boble65 Svart 9.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Endel av den gamle motoren ? nå var jeg lei av å ha det i kjelleren så ut med det og på fyllinga? motorblokka ligger i fjøset. Har lurt på å ta ut stempel og foringer men va skal jeg egentlig med det ?? Link to post
Sjarkmann Svart 9.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Så blei det vinter da Ja den kommer om du vil eler ikke Har du kontroll, kjører du ikke fort nok!! Link to post
boble65 Svart 9.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2017 Haha ja satser på at det snart er vår ? Link to post
boble65 Svart 21.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 Våren begynner vel og nærme seg så tenkte jeg skulle begynne og Shine opp endel av det som ikke er ferdig? Fikk brukt varmluftpistol og skrapet av olje/lakk på doveggen. Skal ta resten imorgen. All teak innredning skal jeg olje eller lakke enten med owatrol d1 og så owatrol edelolje eller kanskje prøve Epifanes. Tror jeg vil ha det blankt og ikke silkematt.. har ikke helt bestemt meg enda. ? Link to post
Komodo Svart 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 (redigert) Litt av en jobb du gjør der Boble! Når det gjelder lakk vil jeg anbefale deg helblank i alle strøk unntatt siste strøk, der ville jeg gått for silkematt. Hvis du tar blank i siste strøk får du fort en finish som i ei gammel tresnekke. Hvis du skal få et bra resultat med helblank i siste støk må du ha en profesjonell lakkboks og utstyr og erfaring deretter. For å illustrere hva jeg mener skal jeg se om jeg finner et bilde fra innredningen vår. Her i huset er det fruen som er ekspert på treverk, snekring og overflatebehandling, så det holder jeg meg laaangt unna Kan ellers anbefale deg å se på prosjekttråden til Finn Erik der han renoverer en Windy. Da kan du snakke om en som har sans for finnish og detaljer Der fant jeg endelig tråden https://baatplassen.no/i/topic/49655-ny-teakdørk-og-div-andre-prosjekt-på-en-w-8000/page-1 Redigert 21.Mars.2017 av Komodo (see edit history) Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
boble65 Svart 21.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 Bra tips ? takk? nei ikke lett og få det støvfritt uten og demontere og ta det med hjem og lage provisorisk lakkboks men det gidder jeg ikke?? har sprøyte men det får duge med dyr kost og fordriver? Link to post
Komodo Svart 21.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2017 Hvis du har teknikken (noe jeg ikke har ) får du et glimrende resultat med kost og fordriver. Sjekk resultatet til Finn Erik i linken jeg la inn hvis du ikke allerede har gjort det. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
boble65 Svart 23.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 Da var den nye dynamoen kommet så får se om jeg tar turen imorgen og se om jeg får lurt den på plass. Er svært trangt der den skal ned? Link to post
boble65 Svart 7.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2017 Sånn da var ny dynamo montert og tok meg en tur ? lading 14,6 volt så funker og stabil temp ? nesten umulig og jobbe nedi motorrom da jeg må bruke speil og lykt for og se no.. og da blir det speilvent? holder og på og kle baug innvendig med teakog bytter ut høytalere. 40 år gammel teak får nytt liv med sagog pussemaskin? tror turbo er moden for overhaling/ny.. den hyler noe voldsomt ? Link to post
boble65 Svart 19.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2017 (redigert) Får gjort litt i ny og ned.. skal skjære ferdig imorgen og liste rundt luka til det som skal være i baugen. Har kappet til brede lister fra en gammel teak ytterdør og limt sammen disse oppe den hobbyplata jeg hadde før i baugen. Høvlet ned etterpå og fylt i ett noen små hull med teak pussestøv og lim. skal se om jeg får oljet/lakket (har ikke bestemt meg for hva jeg skal bruke) til våren ? syns det er litt fantastisk at 40 år gammel teak blir som ny igjen med litt kjærlighet? Redigert 19.April.2017 av boble65 (see edit history) Link to post
boble65 Svart 20.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Sånn da var det ferdig og klart til og monteres i baugen ? skal se om jeg får fikset bordet til lugaren i morgen? Link to post
boble65 Svart 21.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 Sånn da var det montert i baugen ? ble ikke så værst og blir nok fint når det er behandlet med olje/lakk? skal lage en teakplate til under der for og skjule kabler. Og montere ett par 6.5 " høytalere i sidene? må nesten feires? Link to post
SoBo Svart 21.April.2017 Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 Kjempefint boble Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Torfinn62 Svart 21.April.2017 Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 Ja dette ble bra Hos meg er det laget et skap med skyvedører der framme. Lurer på om jeg skal beholde det eller rive det vekk. Skyvedørene er ikke så pene lenger. Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
boble65 Svart 21.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 Hehe brukte lang tid på og lage litt skyvegreier atmed førerplass fra en gammel tvkabinett? Link to post
boble65 Svart 30.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Ett lite vårbilde? båten funker bra men turbo hyler endel mellom 2500og 3500omin så lurer på om den begynner og bli moden for overhaling eller byttes i ny? Link to post
boble65 Svart 1.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 Fant et bilde av båten slik den så ut for mange år siden ? Link to post
boble65 Svart 1.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 Og slik den ser ut nå? skal olje trevirket utvendig rundt vinduene og Shine litt mer opp? Link to post
Fyrlykten Svart 1.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 Flott båt "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
navid Svart 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 Du har gjort en hederlig innsats med å ta vare på og få en "sliten dame" til å stråle som en ungdom igjen. Lykke til med båtlivet! Link to post
Sjarkmann Svart 3.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2017 Ble jo bare nydelig . Har du kontroll, kjører du ikke fort nok!! Link to post
boble65 Svart 3.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2017 Vi koser oss på tur jeg og dattra mi? Link to post
boble65 Svart 3.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2017 Står i stolene der og hun står på stolryggen? Link to post
Sjarkmann Svart 4.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 boble65 skrev for 23 timer siden: Står i stolene der og hun står på stolryggen? Slik skal det være . Har du kontroll, kjører du ikke fort nok!! Link to post
bussconny Svart 12.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2017 Hej. Gratulerar til en veldigt fin Båt , otroligt artigt o se hvor fin den blir , må sie att du er kempeflink, Jag har också en Mørebas 8400 dl , den har hjemmehavn sunnanå i Venern, køpte den 2016 sitter en Chrysler/Nissan diesel Mn22 på 65HK i den. gjort en del oppussing i vinter , er veldigt fornøjt med Mørebasen . bare en ting o fixe på , backslaget BorgWarner 71C drar med proppen på frileget. funker fint forøvrig men det er lit irriterrande da . Mvh: Conny Eriksson Mellerud Sverige. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn