drfiskå Svart 5.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2015 Motoren ble veldig fin. Skulle malt sabb'en min og. Hvilken maling har du brukt? Takk for det :-) Jeg brukte noe bengalack for motorer (skal tåle høye temperaturer), fant en fargekode her på forumet og ba dem blande til den, veldig fornøyd med resultatet Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 5.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2015 Idag har jeg fått gjort en del med båten, nå nærmer det seg virkelig noe! Litt dumt at epoxy trenger 15-25 grader når det skal på (iflg det jeg har lest i hvert fall), hadde vært veldig greit å fått gjort den biten nå snart!Men får fikse lister, og 1 lag til med kryssfiner, så begynner jeg på interiør/benker! Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 5.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2015 (redigert) Noen som vet hvor man kan få kjøpt koøyer til en rimelig pris? Det jeg har funnet til nå er rimelig dyrt!! Redigert 5.Oktober.2015 av drfiskå (see edit history) Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
index Svart 5.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2015 For en sexy halvdekker! Flotte kurver! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
drfiskå Svart 5.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2015 For en sexy halvdekker! Flotte kurver! Takk for d index, greit kompliment å få for båten det :-) Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
boble65 Svart 5.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2015 Det blir en fin båt ☺ husk riktig lue når du skal bruke den..? Sitér dette innlegget Link to post
Vosso63 Svart 5.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2015 (redigert) Litt dumt at epoxy trenger 15-25 grader når det skal på (iflg det jeg har lest i hvert fall), hadde vært veldig greit å fått gjort den biten nå snart! Jeg bruker epoksy året rundt. Trenger egentlig knapt plussgrader. Jeg bruker West System. Herder med 205 på vinteren og 206 om sommeren (om det da ikke skal skje radig). Det utvikles varme når de to ingrediensene herder/resin reagerer. Det lønner seg å varme opp stoffet/resinen innendørs eller i varmt vann, rett og slett for at det ikke skal krystallisere seg, eller tjukne for mye. Vondt å få ut av pumpa om det blir for kaldt. Redigert 5.Oktober.2015 av Erik AN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
drfiskå Svart 7.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2015 Noen bilder av dagens jobb! Malt så langt frem jeg tenkte å gå, gjenstår noen strøk før det er godkjent! Det er også klart for å feste veggen/døren som kommer inn mot halvdekket Listet opp mot taket, gjenstår 1 list på styrbord side og 4 på babord, litt blåmann igjen som jeg vil forsøke å få bort! Hele herligheten! Satser på å få tilpasset (kappet, høvlet) utvendige lister som neste jobb! Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
MOW Svart 12.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 hei du - jeg har med stor glede fulgt din tråd og båtrenovering! Blir flott med flotte linjer! Sitér dette innlegget Link to post
drfiskå Svart 12.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 hei du - jeg har med stor glede fulgt din tråd og båtrenovering! Blir flott med flotte linjer! Takk for det! Går litt i rykk og napp fremover nå, har fått meg "ny" gjerdesag (blir å bruke denne til benker/spiler), så må jeg kjøpe litt mer kryssfiner før jeg gjør noe mer Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
MOW Svart 12.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2015 Takk for det! Går litt i rykk og napp fremover nå, har fått meg "ny" gjerdesag (blir å bruke denne til benker/spiler), så må jeg kjøpe litt mer kryssfiner før jeg gjør noe mer Stå på Selv har jeg noen "små" vinterprosjekter såsom renovering av motorkasse (utskiftning av en side + maghony finer skal gjøre den mere elegant ) + skroget innvendig skal ha rå linolje (og soppdreper) + fordekket skal ordnes... Sitér dette innlegget Link to post
drfiskå Svart 13.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2015 Stå på Selv har jeg noen "små" vinterprosjekter såsom renovering av motorkasse (utskiftning av en side + maghony finer skal gjøre den mere elegant ) + skroget innvendig skal ha rå linolje (og soppdreper) + fordekket skal ordnes... Kjekt arbeid det da greit å ha litt å gjøre vinterstid! Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 17.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2015 Da var listing påbegynt og kokt linolje/terpentin/tjære kjøpt inn, så får gjort en del fremover. Krever en del mer tilpassing; høvle både list og "underlag" slik at list ligger tett mot båten Tenker å smalne listen litt mot forstevnen, tror det vil se bedre ut. Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
Skudenes Svart 17.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2015 Her har det skjedd ting :-) Lekkert Sitér dette innlegget LS21 "Skudenes" 1900, og LS23 "Naley" 1897. Losskøyter som gikk i tjeneste i Skudefjorden. Link to post
drfiskå Svart 21.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2015 2 lister til på plass, men skal av igjen med disse for å høvle/tilpasse litt til, både list og kanten under, samt smøre godt inn med tjære bag listen Når lister er på plass tenker jeg å smøre utvendig med kokt linolje/tjære/terpentin til å begynne med, og så renere kokt linolje (evt. litt tjære) på slutten. Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
boble65 Svart 21.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2015 Blir staselig skute dette :) Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 22.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2015 Hei, Veldig hyggelig å se at du har fått gjort så mye - når materialene endelig kom på plass. Good Job! /Ole Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
drfiskå Svart 22.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2015 2 strøk med kokt linolje, terpentin og tjære Men trenger mye mer kokt linolje ser jeg, ganske fornøyd med fargen på det nye nå, så blir å smøre på linolja når jeg får tak i mer. I mens gjør jeg klar alle lister! Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 22.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2015 Litt mer tjære i så er fargeforskjellen mellom det gamle og nye ok tenker jeg! :-) Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
Hakkannen Svart 22.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2015 Hvor er "liker"-knappen hen? Sitér dette innlegget Link to post
drfiskå Svart 22.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2015 Takk for kjekke tilbakemeldinger! :-) Ser at mobilen snur bilder slik den måtte ønske, så det er derfor noen bilder er opp ned, på siden e.l. Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
Svaap Svart 23.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2015 Hei, Hvordan forsegler du endeveden på finérplatene dine? Flott båt! /Ole Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
drfiskå Svart 23.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2015 Hei, Hvordan forsegler du endeveden på finérplatene dine? Flott båt! /Ole Hei! Nå har jeg smurt de inn med tjære, om det er korrekt måte å gjøre det på er jeg ikke 100% sikker på :-p Nå er jeg litt på tanken å droppe epoxy og heller gå for duk og linoljemaling, bør jo være rimeligere og mer i henhold til eldre metoder. Samt lettere å jobbe med; linolje/soppmiddel først, stifte fast duk så male med linoljemaling i flere strøk ? Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 23.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2015 Høvling, tjære og kokt linolje; bildene forteller sitt! Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
kdtran Svart 23.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2015 Håper du en gang i blant tar deg tid til å se på bildene av hvordan båten så ut når du begynte på jobben. Du har fått en "råda-båd" til å bli ett smykke. Imponerende! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.