Hans-Petter Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 her i øygarden har det blåst kraftig i hele dag så jeg har sjekket båten 3 ganger idag,jeg har tatt på noen ekstra tau så jeg håper det holder . Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Den er ganske friske her på Kårstø også, var nede og sjekket kalesje og fortøyninger, satte på noen ekstra tau med doble gummidempere på, men kommer ikkje til å bli lett å sove godt i natt. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
index Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Får ta meg en tur ned og sjekke i morgen tidlig. Men den er godt fortøyd, så det burde ikke være noe problem! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
MS Taifa Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Her ute på Haltenbanken har vi hatt 89 knop i kastene i kveld, og 17 m bølger. Max hieve på riggen har vært 12,5 m. mvh JI Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Her ute på Haltenbanken har vi hatt 89 knop i kastene i kveld, og 17 m bølger. Max hieve på riggen har vært 12,5 m. Dere har vel hengt av da? Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
MS Taifa Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Vi har heldigvis BOP'en oppe. Ingenting i vannet. Sitér dette innlegget Link to post
MS Taifa Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Her er en utskrift av værstasjonen fra siste natt. Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 31.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2009 Rogaland: ( 1-11-09) Søndag kveld økning til søraustlig liten storm 22 på kysten, kan hende full storm 25. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 31.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2009 Meteorologens varsel Møre og Romsdal lørdag og søndag: Søraustlig bris, på Sunnmøre av og til sørlig frisk bris 10 m/s. Tilskyende. Fra i kveld litt regn av og til, først på Sunnmøre. Snø over 700-900 m. Fra søndag ettermiddag skyet eller delvis skyet, oppholdsvær. Møre og Romsdal mandag: Søraustlig bris, frisk bris 10 m/s utsatte steder. Skyet eller delvis skyet, oppholdsvær. Mandag kveld økning til sørlig stiv kuling 15, først på Sunnmøre. Stort sett oppholdsvær. Møre og Romsdal, Trøndelag og Nordland tirsdag: Sørøstlig bris, kuling utsatte steder. Stort sett oppholdsvær. Uendret temperatur. Møre og Romsdal, Trøndelag og Nordland onsdag til lørdag: Sørøstlig bris, kuling utsatte steder i Trøndelag og Nordland. Oppholdsvær og perioder med pent vær. Lavere temperatur. Tatt fra YR just nu for Stadt. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Ficher Svart 31.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2009 Fra Yr.no oppdatert kl 16.01. Rogaland: Søndag kveld økning til søraustlig liten storm 22 på kysten, kan hende full storm 25. Litt regn. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2009 Hmm... Jeg studerte fortøyningene da jeg var nede i båten i formiddag, og konstaterte at det nok snart er på tide med nye. Kanskje jeg bør ta meg en tur ned i morgen og forsterke litt da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hobby 430 Sport Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Fra Yr.no oppdatert kl 16.01.Rogaland: Søndag kveld økning til søraustlig liten storm 22 på kysten, kan hende full storm 25. Litt regn. Heldigvis ligger båten trygt i SØ vind!! Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
index Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Da har jeg vært nede og skiftet de to fortøyningene akterut. Siden båten ligger med baugen mot sør så er det disse som får størst belastning. I tillegg har den ene forut fått seg en ekstra trosse i tilfelle den andre ryker. Grunnen til at ikke også de to forut ble skiftet er at jeg slapp opp for tau, rett og slett! Så da får jeg handle litt mer neste uke og skifte disse også. Forrsten: Jeg tar tilbake alt positivt jeg har sagt tidligere om Biltema tauverk! Kordelene er så løst slått at det er noe dritt å spleise! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Wasco Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Fra Yr.no oppdatert kl 16.01.Rogaland: Søndag kveld økning til søraustlig liten storm 22 på kysten, kan hende full storm 25. Litt regn. Heldigvis ligger båten trygt på land... http://www.h-avis.no/section/WEBCAM/1615&WID=11 Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
alfb Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Heldigvis ligger båten trygt på land...http://www.h-avis.no/section/WEBCAM/1615&WID=11 Min skulle på land i forige uke, men kranbilen ble så sen at jeg måtte kanselere det - så nå ligger den ute Har imidlertid vært nede og hengt på et par ekstra trosser, så det skal nok gå bra Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Egentlig føler jeg meg mye tryggere når båten ligger på sjøen enn når den står oppvaglet på kjølen på land. Tyngdepunktet blir på en måte mer naturlig på sjøen. Men jeg regner med at din båt er såpass bra oppstøttet at den burde stå trygt der den er. Dessuten sitter du vel i stuevinduet og følger med, slik at du kan løpe ut med ekstra støtter om den skulle begynne å bevege seg... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
FM 8-12 Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 vestlenninger kan da ikke fortøye samme hva...ser tråden som død Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Dessuten sitter du vel i stuevinduet og følger med, slik at du kan løpe ut med ekstra støtter om den skulle begynne å bevege seg... Ja, den er under konstant overvåkning, og jeg er stadig ute og sjekker at alle ting er på plass Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
index Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 vestlenninger kan da ikke fortøye samme hva... Skøyern! Dere østfoldinger trenger vel knapt nok fortøye i det hele tatt, så jeg skjønner ikke helt hvilke forutsetniger du har for å mene noe slikt Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hobby 430 Sport Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 hva er 49.443 km/t omgjort til m/s?? vindmåleren min har klikka å får ikke frem rett data Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Rune2222 Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 ca. 14 m/s Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Noen som har vært på Sølyst og sett etter i dag? Jeg lurer på å ta turen ned, men det ligger ganske trygt for SØ/Ø vind... Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Var nedom... Vår båt lå fint. Mye vind, men lite bølger. Det var litt bølger for båtene på bølgebryterne. Men det var en 40' seilbåt som hadde slitt to fortøyinger på lo side av båten (mitt og akter) - så den "hang" etter baugspringen mot utriggeren på le side ufendret. Jeg gikk ombord og fikk kastet en line i land som jeg festet i bryggen. Gikk ombord igjen og prøvde å hale båten mot bryggen, men hun ville ikke bevege seg 1 cm. Var på nippet til å gi opp når vinden løyet litt og jeg fikk akkurat halt inn 1,5m og festet tauet før det blåste opp... Dagens gode gjerning :-) Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 Forrsten: Jeg tar tilbake alt positivt jeg har sagt tidligere om Biltema tauverk! Kordelene er så løst slått at det er noe dritt å spleise! Helt enig med deg,det er ubrukelig! Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 2.November.2009 Link til dette innlegget Svart 2.November.2009 (redigert) Ser at skipene som ligger i opplag ved Steinsøy i Stavanger slet seg i natt. Skip slet seg ved Steinsøy To containerskip slet seg fra fortøyningene ved Steinsøy i Stavanger natt til mandag. Aftenbladet.no 2/11 Ser at det fremdeles er en taubåt fra Bukser og Berging som jobber i området (har utsikt over området fra kontoret ) De omtalte båter er disse: http://www.aftenbladet.no/energi/oljeservi..._i_fleisen.html Redigert 2.November.2009 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.