Jump to content

Draco 20 - Fra daycruiser til jolle

Komodo

Recommended Posts

Komodo skrev 5 minutter siden:

Den der må vel være direkte farlig i åpen sjø. Den har jo ingen motorbrønn.

Nesten bare en fisker som tenker sånn, om ræva på en linge båt. 

Du ligger og bakker mye opp mot vinden og sjøen når du trekker teiner ? Har holdt på og gå ned selv pga det greiene der

Den hadde sikkert vært morsom med 150-200, lift og en raker26. Musling 430 med 90 på steroider? da betyr ikke den manglende brønnen så mye :) 

Edited by Eika
Eika skrev for 9 timer siden:

Nesten bare en fisker som tenker sånn, om ræva på en linge båt. 

Du ligger og bakker mye opp mot vinden og sjøen når du trekker teiner ? Har holdt på og gå ned selv pga det greiene der

Ja, sant det, og ja, det hender at jeg blir liggende å bakke med hekken mot sjøen når jeg trekker teiner eller setter, det kommer an på hvilken vei tauet står samt stømretning. Akkurat her ute hvor jeg holder på kan det bli ganske ruskete pga. strømsjø. Med en slik løsning som Sportlingen har hadde det mildt sagt gått dårlig her ute. Funker sikkert inne i en fjord. Til dykking er det også tvilsomt, da det hender man må bakke opp for å plukke opp dykkere, men ellers er man stort sett ikke så avhengig av å bakke mot sjø ved dykking. Men så spørs det jo også hvilket marked de sikter seg mot. Til råkjøring er den helt sikkert ok slik som du sier, men de har jo laget en åpen båt for litt praktisk bruk...