Jump to content

Kjøpe stor båt til lav pris?


XardasKSP

Recommended Posts

Vist du skal ankre så djupt så kan du ikkje bruke ankervinsj. Du må installere ein vinsj som kan jobbe med tynt tau, for du kan ikkje ha 500meter ankertau ombord. 

Tynnare tau som feks Dyneema tau har enorm bruddstyrke. Teinehaler kan være eit alternativ.    Den kan monteres passande bak, og så legger du tau på rekka via trinser og ut i baugen. 

 

Men du bør først kjøpe deg eit stort drivanker som du setter i baugen, og prøve eit par ganger med det. Kanskje det er så enkelt. 

Link to post
Share on other sites

Men da får jeg finne ut av om det finnes noe vinsj som fungerer med tynnere tau og hva slags tau dette må være samt om denne vinsjen kan tas med over til neste båt.

 

@boble65 Altså hvor mye båten "ruller" avhenger jo av hvor mye bølger det er om dagen, (med rulle mener du vel at den går opp og ned ved bølgene slik at den blir mindre stabil å gå på) jeg antar jo at en større båt vil jo ikke rulle mer på like store bølger siden bølgene er en mindre utfordring til den større båten. Jeg har sett film av hvordan Princess går stabilt i betydelig høyere bølger enn de man stort sett møter utenfor Langesund.

 

Tauet vil jo ikke ta mer plass en det vil ta i Alicraften vel, tanken er i hvert fall at min drømmebåt skal være en fin båt av typen Fairline/Princess/Storebro/Nord West ol. føler ikke helt for å betale dyre dommer for en liten båt uten flyingbridge som jeg ikke har lyst på som f.eks Viknes til 1,3 mill (selv om den er fra 2000 tallet og ikke 1990-tallet så er det jo en liten båt til stor pris som attpåtil ser veldig merkelig ut med skjeve vinduer og hele pakka som faller rett og slett ikke i smak) Drømmen er en "klassisk flybridge båt" så får man jobbe frem noe bra ankreløsning så jeg får fisket. Mye enklere vel å lage en fungerende fiskeløsning med anker i en pen og flott båt som ikke har dette fra før av. Enn å skaffe en båt man ikke vil ha også ombygge båten til å bli flott istedet for å ombygge den flotte båten til anker som gir mulighet for fiske med pilkestang + dorgeutstyr.

 

PS. På en Princess som er ankret så kan man vel likegreit også stå på baugen og fiske hvis båten er i ro, i Åbyfjorden på Alicraften når vi er 3 personer så fisker meg og en onkel bak i båten imens den andre onkeln setter går på baugen og fisker derfra (han liker også av og til å bruke spinning stanga og fiske litt høyere i vannet etter forbipasserende sei og sjøørret (uten noe annet resultat enn en liten sei, det viste seg å være mer sei ved bunnen også). Stor og lang håv hjelper med å få fisken pent ut av vannet uten å måtte dra den over båtsida.

 

@VannTro: Kan teinehaler brukes til å dra opp dregg ?

Redigert av XardasKSP (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det har

8 hours ago, XardasKSP said:

@Eureka: Det har sikkert praktisk betydning men den kan ikke være så stor hvis Storebro, Princess, Fairline, Nord West osv. ikke bruker den løsninga på noen av båtene sine ikke kun på de klassiske som må se ut klassisk og tradisjonelt pent ut.

 

Altså; de båtene der er bygget for å kose seg på tur og sole seg,bade,  drikke brus og hvitvin. Ikke laget med tanke på å dra opp stor fisk fra havet og sløye dem på dekk. Det er sikkert derfor mange av de har hvite skinnsofaer og tepper på dørken.

En båt bygget for fiske derimot har fokus på sikt, sjøegenskaper, spyling av dekk og laste/losse muligheter. Å bruke en fritidsbåt til slikt er som å pisse i motvind. det går men er ubehagelig og lite praktisk.

Link to post
Share on other sites

@Viking28-79: Tanken er at det er mindre og rimeligere jobb å få en fin båt som jeg har lyst på til å bli tilpasset for at det skal være mulig å bli værende ved fiskeplassen samt få sluken ned til bunnen, enn å få en "fiskeskøyte" eller noe annet man hater synet av til å bli en fin stor båt som man liker. En forholdsvis liten mindre pen båt til 1,3 mill (som også vil drive og som man også vil måtte ankre) er for meg ikke noe jeg vil ha fremfor en 44 fots Princess til 800 000. Da er det 500 000 igjen for å fikse opp båten perfekt samt gjøre den fiskevennlig med alle mulige vinsjer osv.

 

For øvrig har jeg stortsett sett plastdekk på uteplassen av Princess 435 det samme gjelder baugområdet det er plast på toppen og den kan trolig skylles med vann i og med at sjøvannet spruter over dette jevnlig. Det samme gjelder vel mange andre Princesser, Fairline, Storebro, Nord West osv. Altså drømmen er en virkelig stor båt i størrelsen 40-50 fot som man kan få tilrettelagt slik at man kan "sportsfiske" med stang fra denne (ikke noe yrkesfiskeaktig garn, teiner, osv. osv. osv.), den drømmen kan jo ikke realiseres med en nesten dobbelt så dyr båt i størrelsen 30+.

 

Link to post
Share on other sites

@VannTro: Jeg sier ikke at fiskeskøyter ikke er pene, det er bare det at jeg ikke helt føler for å eie noe slikt og i hvert fall ikke med skrog laget av tre. Drømmen er litt mer enn en gedigen fiskebåt som kan innredes til å være koselig i tillegg. Velger heller omvendt en pen drømmebåt som kan innredes til å muliggjøre sportsfiske med stang :giggle:

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev for 18 timer siden:

Altså hvor mye båten "ruller" avhenger jo av hvor mye bølger det er om dagen, (med rulle mener du vel at den går opp og ned ved bølgene slik at den blir mindre stabil å gå på) jeg antar jo at en større båt vil jo ikke rulle mer på like store bølger siden bølgene er en mindre utfordring til den større båten. Jeg har sett film av hvordan Princess går stabilt i betydelig høyere bølger enn de man stort sett møter utenfor Langesund.

 

Når en båt ruller, heller den først til den ene siden, så til den andre siden, så tilbake igjen. Den ruller fra side til side. I tillegg beveger den seg opp og ned og bikker fram og tilbake (baugen opp og ned) dersom bølgene er store nok.

 

Hvor mye båten ruller avhenger mer av båtens fasong og vektfordeling enn av hvor mye bølger det er. En flatbunnet båt med relativt høyt tyngdepunkt ruller ekstremt mye mer enn en båt med skikkelig kjøl og lavt tyngdepunkt.

 

I tillegg til å motvirke rulling vil en båt med kjøl og lav profil drive saktere med vinden enn en båt med mye vindfang slik en flybridgebåt har.

 

Så det ser ut til at motivasjonen din for å ha båt (komme langt ut på havet og fiske store fisker på dypt vann) ikke har noe å si for hvilke egenskaper drømmebåten din skal ha. Relativt uforståelig for flere av oss, så langt jeg ser. Men det er jo ditt valg, selvsagt.

 

 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
XardasKSP skrev for 19 timer siden:

 

 

@VannTro: Kan teinehaler brukes til å dra opp dregg ?

 

Ja for jeg regner med at du må bruke et relativt lett anker og linetau. Av samme grunn er ankervinsj ikke et alternativ, pluss at ankervinsj ikke er egnet til formålet på noen annen måte heller da.. .

Link to post
Share on other sites

Snakket i dag med den gode mekaniker han påstod at det ikke var nødvendig med 500 meter tau engang for å kunne dregge på 200 meters dyp og at båten ville bare stå mere rett ved dreggen med mindre tau og at ankervinsj kan brukes med noen pauser underveis. Men før jeg skulle gå så langt så fikk jeg råd om å prøve drivanker av riktig størrelse siden dette skal faktisk hjelpe mye med å holde båten på plass.

 

For øvrig dra ut på havet og få fisk på dypt vann er det jeg stortsett vil gjøre med båten når den brukes i helger/fridager osv. MEN hvis jeg skaffer meg drømmebåten så kan det hende jeg engang drar på langtur og da skal jeg fiske på forskjellige steder dit jeg kommer. Men jeg skal ikke bruke 1 mill på en fiskeskøyte og reise rundt med et lite "yrkesfiskeskip" for det er jo unødvendig til å kunne få fisket litt med en fiskestang da blir hydraulisk spill på en Princess eller Fairline ol. mye bedre løsning båten vil jo ikke drive bort hvis den er ankret.

 

Jeg vil jo ikke eie en treg, svær yrkesbåt som får meg til å tenke "æsj" for hver gang, hvis det er mulig å få fisket med stang fra en vanlig fin båt. Det trenger jo ikke være perfekt fiskebåt bare man får gjennomført fisikinga samtidig som båten beholder sin "å så flott faktor" (istedet for "hva faen" + "latterkrampe" faktor) hvis jeg f.eks drar på tur til Polen engang i fremtiden ol.

Jeg forstår at folk mener båter bør være "spesialisterte" til enkeltformål, men jeg tenker at man kanskje få litt "multibruk" av en båt om den så ikke er perfekt til bruken så holder det bare at sluken kommer seg ned for å kunne få fisket at det ikke vil se flott ut eller perfekt ut er ikke så viktig. Søker heller ikke etter rekordfisk eller artsfiske osv. osv. holder med vanlig storfisk på havet som for meg :giggle: den trenger heller ikke å bli profesjonelt dradd opp eller kleppet istedet for håvet opp. Det viktige er at jeg har det gøy med å fiske og føler meg glad når jeg ser drømmebåten og ikke (hva faen har jeg brukt livets sparepenger på) med en yrkesbåt stående i båsen :lol:

Link to post
Share on other sites

Godt det er noen som tenker utenfor boksen, det skal du ha ?

 

Drivanker er jeg temmelig sikker på at du fikk tips om allerede etter første dag. Ikke bare er det bra under fiske, men et nødvendig nødutstyr, sammen med nødraketter, flåte, slepetau og en tube tec7. 

 

Har du forresten tatt båtførerprøven? 

 

Godt vi er forskjellig alle mann. Sjøl om jeg trives best i seilbåten, så liker jeg også svært godt å dra ut med min fars Grandezza31. Sågar forsere hele vestlandskysten med den. Men tross det, så snur jeg meg gjerne etter en 1030. 

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

klipper litt fra innlegg over:

"vil jo ikke eie en treg, svær yrkesbåt som får meg til å tenke "æsj"

xardas må skamme seg langt inn i inderste hjerterota

har du noen som helst peiling på hva forfedrene våre drev med?

 

ta deg en liten pause og tenk litt før du røper altfor  mye hvor fersk du er og hvor lite tilkoblet

du er til kystkulturen  og forståelse for at fiske og ferdsel på åpne havet ikke var en barnslig lek

men et tøft yrke der folk var helstøpte ærlige tøffe og var på havet fra de var ganske små.

Fortell en slik mann at du tenker å sitte bakpå en Princess og pilke, så vil han se rart på deg  og kanskje ønske god bedring.

 

 

men for all del - du er ikke alene, det dundrer  mye rart rundt med skinnsalonger , flere toaletter og så mye utstyr

at de knapt husker gleden med å være på sjøen i en mindre  og enklere båt.

 

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev for 4 timer siden:

Jeg vil jo ikke eie en treg, svær yrkesbåt som får meg til å tenke "æsj" ....... "å så flott faktor" (istedet for "hva faen" + "latterkrampe" faktor) hvis jeg f.eks drar på tur til Polen engang i fremtiden ol.

Vel. Hvis man ankommer en båthavn med ei velstelt og skinnende skøyte (aller helst med en gammel semidiesel) er jeg liten tvil om hva som vil vekke mest positiv oppsikt av den og en P435  :wink:

 

XardasKSP skrev for 4 timer siden:

Jeg forstår at folk mener båter bør være "spesialisterte" til enkeltformål, men jeg tenker at man kanskje få litt "multibruk" av en båt 

Enig!

Og akkurat derfor bør du få deg skøyte. Den er suveren både til fisketurer og til langtur. Masse plass og rimelig i bruk. Ta en titt på denne for eksempel

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=91545148 

 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Komodo skrev for 5 timer siden:

Vel. Hvis man ankommer en båthavn med ei velstelt og skinnende skøyte (aller helst med en gammel semidiesel) er jeg liten tvil om hva som vil vekke mest positiv oppsikt av den og en P435  :wink:

 

 

 

 

Ja selv moderne små fiskebåter/sjarker i drift får vesentlig mer oppmerksomhet fra meg enn P... ettellerannet. De store hvite er bare en del av mengden.

 

Å se fiskefartøy som er i drift er noe nær en sjeldenhet langs kysten nå. Jeg liker å studere de båtene, hvordan er utstyret lagt opp osv, osv. Ja selv haugene med utstyr på kaia får oppmerksomhet fra meg. "Hva er det for noe, hva brukes det til"?

 

Og ære-være de som tar var på gamle treskøyter, hyggelig innslag på festivalene det, men ikke helt min greie. Skulle vært gøy å se ei gammal skøyte rigget for fiske old-shool da :-), eller frakteskøyte. Husker frakteskøyter fra jeg var unge, med mast, lastebom, lasterom osv. Ei gammal treskøyte bygd om til ferieformål første gang på 70- tallet, og så "restaurert" gjentatte ganger etter på ymse måter forteller ikke så mye historie syns jeg. 

---

 

Xradas: Drivanker er fint det hvis vinden er problemet. Men her må du se ting opp mot hverandre. Om strømmen går samme veien som vinden vil det ha lite effekt, går strømmen motsatt vei av vinden så vil du antagelig ikke ha bruk for det. 

 

Min holdning er at om du ikke klarer å få fisket uten å måtte ankre på x hundre meters dyp eller hive ut drivvanker så er ikke forholdene for fiske til stede, med din båt. Og du har jo ikke en fiskebåt. Du må nok bare vente på godværet og fiske på flo sjø. Om du hadde tenkt å bruke denne båten vesentlig mer til fiske i Langesundsområdet burde du nok tenkt på en helt annen type båt, men det finnes også helt ok "kombinasjonsbåter" i dag. 

Link to post
Share on other sites

Altså jeg forstår at før i tida så måtte folk kjøre i trebåter fordi glassfiber var ikke oppfunnet og skøytene var sikkert enklere/billigere å lage i tre enn å lage i stål osv. osv. og jeg skjønner at noen har nostalgi etter gammeldagse yrkesbåter akkurat som noen savner å ha utedass (det måtte jo folk ha før i tida) eller faktisk har det på hytta det er jo smak og behag. Skøyter er for meg yrkesbåter om man skal bedrive med garnfiske og annet profesjonelt fiske og den svære treskøyta noen linket med fast aksling og uten baugpropell ol. hjelpemidler hadde blitt total katastrofe i båthavna. Måtte vel tegnet spesiell "legge til kasko & ansvarsforsikring" samt overbevist eier av båthavna at det er bra for økonomien å fikse opp brygga hele tida da det skaper omsetning like bra som å knuse vinduer for å skape arbeidsplasser for glassmestere ifølge den keynesiske økonomiskolen (nå er jeg tilhenger av den østerrikske økonomiskolen da).

 

For øvrig så vil jeg ha båt i glassfiber da treskrog er helt uaktuelt vedlikeholdsobjekt for meg. Jeg er ikke en snekker, jeg kan veldig lite manuell fiksing. Et enkelt lav vedlikeholds glassfiberskrog er tingen for meg.

 

Ellers så er poenget å finne løsninger og ikke problemer da de dukker opp av seg selv, derfor tenker jeg på hvordan få det til å få fisket med den båten jeg har og den jeg skal ha fremfor å tenke "nei da blir det ikke noe fisking siden jeg må ankre" for øvrig var jeg på butikken i Langesund i dag og der ble jeg fortalt mye bedre om hvordan jeg skal fikse den løsninga med dregg samt å få båten til å dra dregget opp (noe som noen forklarte tidligere her på forumet men jeg trodde det var komplisert men fant nå ut av det kan kansjke gå greit). For øvrig ifølge den veldig flinke serviceinnstilte eier av butikken i Langesund så er det akkurat den løsninga garminbåten bruker, ergo så fisker folk med bruk av dregg også på mindre båter ment til sportsfiske. Med andre ord så blir det feil å si at forholdene til fiske ikke er tilstede hvis det å bruke dregg er det profesjonelle sportsfiskere gjør. Fikk også bra forklaring angående det å sette opp "bom med lodd og lys" siden det skal være helt mørkt på 200 meters dyp så fisken blir fristet av lys, lukt og bevegelse. Bom med lodd blir prøvd ut senere siden alle kompontentene ikke var tilstede i butikken, det samme med dreggings komponentene det skal komme på tirsdag.

 

Ellers tilbake til båt så har Bertramsen postet ett bilde av noe relevant endelig (kunne gjerne vært med link til priser men skal google denne båten) virket veldig sånn som jeg kan tenke meg men egentlig er jo forskjellen litt mer plass til anker osv. bak og at akterenden er nede ved vannet så det er enklere å ta opp fisken? Ellers så vil vel denne båten drive like meget og ha lignende sjøegenskaper som Princess/Fairline/Storebro/Nord West osv. ?

 

 

PS. Forstår at folk i Norge heller snur seg etter retrobåter eller yrkesskøyter osv. da dette er mer uvanlig i Norge hvor man gjerne har råd til nesten (opptil 3-4 mill klarer de fleste å spare opp i løpet av yrkeslivet med god sparsommelighet) alt man vil ha (så lenge man går noen hakk ned på hus&bil&gå på pubben & sløse fronten) så blir objekter som krever enormt mye arbeid noe "finere" enn den "vanlige plastbåten som man bare kan kjøpe". Men andre steder i verden kommer man med en skøyte så spør folk (99 % har kun vært ombord i ferge om i det hele tatt) om hva er prisen for fisken og forventer at det dukker opp en "yrkesskipper med skjegg og kapteinslue" som skal selge nyfiska fisk eller reker ol.

 

Uansett dette er bare på siden tanker, hovedtanken er 1. jeg skal ikke bli yrkesfisker. 2. jeg synes skøyter kan være pene som yrkesbåt men passer ikke helt med tanken å stå i en bås i båthavna. 3. Det viktigste av alt: Jeg klarer ikke å vedlikeholde et treskrog og å ansette noen til dette ville ført til snarlig konkurs med tanke på hvor mange arbeidstimer som trengs hvert år (100vis sikkert). 4. Princess/Fairline/Storebro/Nord West har vært min drøm siden jeg var sånn 4 år gammel før jeg visste noe som helst om at man fisker fra båt.

 

Så hvorfor i all verden ikke få realistert drømmen sin samtidig som man tilrettelegger drømmebåten til å gjøre det mulig å få fiska fra den. For øvrig så noen bilder i en tråd om båtliv i Lofoten hvor noen her på forumet fiska med hell (som man kunne se på bilde) fra en nesten helt ny og veldig flott Princess 42.... så det er vel ikke bare jeg som får en idee om å gi ekstra mening til båtturen med å fiske og se hva man kan få av fisk. Jeg vil bare ta det ett hakk lenger med å ha ankringsmuligheter så jeg kan fiske ut på havet og ikke bare i fjorden.

 

Ellers så skal Alicraften på en ny tur i morgen faktisk familie tur ikke bare onklene men også mora & bestemora (første gangen min mor tørr å være med ( hun er mye mer "havredd" enn bestemora så får sikkert sjokk når vi kommer ut på Skagerrak og båten ruller) siden hun ville se Jomfruland da folk på jobben hennes fortalte henne at det er så flott der (de fortalte nok ikke at det er bølgete hav på veien dit :giggle: ) nå med blomster og greier ) hvor det da blir først "sightseeing" av Jomfruland, så forsøk på å fiske i havet med drivanker og om det ikke fungerer så gode greie Åbyfjorden hvor det alltids er en torsk å få +++ (hyse, hvitting & småsei)

Skal forsøke å få tatt turbilder hvis ikke panikken ombord hindrer oss å komme frem :lol:

 

Link to post
Share on other sites

I dag var det knallvær så vi kom med turen frem til Jomfruland kom så nærme som det var trygt uten å være nærme å gå på grunn. Det var steinstrand overalt og ikke noen blomster som min mor fikk fortelling om på jobben. Deretter bar det ut på havet kom til punktet som var 10 nm fra Langesund laaaaangt fra land på store dypet over 200 meter rett i kanten hvor det gikk videre nedover mot 300 meter (ekkoloddet takket av og til for seg og ville ikke vise bunn, at det ikke viser fisk har jeg blitt vant til kanskje butikkeiern fikser opp noen instillinger).

 

Drivankeret fungerte, slukene gikk rett mot bunnen spenningen var på topp nå skulle det skje endelig noe virkelig svært (drømmen om fisk på 10 kg eller mer)...... og der stod fisken for den store skuffelse den flotte dagen hvor Alicraften gjorde jobben med drivankeret, havet var snillt og pent alt var så flott.... det var bare det at langene og kveitene ville ikke ha reker på kroken, ikke ville de ha biter av hvitting heller.... det kom kun 2 torsker på 3 kg og 4 kg først helt ved bunnen så trodde jeg det var noe stort men det var pga. det store dypet at de var mye tyngre å dra opp enn på Åbyfjorden (som vi besøkte senere uten noe særlig hell etter at vinden begynte å bygge seg opp ut på havet).

 

Det kommer noen bilder senere etter at jeg har "tint opp" etter turen og får satt mobilen i PCe pluggen.

 

Moralen er: Vil de ikke så vil de ikke kun den middelstore torsken som redder turene fra komplett fiskefjasko, det hjelper ikke å være 10 nm ut på Skagerrak ved Norges renna. Får vel bare se bilder fra garminbåten og misunne fisken :giggle: Men gir meg ikke skal prøve å finne ut av noen nye koordinater ut på havet, den gode hjelper fra henteturen kjenner en pensjonert yrkesfisker som liker å prate om fisk så kanskje han deler noen bedre koordinater ut på havet eller tips om hvordan man lokker frem sværingene.

 

En dag må det jo skje :lol:

Link to post
Share on other sites

vet ikke hvilken årstid det er på østlandet, men her i vest er det fortsatt tidlig vår, kun påskeliljer som blomster nå, kviteveisen på vei. Må nok vente litt utpå sommeren før blomstringen begynner? 

 

Bra, da fikk du testet drivanker. Det er viktig. 

 

Forøvrig, et ekkolodd faller gjerne ut om det kommer luft under skroget, -bølger og fart. 

Link to post
Share on other sites

@Eureka: Aner ikke det var ikke jeg som ville se blomster det var en idee morra mi fikk fra en annen lege på jobben hennes. Jeg ville bare skape mer familiengasjement til båten (dvs. mer fremtidig Princess budsjett og mer drivstoff :giggle: ) deretter gikk turen dit meg og onklene skulle fange svære fisken og alt inklusive været var perfekt det var bare svære fisken som ikke var enig i at i dag er dagen den skal opp og bli tatt trofebilde av for å så deretter bli velsmakelig file for stekepanna :lol: Kun to middelsstore torsker reddet dagen (torsken har reddet hele fisket foreløpig, seien uteblir for å ikke snakke om lange, brosme eller annet morro (kveiter er jo sjeldne da).

 

Drivankeret hjalp faktisk, av ekkolodd/kartplottern så hjelper kartplottern med å finne hvor havbunnen faller nedover for der skal det teoretisk finnes storfisk som viser seg å være middels torsk (og for å få denne trøstepremien i form av en middels torsk må man fiske 4 timer minst) men fortsatt bedre enn ingen fisk i det hele tatt :lol:

 

Noen bilder fra turen:

 

Ut av sundet i Langesund:

20170423_105018.jpg.ef16bca7f830a8e7fbf31ad9cdab74a3.jpg

 

20170423_105230.jpg.4d056cdfbd810bb868729b294a775fd9.jpg

 

Lenger ute:

20170423_111322.jpg.f5dc7a1d9694184333bcce210682ab27.jpg

 

Jomfruland i sikte (masse grunner nærmere land):

20170423_113057.jpg.74d4246e4d34aece363f222e099f99ff.jpg

 

20170423_113100.jpg.f3ffeb57a893b17654786df568d71db6.jpg

 

20170423_113105.jpg.176a6dbd72610918f45addfec032964b.jpg

 

20170423_113112.jpg.b139132ed3fde04461ef578625867683.jpg

 

Ut mot havet (kan ikke akkurat si "på vei til svære fisken" :giggle: ) :

 

20170423_113749.jpg.fa0221cb4cd58e82861e3c63ffe2aeb0.jpg

 

20170423_113754.jpg.f8aac1de4a6ee738339ca171aaab40e3.jpg

 

 

20170423_113758.jpg.1ce4e9205dd53405c3b5e07faf059afa.jpg

 

Fjordline var eneste "båten" å se på havet:

 

20170423_123848.jpg.fd7f899add49b6e7eceec6f6b5a09117.jpg

 

20170423_124300.jpg.c5e2ddc68371880cf365bee93dae016f.jpg

 

Så pent var havet:

20170423_124309.jpg.53c84ad84c155977c33d846ad0db96c1.jpg

 


Trøstefisken:

 

20170423_144355.jpg.14355a2a7f07f755a3de29c2bfc9ad56.jpg

 

20170423_144444.jpg.de8164709f11ea78e818b95f9d2894f5.jpg

 

20170423_144448.jpg.e6abe6948421e5555ef0e5844b975b4a.jpg

 

Kun en 3,2 kg og en 4,1 kg torsk var å få i dypet på Skagerrak etterpå gikk turen til Åbyfjorden men det blåste så at det ble ikke noe særlig fisk der heller så da ble det hjem igjen, neste tur blir kanskje en flexi dag til uka.

 

20170423_111322.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...