Jump to content

Amputert sesong for Bergtatt og Pequod


Pequod

Recommended Posts

Du er en foregangsmann og til stor inspirasjon for alle oss andre, enten vi er friske eller sliter med små plager Pequod.

 

bilde

 

Synes portrettet av deg fortjener å stå riktig vei.

 

Her på nord Vestlandet er ikke båtsesongen kommet riktig i gang enda. Tror det skyldes alle lavtrykkene som har stått i kø utover våren og forsommeren. Med konstant regn og temperaturer rundt 6-8 grader har ikke båtjobbing og båtturer vært så veldig fristende så langt.

 

Men: "Vi tror vi tror på sommeren"  Ønsker deg en god sommer og mange fine turer i båten Pequod!

På iPaden ser det helt bra ut, men har jo blitt lurt av dettte før... Ellers takk for hyggelige ord! :-)
Link to post
Share on other sites

Perfekt, er været ok i helgen kunne vi jo tatt en tur om ønsket,formen og været er der? Isåfall bytter vi nummer på im å holder kontakten

Høres ut som en god plan! Ønske og form er nok på plass, så får vi se på været, foreløpig ser søndag bedre ut enn lørdag, men vi får se det an!

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Tok noen bilder på turen min ned til Bakke brygge i dag. Er en stenbrygge, men grei nok å legge til med god fendring skulle jeg tro. Litt mer usikker på om det er et sted å la min egen båt ligge noen dager, selv om det er fristende...

 

bilde

 

bilde

 

bilde

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kjenner ikke trafikken i Iddefjorden, men det er vel noen hekksjøgeneraler der også. Å ligge longside når en slik passerer er ikke noe man gjør frivillig.

Der har du nok et poeng ja. Kjenner heller ikke til hvor mye trafikk det er her, men Bakke ligger ganske så langt inne i fjorden og den tiden jeg har vært her har jeg observert svært få båter så langt inn, og ingen av dem har vært av hekksjøtypen...

Link to post
Share on other sites

Det er vel lite av større båter så langt opp i Iddefjorden. Krokstrand mener jeg har åpnet allerede, men over dit er det vel for det 

meste skjærgårdsjeeper og små daycruisere. 

 

Det kan blåse og være ganske så bra sjø lengst opp i Iddefjorden, og tar man høyde for det ved fendring så vil

jeg tro du også er dekket mot det som kan oppstå av hekksjø.

Link to post
Share on other sites

Nei, jeg mente større enn 30 fot egentlig. Kan ikke huske ha sett noe spesielt større enn dette så langt opp i Iddefjorden.

Men nå bor jeg på Isebakke og ser jo ikke de som eventuelt kjører opp dit annet enn hvis jeg tar turen selv. Har bekjente

på Ystehede så hender jeg kjører båt dit, men ikke så altfor ofte lengre opp. Blir en tur eller flere til Stenhoggarn om

man har fått perm hjemmefra  :smiley:

Redigert av diaX (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har ikke vært innom forumet på lenge, og dette var sjokkerende lesning. All medfølelse, og ønske om god bedring. Flott å høre at du vil kjapt på sjøen igjen. Ta kontakt før du skal ut med Bergtatt igjen, så skal jeg se om jeg kan få til et dykk under båten så den blir kvitt eventuell groe.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Har ikke vært innom forumet på lenge, og dette var sjokkerende lesning. All medfølelse, og ønske om god bedring. Flott å høre at du vil kjapt på sjøen igjen. Ta kontakt før du skal ut med Bergtatt igjen, så skal jeg se om jeg kan få til et dykk under båten så den blir kvitt eventuell groe.

Takk for det, det var veldig hyggelig og sjenerøst av deg!

Link to post
Share on other sites

Det er faktisk svært lenge siden jeg har oppdatert denne tråden, men så har det ikke vært så veldig mye å oppdatere med heller...

 

Det går sakte, men sikkert framover, og onsdag denne uken ble det tatt avstøpning til min første protese, som jeg da får onsdag neste uke. Da skal jeg altså få prøve mine famlende første skritt med protese...Grugleder meg litt til det,. det blir nok veldig rart, men forhåpentligvis veldig bra også!

 

bilde

 

Imens har jeg sjekket litt på muligheten for å ha båten min her. Jeg er litt usikker på dette med å ha båten liggende ved en stenbrygge, men på turene rundt i området her på en slik firehjuls scooter har jeg kjørt forbi Bakke camping flere ganger, og de har en liten brygge der det ligger flere båter. På hjemmesiden deres står det også at det er muligheter for å leie båtplass der, så i dag ringte jeg dem for å forhøre meg om dette. Jeg ville nemlig følt meg tryggere om båten lå i en slik liten bås istedenfor inntil en steinbrygge ettersom det har blåst veldig mye her siden jeg kom hit i begynnelsen av mai.

 

bilde

 

Dessverre virket det som om alle plassene var opptatt, men det er mange som ikke har tatt ut båtene sine, så hun jeg snakket med sa at hun skulle forhøre seg blant disse, ettersom det kanskje var en mulighet til at jeg kunne låne/leie en av disse plassene en uke eller to.

 

Skal ringe henne over helga og høre hva hun har funnet ut.

 

Jeg skal hjem på perm den 18, og det er mulig jeg tar båten med meg tilbake da, selv om jeg kanskje tror at det er litt for tidlig.

 

Jeg har plass her på Bakke ut juli, men det er mest sannsynlig at jeg drar hjem et par uker før. Det er avhengig av hvor fort jeg blir stabil i bruk av protesen. Båtplassen ved Bakke camping er også noe upraktisk ettersom jeg må opp på dollbordet og gå langs siden fram til baugen for å komme meg i land på brygga. Da må jeg være trygg på bruk av protesen!

Link to post
Share on other sites

I morgen blir det båttur igjen på meg, for første gang etter pinsen. Planen er å ta en tur til Oscarsborg, hvis mannskapet mitt har lyst på en slik "langtur" - med "Bergtatt" blir det jo en dagstur!

 

Jeg er nå hjemme på permisjon. Fikk min protese på onsdag og dro hjem ved egen hjelp (tog/taxi/ferge) på torsdag for å få med meg min eldste datters avslutning på videregående. Mandag er det tilsvarende seremoni på ungdomsskolen for yngstejenta, og tirsdag blir det sannsynligvis en retur.

 

Jeg skriver sannsynligvis, ettersom det jo er St. Hans-kortesje i Oslo da, og jeg har lyst å være med. Vi får se litt på hvordan det ordner seg...

 

Jeg har jo nettopp fått protesen, og må ha krykker foreløpig for å gå. i tillegg kan jeg ikke bruke den mer enn 10 minutter av gangen. Jeg må nemlig være forsiktig og trappe opp bruken gradvis for å unngå sår og blemmer på amputasjonsstumpen. Får jeg det, er det nemlig full stopp i bruken og nye utsettelser.

 

Men det er en god følelse å kunne stå oppreist igjen! Og jeg er spent på hvordan det vil gå å komme meg opp i båten med protesen på. Det finner vi ut i morgen!

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...