innom den kanten.

 

Mulig jeg er på de trakter snart, har nettopp startet i ny jobb som tar meg rundt om i distriktene sør for Hardangerfjorden med jevne mellomrom; nå er jeg faktisk i Bergen da, så kunne vel strengt tatt stukket innom Frydenbø. :giggle:

 

Takk for info :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Sånne maskintermometre har vel de fleste større maskinforretninger skulle man tro. Tools/Rogaland Jernvare, TESS etc.

 

Men en tur til Frydenbø er aldri feil det, kan finne mye artig der;-)

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Mulig jeg er på de trakter snart, har nettopp startet i ny jobb som tar meg rundt om i distriktene sør for Hardangerfjorden med jevne mellomrom; nå er jeg faktisk i Bergen da, så kunne vel strengt tatt stukket innom Frydenbø. :giggle:

Helt klart det beste, så er du også sikker på å få rett variant :wink:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Iom. at jeg ikke har hørt noe mer fra sagen tok jeg kontakt, og de hadde ikke komt noe lengre (hva er det med meg og sager som "kan levere", men som oftest ikke kan).

 

Kom på at jeg har slekt som har skog, først og fremst brukt til ved, men hørte med dem og de trodde det stod noen store gamle furuer et sted i området, hvis jeg fant skulle de sage :thumbsup: så tar en tur iløpet av kort tid, er jo ikke mye jeg trenger så får krysse fingrene.

 

En ting er sikkert, og det er at båten skal i stand og på sjøen (før eller senere)!!

Går stadig og vurderer halvdekker og evt. bruk av seilduk/linoljemaling, er faktisk litt mer på den løsningen nå om dagen! :giggle:

Link to post
Share on other sites

Rune henviste meg til Riska Sagbruk sist jeg snakket med ham, tok en telefon dit igjen, og joda: bestillingen lå der den, men han jeg snakket med forstod ikke hvorfor det ikke hadde skjedd noe! :confused:  :rolleyes:

 

Lovet at det skulle bli tatt tak i, så får vi se.

 

Blir nok uansett halvdekker ja :wink: får se om jeg får malt dørkplater og bjelkene i helgen, tenkte og ta et strøk til på Sabb'en også!

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...

Jobben med å skaffe materialer fortsetter, har kontakt med flere sager, men alt drøyer ser det ut for :nonod: er vel bare å krysse fingrer for at noen leverer om ikke alt for lenge.

Per idag ser det slik ut:

 

bilde

 

Skal flikke litt på maling/lakk fremover (skal males 2 spant lengre frem en det er per idag, men venter til jeg har nye spant på plass), kjøpe nye slanger til kjølevann etc, muligens bygge ny motorkasse (den gamle er stygg og ikke helt slik jeg vil ha den).
Kommer nok også til å gå til innkjøp av kryssfiner for tak etc, samt tilpasse og skru på plass der jeg kan det, gjør så mye jeg kan før jeg får  materialer! :thumbsup: 

Kommer også til å bestille klink og kokt linolje slik at jeg har det klart.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...