Jump to content

Seilbåt med bokomfort som White Lady, P440 med rederlugar med ordentlig seng, finnes det?


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Jeg måtte ikke dokumentere annet enn å sende over kjøpskontrakt med kjøpesum da jeg forsikret min i Pantaenius. Kan jo ha sammenheng med at båten var forsikret hos dem i Danmark fra før av for omtrent samme sum. Deretter økte jeg beløpet etter at båten var momset inn i Norge.
Den var heller ikke registrert der og det var tydeligvis ikke vanlig heller.

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev for 4 timer siden:

Megler har opplyst at selger er i retten

 

Det var på sin plass.. Håper selger blir dømt til lang straff! Å forsøke å lure innpå Bjørn ei gammal skrøpelig balje er nå en ting, men at det i tillegg ville medført en kjempekort hentetur bør være skjerpende straff for!

Link to post
Share on other sites

dude skrev 37 minutter siden:

men at det i tillegg ville medført en kjempekort hentetur bør være skjerpende straff for!

Hadde vært ideelt hvis Bjørn kjøpte båt på Tahiti. Det er vel omtrent så langt unna det går å kjøpe båt. Av og til ligger det veldig fine båter til salgs der, så er mulig. 

Link to post
Share on other sites

18 minutes ago, Bjørn Løvjomås said:

Tror kanskje jeg sliter med å holde normal hentetrådfart. 

 

Neida, du er hjemme igjen på et blunk om du og jeg drar til Sicilia sammen. For da kommer du knapt til å få se en eneste gjestehavn eller oppleve restaurantmiddag på hele veien hjem :giggle: Vi trenger bare å få med oss nok kaviar, ost og knekkebrød fra fedrelandet :lol:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Desverre var ikke selger av Jeanneau interessert i å møte oss i forhandlinger,  han hevder prisantydning er  bortimot riktig. Å dermed kan han bare beholde båten for meg. Jeg mener det er for mye påkost på den båten.  

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 59 minutter siden:

Desverre var ikke selger av Jeanneau interessert i å møte oss i forhandlinger,  han hevder prisantydning er  bortimot riktig. Å dermed kan han bare beholde båten for meg. Jeg mener det er for mye påkost på den båten.  

Båter med nye påkost trodde jeg kunne være vriene og selge så jeg ville nok vært litt mer på tilbudssiden var jeg selger. Men, men....

 

Skal se du får en melding fra selger om en måneds tid om du fremdeles er interessert :smiley:

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev for 13 timer siden:

Tror kanskje jeg sliter med å holde normal hentetrådfart. Det er jo ofte noe over tomrørfart, som igjen er ganske høyt over gjennomsnittet for seilbåter på tur😅😅

Nå vet jeg ikke hvor raskt Tom leverer båter. Men min leveringstur med jeanneau 43 fra bergen til horten gikk på i underkant av 48 timer ;)

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev for 2 timer siden:

Desverre var ikke selger av Jeanneau interessert i å møte oss i forhandlinger,  han hevder prisantydning er  bortimot riktig. Å dermed kan han bare beholde båten for meg. Jeg mener det er for mye påkost på den båten.  

Det var overraskende naivt av selger. Jeg solgte min for vesentlig under den prisantydningen for ti år siden. Og den var bedre utstyrt.

 

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev for 2 timer siden:

Jeg må vel innrømme at jeg ble noe overrasket selv også ja. 

Men det er jo ofte slik. Noen tror at båtene dems er gull verdt. De blir ofte liggende🙂

 

Det er godt mulig den er noe høyt priset, men ser man på hva man får for drøye millionen på finn.no per i dag så finner ikke jeg så mange bedre kjøp. 

 

Har du noen nye båter i kikkerten? 

Redigert av LAKA (see edit history)
Link to post
Share on other sites

1 hour ago, LAKA said:

Det er godt mulig den er noe høyt priset, men ser man på hva man får for drøye millionen på finn.no per i dag så finner ikke jeg så mange bedre kjøp. 

Er du sikker på at "utropspris" på Finn er det som båtene blir solgt for ?  Har ikke personlig erfaring fra Finn.no, men på yachtworld.com, er min og kjenningers erfaing at båtene i snitt blir solgt for 10% under annonsert pris.

Link to post
Share on other sites

Guest Thostr
8 hours ago, Bjørn Løvjomås said:

Desverre var ikke selger av Jeanneau interessert i å møte oss i forhandlinger,  han hevder prisantydning er  bortimot riktig. Å dermed kan han bare beholde båten for meg. Jeg mener det er for mye påkost på den båten.  

 

Du er nok litt for nært opp til "vårspretten" hvor folk begynner å drømme om hvor mye de skal få for båtene sine. 

 

Bedre å misse på 10 gode båter enn å "treffe" på 1 dårlig båt. Så bra øvelse i å ikke kjøpe båt.  Å begynne båteierskapet med en medium omfattende strukturell reparasjon bør man virkelig tenke seg godt om før man gjør også. 

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev for 9 timer siden:

Desverre var ikke selger av Jeanneau interessert i å møte oss i forhandlinger,  han hevder prisantydning er  bortimot riktig. Å dermed kan han bare beholde båten for meg. Jeg mener det er for mye påkost på den båten.  

 

Skal markedet fungere må flere tenke som deg her.. Det er altfor mange som betaler fra altfor høye prisforlangende, og som dermed er med på å dope markedet slik at prisene opprettholdes kunstig og feilaktig høye for slike gamle potensielle utgiftsbomber.

 

Det dukker nok helt sikkert et bra objekt til deg om du har litt is i magen. skulle jeg gitt et råd ville jeg ha avertert på "ønskes kjøpt" på medier rundt om. f,eks finn.no.  Det er massevis av folk som sikkert går rundt med tanker om å selge som nødvendigvis ikke annonserer båtene for salg, men som kan finnes på denne måten.

 

(Ellers er det jo ikke dumt om du plutselig havner i middelhavet. Det er altfor få hentetråder derfra.  Vi får sikkert til et team fra geriatrisk avdeling her på BP som kan bli med å pimpe balja før hjemreise, og kanskje tilogmed være mannskap :-)  )

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...