SøndreSvaberg Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Heia, Først og fremst - god tur. Dernest, ser du nærmer deg Østre Bolerne i "sneilefart"... Ser ikke ut til bedring der, siste oppdatering fra webcam der (http://tenvik.info/webcam/bolaeren.jpg): Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
LALUNA II Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 (redigert) Det jeg kan se på windyty ser ut til litt bedre lenger ute fra landbedre fra Jomfruland og nedoverRett linje mot Risør så er det ikke så mange store båter på AIS heller å se Redigert 14.September.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
SVARTEN Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Hvasser Tenvik på østsiden av Nøtterøy, rett nord for Vrengensundet Kjerringvik, ytterst i Sandefjords fjorden Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Ligger på Oscarsborg. Våknet rundt 9 idag. Sto opp og lagde kaffe. Fant en melding på telefonen. Ser vi har hatt en 'nattegjest' . Ringte og hadde en hyggelig morgenprat med SAP Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 14.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2016 Takk for god hjelp :-) setter stor pris på det. Tåka var ikke noe gøy. Tok avgjørelsen å gå ut. Og det var nok lurt. Lettet endel rundt fuglehuk, men her ved store Færder er sikten rundt 2-300 meter igjen. Fuglehuk Går utenfor alt nedover mot rakke. 2-3 msek fra nord og 20 cm sjø (takk Zitt). Fantastisk digg med flatt hav. Går i rundt 30 knop og brusflaska kunne stått på bordet :-) Ca 500 meter sikt nå. Takk for all hjelp :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
knut1955 Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Ser det går med varierende fart :-) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 14.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2016 Ser det går med varierende fart :-) Håper grafen vil holde seg flatere fremover ;-) Skimter Svenner noen nm unna Skikkelige kjøremaskiner disse båtene :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 (redigert) Ser jo bra ut nå og du "slurper" mil nedover nå Redigert 14.September.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 14.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2016 Milene går endel fortere enn med trawleren, ja. Passerer Tvistein fyr og sola titter frem :-) På tide med litt "frokost". Gårsdagens Peppes får prioritet før matpakkene til frk stril, hehe ;-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Milene går endel fortere enn med trawleren, ja... Når du blir litt eldre og har "vokst av deg" racerfartbehovet, kan du jo ta noen trawler-henteoppdrag, SAP .. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Regner med at du får opp farta etterhvert som tåka letter, og at det ikke blir stopp i Kristiansand. Men HVIS du stopper, er jeg i byen i kveld. :-) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
sap_2000 Svart 14.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2016 (redigert) Gjerne det :-) Liker meg godt på tur med trawleren også, jeg :-) Skal ikke stikke under en stol at det er godt med litt fart av og til, og heldigvis får jeg "utløp" i ny og ne :-) Snappet en video nå i sted i langesundsfjorden som viser seg fra sin sjeldent flate side i dag :-) ETA Kr sandsfjorden er om 2 timer om jeg kan holde nåværende fart :-) Det hadde vært hyggelig Key Freak. Satser på å komme litt lenger i dag, så vi får ta det igjen :-) Redigert 14.September.2016 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Key Freak Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Du gjør vel unna Lista i dag - minst! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
sap_2000 Svart 14.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2016 Ja håper det. Hadde Farsund som minimumsmål, men håper på Egersund før det blir mørkt. Utrolig deilig med flatt vann. Første gangen jeg har hatt så fine forhold på vei nedover Sørlandet. Sitter bare og ser det vakre Sørlandet som glir forbi i sidesynet :-) Tromøya ca 5 nm innenfor Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Key Freak Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Glimrende! Hadde tilsvarende forhold da jeg hentet Viksunden i Stavanger i 2010. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
sap_2000 Svart 14.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2016 Ikke mye spennende og skrive om eller ta bilder av langt til havs på flatt vann, men milene renner jo fort unna :-) Passerte en reketråler utenfor Grimstad nå som hadde et hundretalls lykkelige måker på slep. Tanken begynner å bli litt slunken så satser på Båly og evt kanalen. Usikker på om det er måleren som spiller meg et puss pga endret vinkel på båten i plan. Den går opp endel når jeg går på tomgang. Tanken er på 600 liter og jeg har kjørt 130nm hittil. Tipper den ligger på ca 2,5 l/nm om jeg ikke er for optimistisk. Er vel rundt 40 NM igjen til Båly? Blir spennende å se ved tanking. Måtte bare ta en wake shot :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Ser jo bare herlig ut Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
SøndreSvaberg Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Hvorfor slikt hastverk i dag? Det må jo være sommerens nest beste dag? Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
Jangul Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Du har det fint utpå der:) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 14.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2016 Ja. Egentlig synd å ha dårlig tid på en så flott dag. Trenger litt info. Dieselmåleren psyker meg litt ut. Hva er alternativene mellom Flekkerøya og Lindesnes. Usikker på om jeg tør å gå helt til Båly nå. Har fått info om at båten skal bruke ca 2,7 L/mn i 30 knop. Tanken er 600 L og jeg har kjørt 150 nm og har igjen ca 40 til Båly. Noen som vet om tregde er åpen og i live? Vil helst slippe å gå inn til KR S Takker så mye Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Zitt Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 ......og der var jeg tilbake etter noen timer med uforutsette oppgaver! Hyggelig å se at det endelig går på skinner, den tåken var vemmelig, men nå er det jo til de grader "flybridgevær"! Forresten, flybridge er vel ikke det mest behagelige i 30knop? Som Jangul er inne på, vi Classicere er ikke vandt til dette tempoet, og du har jo tilbakelagt en 2-dagers tur med en Classic allerede. Kos deg på turen videre, eller som de sier i fremmede land - Carpe Diem -. Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Hølen i Søgne er garantert åpen, likeså Mandal. Usikker på om Tregde og Trysnes er åpen, og husker ikke om de har automat. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Søgne og Mandal er alternativer Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
SøndreSvaberg Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Ser du er utenfor Flekkerøy. Høllen brygge ligger ikke langt unna og har båtdiesel til 12,23. Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.