Seilaren Svart 30.August.2007 Link til dette innlegget Svart 30.August.2007 Skal ta opp båten på henger på Hommersåk og må kjøre den fra Bersagel...har ikke veldig lyst til det i de bølgene der...eller går det greit hvis jeg holder meg langs land? Hei! Vi har Hytte der inne og går ofte den strekningen. Det er alltid verst rundt Vierneset. Men det er ganske sjeldent at det er så gale som på videoen.. Det skal blåse godt, men kansje ikke så lenge før det bygger seg opp. Personlig liker jeg å gå et stykke fra land på dager det er gale, for i et eventuelt motorstopp har jeg da bedre til til å finne en løsning før jeg driver i fjellveggene. Skal ha litt flaks for å drive inn i de to vikene det er langs fjorden. Har flere ganger kjørt fra byen og inn i både 12, 17, 20 og 24 fots båter. Det er kjeldent et problem. Hadde vært bra i dag foreksempel.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Jens_P Svart 30.August.2007 Link til dette innlegget Svart 30.August.2007 Nyksund i Vesterålen. Verdt et besøk, selv om vi traff den dagen uten sol i sommer. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
isbjorn Svart 30.August.2007 Link til dette innlegget Svart 30.August.2007 4 båter på en fortøyning i Bækkarfjord narsjonalpark.(Solid fortøyning) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 30.August.2007 Link til dette innlegget Svart 30.August.2007 Er det bildet illustrerende for en middels båtstandard der oppe? Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 30.August.2007 Link til dette innlegget Svart 30.August.2007 Jeg har sans for Saga 315. Jeg synes den har flotte linjer og enda flottere innredning. En typisk "skandinavisk" båt 'a la ca 2005? Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 30.August.2007 Link til dette innlegget Svart 30.August.2007 Er det bildet illustrerende for en middels båtstandard der oppe? Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 30.August.2007 Link til dette innlegget Svart 30.August.2007 (redigert) Redigert 30.August.2007 av dal-z (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 30.August.2007 Link til dette innlegget Svart 30.August.2007 Jeg har sans for Saga 315. Jeg synes den har flotte linjer og enda flottere innredning. En typisk "skandinavisk" båt 'a la ca 2005? Måtte nesten legge ut denne fra Konvoien i mai da, Amfea II ligger innerst. Bildet er fra gjestebryggen i Florø. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
REM Svart 31.August.2007 Link til dette innlegget Svart 31.August.2007 Flotte bilder Anders, hvor er de fra? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bulben Svart 31.August.2007 Link til dette innlegget Svart 31.August.2007 På vei ut Efjorden i Nordland (Lødingen rett forut) en tilfeldig valgt dag i sommer.. Sitér dette innlegget Nemo saltat sobrius Link to post
roaldbj Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Det er skrevet litt om hastigheten til noen av bl.a. SAR-båtene. I dag gikk AIS-alarmen da en SAR båt nærmet seg ganske hurtig bakfra. Men inn mot Soon havn reduserte den farten til de lovlige 5 knop. Båten seg ut til å bevege seg godt i sjøen. Jeg ser stadig at den (RS SUNDT) er på farten i området Moss - Horten - Drøbak. I går var den i Horten havn, se innlegg # 99 i https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=27236&st=50 Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Hvor er dette? Er vi ved aboretet på Milde ? Sitér dette innlegget Link to post
infra 727 Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 Her har båten fått badeplattform. oi oi den var stygg! Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 Det var ikke pent sagt. Noe spesiell kanskje, men ikke stygg. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Noflow Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 (redigert) rem, de er fra ålesund, i nærheten det første på en holme vi var på, det andre var på vei til byen, og det tredje var det vi har hytte Redigert 3.September.2007 av dal-z (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 Hvor er dette bildet fra ? Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 Hvor er dette bildet fra ? https://baatplassen.no/bildearkiv/10/10992/herholmene.jpg Lå i den ytterste bukta i sommer, fin plass! Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 bildet til infra er vel av en båt som tilhører en på bp .. ikke greit å kommentere slik her infra.. finnes en egen tråd for sånt. :-( Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
lano2 Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 Det er skrevet litt om hastigheten til noen av bl.a. SAR-båtene. 5000 timers servic'en er snart i boks, på MS Hvaler her i Mandal. Dermed håper jeg på en "høststorm-tur" i år også. ( i mørke ) Ingenting er som å få testet seg i litt dårlig vær.... Kan anbefales for de av dere som er litt usikker på om sjøsyken kan melde seg... Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 Hvor er dette (og hva slags båt passerer) ? Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 oi oi den var stygg! Enkelte ting holder vi for oss selv av ren høfflighet. Båten er jo noe spesiell, men stygg er den vel ikke. Helt konge badebrygge det der vel...!!! Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 oi oi den var stygg! Det var ikke pent sagt.Noe spesiell kanskje, men ikke stygg. bildet til infra er vel av en båt som tilhører en på bp .. ikke greit å kommentere slik her infra.. finnes en egen tråd for sånt. :-( Dessuten var båten fin som f@en Praktisk, lav, fine linjer og god plass. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 En flott klassiker ved bryggen i Bergen, litt skitten i vannlinjen stakker. Hydrox har en vannlinjeskrubbejobb å gjøre... Sesongen er tydelig på rand her, terassen min er dekket med haggel Sitér dette innlegget Link to post
blur Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 Här kommer några med anknytning till Norge... Færderseilasen 2007 Færderseilasen 2007 Sitér dette innlegget Link to post
blur Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 Watski TwoStar 2007 Nästan framme i Marstrand efter en hel dags undanvind från Arendal. Hovdan Skagen 2007 Solen går upp över Bohuslän. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.