PiperBill Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Leste en «feedback» der det sto «This is a great heater for cold Norway. I ordered one more” Nå vet ikke jeg om den skulle brukes I båt. Disse varmere heter forresten «Parking Heaters». Jeg er egentlig litt skeptisk selv om jeg har bestilt en. Jeg kommer til å undersøke den grundig og muligens prøvekjører den uten å montere den i båten. Jeg har en Eber 3DL-C i båten nå som jeg har tenkt å ta ut og ta en overhalling på (vet ikke hva som feiler den så langt). Hvis jeg får den i gang igjen så kan det hende jeg bruker den og har kinavarmeren i bakhånd… Vet ikke helt men vi får se. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Wester Svart 23.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 (redigert) Jeg tenkte også å kople opp Kinavarmer og teste den litt i "benk" før den settes inn i skuta ? Fikk e-post i dag fra selger om at den var sendt, så er på vei. blir spennende og teste. Har lest flere erfaringer på "baatfolk på Facebook" fra folk som har de i båt og er godt fornøyd.. Redigert 23.Januar.2018 av Wester (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Lol.. Some details are best left unsaid Wester. :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Wester Svart 23.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 ?? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 PiperBill skrev 37 minutter siden: Lol.. Some details are best left unsaid Wester. :-) Betyr det at minst like mange er misfornøyde? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Wester Svart 23.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 He he, ja det var det..? Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Hvordan er det med CE-merking på de produktene? Hvis det er krav om det? Eller er det annen godkjenning som er vel så bra? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 CE trenger du ikke å tenke på hvis du ikke er båtbygger. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lazyjack Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 (redigert) CE = China Export, så det skulle være i orden Er det ingen av leverandørene av billigvarmere som leverer isolert eksosslange for installasjon i båt? Redigert 23.Januar.2018 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 (redigert) - Redigert 24.Januar.2018 av Stjernen ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 Komodo skrev for 13 timer siden: Betyr det at minst like mange er misfornøyde? Er vel ingen som faktisk har installert denne som er misfornøyde. Men det er veldig mange der som er skeptiske til disse varmerne. I følge mange av de så kommer alle båtene som installerer disse til å brenne opp. For det må jo være noe galt med de siden de er så billige. Sitér dette innlegget Link to post
Wester Svart 24.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 Hadde vært interessant og spore opprinnelsen til varmerne. Skulle tro at det var ordentlige fabrikker som produserte disse. På samme måte som Eber/Webasto... ;) Sitér dette innlegget Link to post
tombok Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 Har ikke prøvd disse planar-varmerene selv. Men jeg har prøvd Eber en gang, i en firmabil. Snaut et år gammelt utstyr, og på tross av mange forsøk og verkstedturer fungerte aldri den Eberen. Den duret litt, og stoppet. Hver gang. Så for min del har jeg bare dårlig erfaring med Eber, og da kan vel neppe Planar være dårligere? :D -Så jeg kommer til å prøve Planar fra Kina i min båt når den kommer på sjøen. Det kan jo umulig være dårligere enn Eberen jeg har prøvd tidligere?? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 Bør vel plusse på et monteringssett for båt til kr. 3.300 til til prisen? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 Nei, bør ikke det. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bidevind Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 tombok skrev 59 minutter siden: .... Det kan jo umulig være dårligere enn Eberen jeg har prøvd tidligere?? Kanskje ikke, men kanskje det bør vurderes om den er mer brannfarlig ? Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 I dag fikk jeg en melding fra selgeren om at de hadde nettopp fått in en ny leveranse av varmeapparater men de trengte 8 virkedager for å teste og klargjøre før de kunne sende. Fikk også tilbud om refusjon av salgssummen dersom det passet bedre. Det har jeg takket ja til. Vet ikke.. fikk plutselig kalde føtter så nå tror jeg jeg skal la det ligge en uke eller to før jeg evt. bestille et annet sted. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Lazyjack Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 7 hours ago, Komodo said: Nei, bør ikke det. Betyr det at de som kjøper disse kjører med uisolert eksosslange, lydpotte (som i bil) og uten innsugningslyddemper? Ser jo at man kan isolere eksoslange oglyddemper selv og kanskje til og med lage seg en lyddemper til innsuget. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 Det jeg mente er at det nødvendigvis ikke trenger å koste 3300 for å få montert opp en billigvarmer. Lyddemper til innsugsluft følger med i mange av settene, det gjør eksosslange også. Slangen må nødvendigvis ikke isoleres, det kommer an på montasjen. Eksosgjennomføring har flere lagt ut link til fra ebay til en annen pris, men mange har jo varmer fra før, og dermed også gjennomføring ferdig montert. Jeg oppfattet innlegget ditt slik at om man kjøper en billigvarmer må man regne med et kostbart montasjesett, og at mye av gevinsten ved å handle billig blir spist opp der. Men det er mulig jeg misforstod? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Wester Svart 24.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 @PiperBill det var jo kjedelig da ? stod at de hadde på "lager" når du bestilte? ang. Monterings utstyr så har veldig mange en varmer de bytter ut og kan i en viss grad benytte slanger mm Sitér dette innlegget Link to post
SolBappen Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 Husk å sjekke de løse lyddemperne som følger med enkelte sett. Disse er i utgangspunktet beregnet til bil og er ikke tette. Tett igjen den ene enden med hånden og blås hardt i den andre. Min var lekk så jeg erstattet denne med Eber sin eksosslange. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 (redigert) Wester skrev for 1 time siden: @PiperBill det var jo kjedelig da ? stod at de hadde på "lager" når du bestilte? ang. Monterings utstyr så har veldig mange en varmer de bytter ut og kan i en viss grad benytte slanger mm Ja litt kjedelig. Selgeren heter Zhibinoppa. Samme selger som den du lenket til. Redigert 24.Januar.2018 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Wester Svart 24.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 Selger jeg kjøpte av het ouyou2010. Fått beskjed om at den er "shipped", så er på vei.. Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 (redigert) Hei Det er en med aluminiums hus på 5kw med lcd panel og fjernkontroll på nettet. Har noen av dere sett en 8kw med det samme utstyret. Her er linken til den i aluminium dersom noen er intressert https://www.ebay.com/itm/302594746391?ul_noapp=true Reidar Redigert 24.Januar.2018 av Philonica III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 4 hours ago, Komodo said: Det jeg mente er at det nødvendigvis ikke trenger å koste 3300 for å få montert opp en billigvarmer. Lyddemper til innsugsluft følger med i mange av settene, det gjør eksosslange også. Slangen må nødvendigvis ikke isoleres, det kommer an på montasjen. Eksosgjennomføring har flere lagt ut link til fra ebay til en annen pris, men mange har jo varmer fra før, og dermed også gjennomføring ferdig montert. Jeg oppfattet innlegget ditt slik at om man kjøper en billigvarmer må man regne med et kostbart montasjesett, og at mye av gevinsten ved å handle billig blir spist opp der. Men det er mulig jeg misforstod? Det var det jeg mente ja. Men jeg ser jo at noen sikkert kan klare seg med uisolert slange og potte. I min båt ville ikke det fungert da det er mye annet utstyr i umiddelbar nærhet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.