Tom Rør Svart 22.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2016 Mange fine spiseplasser i Kristiansund, Smia er vel en av de. Står Bacalao på menyen så spør om de har den fløtegratinerte utgaven (hvit i stedet for rød). Den må bare smakes før dere reiser fra møre. Men nå er det slik at skal god bacalao lages, så må den planlegges dagen i forveien. Lykke til og gratulerer med 18 års-dagen fra oss to i "Kathleen"! Takker så mye :-) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 22.Juli.2016 Del på Facebook Svart 22.Juli.2016 Kaptein Zitt og mannskap sender gratuleringer til bursdags-"barnet" på den store dagen! Hipp, hipp HURRA!!! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 22.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2016 Takker for det;-) Dagen ble feiret to dager før, da hun reiser i morgen. Vi spiste på Smia, og det var absolutt ståkarakter. Bacalao er jo innertier, og med en nydelig fiskesuppe til forrett, så var det bare å finne sofaen da vi kom ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 22.Juli.2016 Del på Facebook Svart 22.Juli.2016 Bra det smakte, og atmosfære er det der også. Det slår meg at båtferie langs kysten, hvor man besøker usentrale og ellers veiløse steder, må være trygt og godt, fremfor storbyferie.... I disse tider. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 22.Juli.2016 Del på Facebook Svart 22.Juli.2016 Vi prøvde den gratinerte hvite versjonen av bacalo på Smia. En opplevelse! Vi var også lykkelige for at at veien var kort tilbake til båten! Kos dere på veien visere hjemover! Vi anbefaler en avstikker inn Hjørundfjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 22.Juli.2016 Del på Facebook Svart 22.Juli.2016 Hjørundfjorden og Øye er obligatorisk. Og jeg regner med det kommer bilder fra Slogen, en liten fjelltopp like ved..... :) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 22.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2016 Mulig det blir fjorden, men toppen kan jeg ikke love,selvom jeg sikkert hadde trengt det :-) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 22.Juli.2016 Del på Facebook Svart 22.Juli.2016 Mye som er "obligatorisk" når du først er på disse kanter Eureka har nevnt Hjørundfjorden (kåret til Norges vakreste fjord) og Øye. Jeg vil tilføye Trandal, bygda mest en håndfull fastboende som har arrangert både Bluesfestival, Gammel-pop festival og nå i August skal arrangere Country festival. Egen båthavn for gjester. Geirangerfjorden er et "må bare". Her kan du leie mini-Elbiler og bli guidet rundt i Norges travleste turistbygd, spise på Norges bratteste restaurant, drikke bygdas egetbrygget øl og kjøpe sjokolade i sjokoladefabrikken. Alt fra fossevandring til limousinleie. I Ålesund er allerede restauranten XL Diner nevnt, og så er det akvariet Atlaterhavsparken, utsiktspunktet Fjellstua (418 trappetrinn opp fra byparken), mange gode spisesteder i umiddelbar nærhet av båthavna, Jugendbebyggelsen, Jugendstilsenteret om arkitektur er interessant + + + + +. Turistkontoret ligger sentralt i samme bygning som XL Diner. Og er du en kaffekjenner, er det et eget kaffebrenneri i Ålesund. Noe nevnt, mye glemt............ Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Tom Rør Svart 24.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2016 Hustadvika har nok mer vær å by på hvis hun vil:-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.Juli.2016 Del på Facebook Svart 24.Juli.2016 -må være gode forhold siden du går så langt inn mot land. :) Nå når du runder landet ved Bud, så er du på sett og vis ved en ny landsdel. Velkommen! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.Juli.2016 Del på Facebook Svart 24.Juli.2016 Så på mAIS at dere stakk snuten innom Nordre Bjørnsund, men er nå på vei videre. Da blir det kanskje Ona eller Finnøy tipper jeg? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 24.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2016 Der var ikke plass til oss i Bjørnsund, men for en utrolig plass vi endte opp på. Ona er akkurat en sånn plass som jeg ønsker å besøke. Stille og rolig, og gjerne ute i havet. Man kan egentlig ikke ønske seg mer enn dette :-) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Juli.2016 Del på Facebook Svart 24.Juli.2016 Nok en gang fantastiske bilder! Veldig fint å følge med og få ta del i flott tur! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 24.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2016 Kona tok noen dronebilder på Ona Da går vi mot Ålesund i morgen, da det vel ikke er noen perler mellom Ona og Ålesund. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 24.Juli.2016 Del på Facebook Svart 24.Juli.2016 Herlige bilder. Spesielt flott når man får se det ifra fugleperspektiv . Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Tom Rør Svart 24.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2016 Noen kveldsbilder fra Ona Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.Juli.2016 Del på Facebook Svart 24.Juli.2016 Med de dronebildene kunne dere lager egen havneguide! Eneste plassen mellom Ona og Ålesund som er noe å besøke, er Finnøy. Men det er jo en kort tur inn og dere passerer det på vei mot Ålesund. Der var det ihverfall tidligere gratis sykler i gjestehavna og om været er godt så er det bare å tråkke ivei innover flatt land. På Finnøy er det et fint innendørs badeanlegg med panoramavinduer ut i fjøra. Hadde vel passa bra med en skikkelig dusj og slikt ? Badstu og steam. Ifbm Finnøy Havstuer, er det noe som heter Aqevitloftet, eller noe i den duren. Ildsjeler som drifter gjestehavna starter opp en gammel dieselmotor/ museum muligens daglig.. Sitér dette innlegget Link to post
rodfre Svart 24.Juli.2016 Del på Facebook Svart 24.Juli.2016 Ta turen inn til Midsund også, ikke langt fra Ona. Her er det nybygget servicebygg, det du trenger av butikker og en fantastisk fjelltur rett opp fra havnen, med en utrolig utsikt mot Hustadvika og til Ålesund! Anbefales! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Jeg mener å huske at opp gjennom historien har enkelte, også politikere, har tatt til orde for at vi like godt kan selge våre nordligste landsdeler, at de ikke hadde noen verdi annet enn utgiftsposter. Dette har nå Tom og co kraftig tilbakevist og dokumentert. Hele landet er jo i bruk, og høyst levende og verdifullt. Hvis turisme er noe vi skal leve av på sikt, så sitter vi på en vanvittig ressurs. Takk igjen for fantastiske bilder, og hils fruen og si hun gjør en framifrå god jobb som dronepilot! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 (redigert) Velkommen til Ålesund. Jeg sitter dessverre i multemyra på Helgeland. Dere får ta dere en tur opp trappene til byfjellet, samt vandre omkring med de andre turistene. Løft blikket, mye fin arkitektur. Ellers så er jo Jugendstilsenteret en fin plass for å forstå historien til Ålesund. Går dere til Øye/ Hjørundfjorden ( eller Geiranger) passerer dere øya i Borgundfjorden jeg bor på, Tørla. Skulle gjerne vært hjemme å vinket fra verandaen :) Redigert 25.Juli.2016 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Vi går mest sannsynlig til Hjørundfjorden i morra, så du får sende en stedfortreder til å ta vinkejobben ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Er det Mon Bijou vi ser i nedre bildekant? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 26.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2016 Det er helt riktig :-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.Juli.2016 Del på Facebook Svart 26.Juli.2016 (redigert) -på Øye, i Hjørundfjorden, ligger er hotell... som dere sikkert har funnet ut. Og det er jo ganske fint og gammelt. :) spør man pent, så får man tusle rundt på hotellet og titte inn på noen av rommene mens de blir vasket og klargjort. Da er døren åpen og det henger et tau i åpningen. Altså fra ca 11-12 tiden. Ellers er det en koselig tur å tusle opp igjennom den lille fjordbygda. Man en Lord og tindebestiger har vært på Union Øye Hotell. Fjellet rett bak hotellet er Slogen, min favorittopp. Redigert 26.Juli.2016 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2016 Vi var innom der og spiste lunsj. Vi fikk besøk av Ribtjenester på mandag, så vi dro på sightseeing med Mon Bijou inn til Øye og tilbake til Ålesund. Ligger nå i Fosnavåg, etter en sveip innom Runde. Hvis været er ok, runder vi Stad i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.