Jump to content

Hummersesongen 2015


Komodo

Recommended Posts

Beklager, sosiale medier er ikke min sterkeste side, jeg er bare her inne :giggle:  

 

 

Hei! Jeg er Sofie Elise fan jeg assa !! (obs: seriøs sarkasmealarm :giggle: )

SÅNT SIER DU IKKE SOM SARKASME ENGANG!!!!! Jeg holdt på å få hjerteattakk og apoplektisk anfall før jeg så det med sarkasmealarmen... :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:

 

Edit: Forresten, det var kanskje mormon man skulle vært? 10 teiner ganger x antall koner blir jo mye hummer! :lol:

Redigert av Mastiff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

He he, da fikk jeg i hvertfall til noe :thumbsup:

 

Rent bortsett fra rosabloggere, når det gjelder fiskelykke, så er det vel heller ingen ulempe å ha drevet med dykking i nesten 30 år og ha en viss kunnskap om hvordan det ser ut der nede. I tillegg er det nok en fordel å sette teinene der det er hummer :giggle:

Link to post
Share on other sites

Jeg har faktisk vurdert å ta dykkersertifikat nettopp derfor, men jeg har et problem: Full åpning mellom nese og lunger (fødselsdefekt). Så jeg kan ikke ta av meg masken under vann. Kanskje jeg bare får kjøpe drakt og få en kompis som har sertifikat til å fylle flaskene. :diving:

Redigert av Mastiff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ny idé: En liten fortykning av tauet rundt 5 meter over teina som stopper en av de grå sigarflytene i å komme lenger opp, men når teina trekkes, glir sigarflyten videre nedover mens man treker den med teinehaleren, helt til den er nede ved teina. En vanlig knute som fortykning blir litt for mye for sporet på teinehaleren, kanskje det går an å sy inn seilgarn eller noe sånt som er akkurat stort nok til at sigarflyten stopper?

Link to post
Share on other sites

Jeg har faktisk vurdert å ta dykkersertifikat nettopp derfor, men jeg har et problem: Full åpning mellom nese og lunger (fødselsdefekt). Så jeg kan ikke ta av meg masken under vann. Kanskje jeg bare får kjøpe drakt og få en kompis som har sertifikat til å fylle flaskene. :diving:

 

Eller som meg, kjøpe en kompressor og sette i garasjen :thumbsup:

 

 

Fjordgrynt: Hvis du klarer å tjene penger på noe som alle vi andre løser med ti meter flytetau eller en kork tar jeg av meg hatten for deg :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Ny idé: En liten fortykning av tauet rundt 5 meter over teina som stopper en av de grå sigarflytene i å komme lenger opp, men når teina trekkes, glir sigarflyten videre nedover mens man treker den med teinehaleren, helt til den er nede ved teina. En vanlig knute som fortykning blir litt for mye for sporet på teinehaleren, kanskje det går an å sy inn seilgarn eller noe sånt som er akkurat stort nok til at sigarflyten stopper?

 

God ide, men den er ikke ny. Jeg har det på to av mine teiner. Løses enkelt og greit med en strips :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Komodo, har du ikke sertifikat altså? :giggle:

 

Jeg kom iallfall på ideen helt selv, aldri sett den hos noen. Og har du stripsen inn i flettingen i tauet, eller strammer du den rundt det? Hei, enda en idé! En annen variant kan være å binde fast sigarflyten med en halvmeter tynt, sterkt tau som er bundet inn i flettingen i tauet. Da burde den bare slenge med når jeg bruker teinehaleren (jeg har ikke den typen med lukket mottak som den må gjennom).

Link to post
Share on other sites

Mastiff: Joda, bilde er tatt av de 3 liggende oppå den teina de var i, en polarteine. Neida, sant det, det er ikke blant de beste til og fiske hummer, med det kommer da en eller annen alikevel :smiley:

 

Komodo: Det er nok litt forsjell på størrelsene her enn der... hehe 

Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme

Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel

Kval kjøtt e mat, og gått e d å.

Link to post
Share on other sites

Pantenter i overført betydning, vet du. :giggle: Altså en av mine egne ideer. Jeg er en elendig gründer (det heter gründer, ikke entreprenør på norsk! Irriterer meg alltid grenseløst når de snakker om "entreprenørskap" og sånt svada), prøvde med en dyrebutikk, men tjente ikke mange kronene... Så jeg holder meg til oversettelsene og lar bisnissene drive bisniss.

Link to post
Share on other sites

En i området her fikk en hummer utenom sesongen, den mangla begge klørene og bare stubber igjen av føle horna. Tror han var i kontakt med fiskeridirektoratet eller noe sånt,der var det klar beskjed: Er det liv i den så skal den slippes fri.

 

Hadde jeg fått en hummer som jeg mener ikke har hatt forsvarelses evne osv, så tror jeg at jeg hadde tatt den. Syns ikke noe skal pines unødvendig over tid.

Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme

Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel

Kval kjøtt e mat, og gått e d å.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...