Bjørn Løvjomås Svart 8.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2020 Hvis jeg skal ha motorbåt så tror jeg nok jeg vil ha den jeg har. Trives fantastisk godt med white Lady, så det må nok en dugelig seilbåt til, for å få meg til å konvertere 🙂 men det er nok en bra bobåt Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
BårdK Svart 9.August.2020 Link til dette innlegget Svart 9.August.2020 Dykker skrev for 16 timer siden: Vet du ser etter seilbåt (jeg konverterte fra motor til seil for ett år siden, skulle gjort det for lenge siden). Men så en motorbåt med fin bokomfort her. Var ikke den veldig lavt priset? Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 9.August.2020 Link til dette innlegget Svart 9.August.2020 (redigert) Denne har bra boareal og mye oppgradert utstyr: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=173062799 Redigert: Sitat Båten er kjøpt på utførsel, og MVA er ikke betalt. Da blir vel den for dyr med moms :/ Redigert 9.August.2020 av enslagsgjest (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Der var en fin båt. Men momsen ødelegger litt ja. Ramler vel fort opp i over budsjett, desverre. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
vindmann Svart 10.August.2020 Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Bjørn Løvjomås skrev On 3.1.2020 at 23.39: Romslig salong. Men jeg har lyst å rive ut den fastmonterte stolen for enda mer gulvplass. Du får bare tenke på at stolen er vippbar og et fantastisk stuerom. Hos oss pleier vi å si på spøk at vi må "bare en tur i boden". Nedi der har vi alt av reserve tørrvarer i praktiske kasser. Samtidig gjør den at åtte personer kan sitte komfortabelt til bords. Men er enig at den tar gulvplass. Hilsen B42-eier Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Jeg har tenkt den tanken @vindmann Lagerplass er jo alltid kjærkomment. Desverre ble den Bavaria 50 vision for dyr. Men det kan jo dukke opp noe rimeligere alternativ. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
vindmann Svart 10.August.2020 Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Bjørn Løvjomås skrev 5 minutter siden: Jeg har tenkt den tanken @vindmann Lagerplass er jo alltid kjærkomment. Desverre ble den Bavaria 50 vision for dyr. Men det kan jo dukke opp noe rimeligere alternativ. Lykke til videre med jakten😊 Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Det ble ikke akkurat bobåt, men seilbåt må det kunne kalles. Plutselig dukket det opp en Maxi 68 i Arendal. Den skulle selges på dagen. Da slo jeg og kjæresten til. 12000 kr. Å vi var plutselig seilbåteiere Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Grand Banks jr Svart 10.August.2020 Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Gratulerer! Gøy å lære seiling i egen båt tenker jeg. Kunne tenkt meg det selv. 🙂 Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Blir nok noen turer på fjorden med denne ja. Ble jo anbefalt dette tidlig i denne tråden. Så Bp er brukendes til mye Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Korsfjord Svart 10.August.2020 Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 (redigert) Gratulerer! Man skal ikke kimse av Maxi 68, folk har krysset verdenshav i en slik Redigert 10.August.2020 av Korsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 10.August.2020 Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Litt skuffet over at du ikke lagde en hentetråd Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Grand Banks jr skrev 5 minutter siden: Litt skuffet over at du ikke lagde en hentetråd Den ble glemt i farta. Jeg ble så oppspillt.. å hentetråder under 1 nm blir vist ganske korte..😂😂😂 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Grand Banks jr Svart 10.August.2020 Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Kunne tatt en liten tur rundt Tromøya, - i ekte offshore stil. Bare litt mer tid per runde Tidligere i år hadde vi første hentetid med oppgitte høydemetre. Du kunne hatt første med oppgitte rundetider 😂🤣 Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Gunga Din Svart 10.August.2020 Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Grattis Bjørn ! Korsfjord skrev 43 minutter siden: Man skal ikke kimse av Maxi 68, folk har krysset verdenshav i en slik Coco Loco ! http://www.sydhav.no/Artikkelarkiv/cocoloco.htm ikke så langt, men skaplig langturer i en 68a Åke Matsson Vagabond till Lofoten Vänd och skota hem http://thallatha.blogspot.com/2010/05/ake-mattson.html Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Får se om det ikke blir en testrunde i morgen. Meldt frisk bris fra øst, så det kan jo bli litt mye for en amatør Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
enslagsgjest Svart 10.August.2020 Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Her er en til @Gunga Din: https://flyt.no/shop/norske-seilere/med-ormen-stutte-dit-peppern-gror/ Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Bonus Svart 11.August.2020 Link til dette innlegget Svart 11.August.2020 Hva er det Pippi alltid sa ... "Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert" Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2020 Drar nok ikke over Atlanteren i dag, men kanskje over merdøfjorden. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Duppe Svart 11.August.2020 Link til dette innlegget Svart 11.August.2020 Artig med impulskjøp av liten seilbåt. Bra pris med påhengsmotor. Blir nok moro de første turene. Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 11.August.2020 Link til dette innlegget Svart 11.August.2020 Synes det vil være passende med et shakedown cruise til vestlandet. Akkurat passe langt til at du får testet båt og mannskapet. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2020 Er du galen @Trond123, det er jo nesten like langt som over Stillehavet Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 11.August.2020 Link til dette innlegget Svart 11.August.2020 Haha, vi gærne har det godt. Et sted må jo langturene dine begynne. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 11.August.2020 Link til dette innlegget Svart 11.August.2020 Her må det øves på seiltrim ser jeg 😉 gratulerer med seilbåt! er orginalmotoren plukket ut? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2020 Forsvaret overvåker at alt går bra...👍 Seiltrim, hva er det for no🤣 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.