Risørflekken Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Mercruiser garanterte at jeg kunne bruke mitt gamle Hurth HBW360A-gir, men mekaniker´n som skal sette inn ny D4,2 motor er skeptisk. Mitt gamle Hurth-gir har utveksling 2,1:1. Selv er jeg ingen fagmann. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 15.August.2010 Link til dette innlegget Svart 15.August.2010 Originallue. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Kodvaag Svart 20.August.2010 Link til dette innlegget Svart 20.August.2010 Facebook siden til Master og Inter: http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=308093593422&ref=ts Nidelv 28 på facebook har 40 medlemmer og Master/Inter bare 9... Bli medlem folkens! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Kodvaag Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Master 820 gis bort!!! I hvert fall nesten, her er en på finn.no til 199.000,- http://www.finn.no/finn/boat/used/object?WT.synd_type=agent&finnkode=24224944 Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Marida Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Den kom først til 99.000,- Tipper de ble nedringt. Det står at den skal selges for høyeste bud. Ligger en fin en til salgs på Grimsøy. Med 41 motor. Den var Master sin messebåt for noen år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Fornøyd med båten Kodvaag? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Kodvaag Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Polarn: Båten min er egentlig tipp topp... Men det er liksom noe som mangler når man har hatt skikkelig snekke før. Kan tenke meg å bytte til Inter 9300, men nå er det garasjebygging som står for tur. Noe klikket med baugpropellen på sist tur, og jeg klarte nesten ikke å få båten inn i båsen igjen... Den båten er ikke mulig å manøvrere uten baugpropell. Det er det væærste jeg har vært ute for... Stikkord: Holde i fra med båtsak, få kjerringa til å hoppe i land med tau, dra båten mot båsen... Vi ligger i en skjermet havn, så å si vindstille. Godt ingen så det, det var så og si ikke folk rundt der heldigvis... Hadde jeg, den tiden da jeg hadde Joda 7500, sett noen som manøvrerte som jeg gjorde lørdag kveld, hadde jeg ikke blitt imponert... Master 820 må ha baugpropell! Min er 4 hk og med to motroterende propeller, og det trengs når det blåser litt. Men, ja, summa sumarum er jeg veldig fornøyd med båten, men den mangler 9 knop for å gå så fort som gamlesjekta. Og siden motoren er så god, så er det så dumt å bytte motor i den. (VP TAMD40B med bare 1700 timer) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Oteren Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 Master 820 gis bort!!! Trådstarter har vel vært eier av denne. Sitér dette innlegget Link to post
Enjoy Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 (redigert) Den kom først til 99.000,- Tipper de ble nedringt. Det står at den skal selges for høyeste bud. Ligger en fin en til salgs på Grimsøy. Med 41 motor. Den var Master sin messebåt for noen år siden. Den var Master sin messebåt for noen år siden. :giggle: Men billig var det Redigert 7.September.2010 av Enjoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 7.September.2010 Link til dette innlegget Svart 7.September.2010 det er jo den nydeligste som ligger ute for øyeblikket altså den utstillingsbåten Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.September.2010 Link til dette innlegget Svart 8.September.2010 Synses i grunn at den sofaløsningen bak ser noe ubehaglig ut, mulig jeg tar feil men hva er erfarigene her? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Marida Svart 8.September.2010 Link til dette innlegget Svart 8.September.2010 (redigert) Den var Master sin messebåt for noen år siden. :giggle: Men billig var det Dette er to forskjellige båter Redigert 8.September.2010 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 8.September.2010 Link til dette innlegget Svart 8.September.2010 Ser ut som hele vindskjermen må demonteres for å montere ny vinduspussermotor på førersiden. ...det er utrolig!! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
TNS Svart 9.September.2010 Link til dette innlegget Svart 9.September.2010 (redigert) Jeg har et par kjenninger som også har hatt Master 820 med defekt pusser motor på stb side. løsningen ble å plukke den ifra hverandre i deler for så å montere den "on site". Litt plundrete, men det gikk. Det er verdt å undersøke. TNS Redigert 9.September.2010 av TNS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enjoy Svart 7.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2010 (redigert) Ser ut som hele vindskjermen må demonteres for å montere ny vinduspussermotor på førersiden. ...det er utrolig!! Vel det går ved å løsne halve vindskjermen og forsiktig vippe denne ut slik at du får nok plass for å få ut motoren. Jeg ha gjort det på master 820. Lykke til Redigert 7.Oktober.2010 av Enjoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 8.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2010 Som ny brukler av BP er det artig å se linken om Master. Hadde selv en Master 820 i ca 6 år, men solgtre den for 1 år siden. Den hadde en TAMD 40B motor. Vi var vedlig fornøyd med den (bortsett fra litt trang seng i midtkabinen på en varm sommerdag). På denne Master`n gjennomførte jeg en del oppgraderinger: Byttet dørken i hele båten samt "innvendige treveggene" hvor jeg fikk laget mange nye oppbevaringsrom. Isolerte opp motorrommet med blymatter fra Maritim (Det fungerte utrolig bra). Satte inn landstrømanlegg med lader. Satte på baugspyd (med div. tilpasninger). Satte på en "vannsprutskjerm" over vinduene fordi jeg var plaget av vannsprut som kom under kalesjen. Det fungerte bra. Nye brytere med panel. Bygde skap på badet og ny servant. Elektrisk toalett. Teak kasse på badeplatformen. Nytt vendbart bord. Solcelleoppladet ventilator på badet. Ny eier skulle få montert på badeplatformen til Inter. Håper det er av intresse for dere som er interissert i denne båttypen. Kan legge inn noen bilder hvis det ønskes (Fikk ikke lastet dem opp eller sett videoen på hvordan man gjør det. Kan eventuelt gjøre det via en annen PC som trolig ikke har samme sperrene (fikk meldingen: Oops. Unable to copy the file - it is probably already in the online folder.)). Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Sitrin Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 Hei. Nå får jeg lastet opp bilder. Vedlegger bilder fra Mastern jeg oppgraderte. Bare spør hvis noen har noen spørmål fra det jeg har gjort Til orientering så har jeg igjenn en trekrybbe som er formet etter Master820 som kan selges billig. https://baatplassen.no/bildearkiv/37/37398/p1010428.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/37/37398/p1010424.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/37/37398/p1010411.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/37/37398/p1010403.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/37/37398/copy_of_p1010359.jpg Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
arnearmoa Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 Fine bilder Har du noen bilder av den "vannsprutskjermen" også? Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 (redigert) Har ikke noen egne bilder av denne, men hvis du zoomer inn på dette bilde så ser du den. Ble forøvrig laget av en blikkeslager i Plastbelagt aluminium. Gjorde det på følgende måte: Fjernet kalesjeskruene (noen brakk, så det ble noe borring) Blikket gikk oppunder plastlisten på toppen av vindskjermen ned til vinduet og en knekk ut på ca 2 cm og ned ca 0,5mm. Beslaget ble fetset med silikon og kalsjeskruene Tror Nidelv 28 har en lignede løsning Redigert 11.Oktober.2010 av Sit (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
arnearmoa Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 Takk for god beskrivelse. Noe slikt burde vært standard på min båt. Hender det kommer litt vann imellom når det er skikkelig bølger og vind. Har sett noe litt større med samme funksjon på Dacapo. Og i en annonse for en Master 820 for lenge siden var det nevnt at noe tilsvarende var montert nedover den bakre kanten av siderutene, hvis jeg husker riktig. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 15.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2010 Der var den på land Tykke lag med bunnstoff, 3. sesong uten nytt stoff i år... Da er det best å sandblåse: Og så, pusse, lå på ryggen med oscillerende slipemaskin i 4 timer. Gjett om det var tungt i armene? Nå gjenstår litt sparkling, og så 5 lag med primer... Ene baugpropellen (det er duoprop 4hk) løsnet på siste båttur! Nå må jeg kjøpe ny, lå på magen i en lettbåt i et kvarter over båtplassen min, men klarte ikke finne den i mudderet... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
arnearmoa Svart 15.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2010 Blir det VW oppi der i løpet av vinteren da? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 15.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2010 Da kan han bare sende den grønne moringen til meg Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Kodvaag Svart 15.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2010 Blir ikke folkevognmotor... Blir for dyrt med NY motor til den gamle balja, og på hjemmesiden til vwmarine i norge står det: CMD og Volkswagen inngår samarbeid Gumpen Marine AS er i dag orientert om at CMD og Volkswagen har inngått et langvarig samarbeid. Gumpen Marine AS vil sørge for at alle deler og støtte til våre kunder og forhandlere fortsetter fram til årskifte og CMD vil deretter overta. Garantiansvaret går på samme tidspunkt over til CMD. Altså: De har gitt seg med VW båtmotorer... Men, mulighetene er åpne, og nå vet jeg at jeg har et skrog i spesielt god stand (i følge båtverkstedet som sandblåste båten) Vi får se hva som skjer... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Kodvaag Svart 17.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2010 Hva er minimum avstand fra propellen til skroget? Med orignalpropellen får jeg fire fingre på høykant mellom, såvidt. (Ja, jeg vet at "fire fingre" ikke akkurat er metrisk målemetode) Her er noen bilder med originalpropell: Her er bilder av min gamle Joda 7500 med Radice Scewback 19" x 21: Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.