Jump to content

Tur langs svenskekysten nå - galskap eller ikke?


tobixen

Recommended Posts

Svensk. det är inte så att du tillbringade en del av semester på Hollö i sommras? där låg nämligen en 1030 när vi invaderade stället (2x scand 29 baltic 1targa 31 och 1snipa 1 najad 31 m.m)

Jo det var vi. Ni var från Gbg eller i närheten. Hade ni inte en klubbö lite nv Björlanda kile om jag inte tar fel?

Skall leta för jag tror det finns kort från den helgen. Vi gick sönd em och Scand tog vår plats längst in vid bron ( inte bryggan)

Ni pratade om att stanna 1 vecka och Scanden som kom senare tror jag kört hela vägen? ?

Link to post
Share on other sites

ja precis ;) det är jag som är scanden som kom sist :) jag hade semester lite senare än dom andra. trevligt att träffas löste det sig med batterierna? Världen är bra liten.. men ville minnas att du bodde i kungshamn och båtmodellen då såklart.

Det var fel på en huvudbrytare och när detta var bytt fungerade det 100%.

Vi stack till Norska sörlandet i drygt 2 vilket var kanon. Rekomenderas starkt.

Blev 91 nätter och 1565 nm i år så båten blev använd ordentligt i år.

6 veckor till sommaren varav 4 blir i Danmark.

Gott Nytt År

Link to post
Share on other sites

Kanskje på tide å bestemme seg hvor du skal legge deg på Käringön Tobixen? :giggle:

 

bilde

 

Lars H.

:newyearsign:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nix, ikke så langt jeg har klart å spore opp. Men jeg skulle gjerne vært der i kveld med fakkeltog og det hele. Hadde jeg hatt en lukket båt som en Saga 315 eller nyere og hadde ligget i en havn som ikke fryser til, hadde jeg stått på for å få Trude med på en slik tur. Men slik er det ikke. Trudelutt står godt innpakket på land.

 

Så da vil jeg bare ønske deg og fruen et riktig God Nytt Båtår! Vi sees nok i mars/april.

 

Hilsen Lars H.

:fireworks2::fireworks1::fireworks3::newyearsign:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Kanskje på tide å bestemme seg hvor du skal legge deg på Käringön Tobixen? :giggle:

Hmja. Hadde mobilen i lomma og glemte å skru av, så den fikk jo med seg litt spasering langs bryggen også, samt inn i butikken ;-)

 

Det er tilsynelatende ingen andre båtturister her, men jeg kan jo ta feil. Vi la oss først langs flytebrygge, men fruen ville heller ligge i fiskerihavnen, da det er roligere her. Vi så oss ut en fin plass mellom to båter rett utfor inngangen til butikken. Kort vei til vann (innen butikkens åpningstider) og strøm, og godt i le for vinden. På vei tilbake til båten oppdager jeg plutselig at ... oj, båten vår er jo skikkelig stor, får den plass der vi hadde tenkt? Vi burde kanskje ha skrittet opp og målt hvor stor plassen var? Fruen mente at det burde gå på øyemål. Da vi kom med båten så det veldig knapt ut, så det var ikke aktuelt (vi skrittet senere opp - og det burde akkurat ha kunnet gått). Nå ligger vi ytterst - der ferga normalt legger til, men nå på vinteren legger den til litt lenger inn. Og det blåser jo litt, så det ble mye knoting for å få lagt til.

 

Fakkeltoget begynner 22:30, og vi rakk akkurat å kjøpe fakler før butikken stengte.

 

Ingen havneavgift eller elavgift (vi ble henvist til butikken, og der ville de ikke ta imot noe)

Link to post
Share on other sites

Vinden drejer SW - noget nær perfekt forhold - kandidat for en god snit fart

Ja, men det blir nok mye bølger også ... håper minstedatra ikke blir for sjøsyk. Heldigvis er det stort sett mulig å "gjemme" seg mellom øyene, da er det bare å håpe at all finnavigeringen går greit uten behov for å rulle inn seil og starte motor.

Link to post
Share on other sites

Du bør klarere Islandsberg før den eventuelle kulingen ruller inn. Og det er ikke mer enn en time eller to nordover fra der dere er nå.

 

Men nå skal det vel sies at det varslede drittværet har latt vente på seg. Uansett må man ta høyde for at værmeldingen vil kunne stemme.

 

I dag var det vindstille og klarvær i Strömstad, hele dagen.

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den ruten du valgte til Käringön med sønnavind kjenner jeg godt. Jeg husker godt en gang vi kom fra Mollösund og hadde tenkt oss til Käringön. Planen var å skrå rett ut, men med sønnavind og 2m bølger og snekke droppet vi det og tenkte på Gullholmen. Heldigvis ombestemte vi oss etter at vi hadde passert Saltö og gikk mot været rett til Käringön uten problemer.

 

Lars H.

 

:fireworks2::fireworks1::fireworks3::newyearsign:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...