M/S Bastard Svart 22.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2007 Takker for oppmuntringer, trenger det. Jeg kan vel alltids knipse litt bilder og lage en oversikt. Men det blir ikke før i morgen Men disse unge jyplingene skulle vært strammet opp ett par hakk Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 22.November.2007 Del på Facebook Svart 22.November.2007 Tja Bastard hvem som trenger oppstramming er jeg noe usikker på Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/S Bastard Svart 22.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2007 Er jeg for lat tro, er det derfor jeg må strammes opp. Men nå får jeg ta en tur på jobben, skal snekres der i dag også Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 22.November.2007 Del på Facebook Svart 22.November.2007 Tja Bastard hvem som trenger oppstramming er jeg noe usikker på Glasshus? Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 22.November.2007 Del på Facebook Svart 22.November.2007 (redigert) Vær nå litt snill mot gutten da. Han har sagt han skal være ferdig i mai, men ikke i hvilket år.... Hadde dere sett hvilken jobb han har gjort i hagen hadde dere ikke mast så veldig. Jeg forstår veldig godt at han trenger en pause i blant. Friskt mot Per Christian. innen mai ett eller annet år er nok Bastarden på sjøen, i ferdig tilstand. Da er det igang med å selge, for å kjøpe et nytt prosjekt. Kanskje ei skøyte? Eller kanskje noe med litt mindre arbeide? Redigert 22.November.2007 av Festina Lente 3 (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
EIRINA Svart 22.November.2007 Del på Facebook Svart 22.November.2007 Er jeg for lat tro, er det derfor jeg må strammes opp. eller venter du på egen lugar i med ditto oppvarting Prinsessen til treffet i 2008 Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 22.November.2007 Del på Facebook Svart 22.November.2007 Vær nå litt snill mot gutten da. Han har sagt han skal være ferdig i mai, men ikke i hvilket år.... Hadde dere sett hvilken jobb han har gjort i hagen hadde dere ikke mast så veldig. Jeg forstår veldig godt at han trenger en pause i blant. Friskt mot Per Christian. innen mai ett eller annet år er nok Bastarden på sjøen, i ferdig tilstand. Da er det igang med å selge, for å kjøpe et nytt prosjekt. Kanskje ei skøyte? Eller kanskje noe med litt mindre arbeide? Han har faktiskt sagt at den skal ut i 2008 :smash: Men, som du sier. Motet kommer nok til bake Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 22.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2007 Ville vært fint med egen skute til sommeren ja. Og den blir i ihvertfall i mitt eie en sesong, må jo ha noe større etterhvert. Hollandsk stålbåt er drømmen, men det er jo mulig man må ha en skøyte i mellomtia. Vi får se etterhvert... 2008, har jeg sagt det..hmmm Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 22.November.2007 Del på Facebook Svart 22.November.2007 Ja,ja fint å se at det er flere enn meg som har planer for de neste 2- 300 årene Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 3.Desember.2007 Del på Facebook Svart 3.Desember.2007 Hadde dette vært noe for Bastard? Masse plass ihvertfall! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 3.Desember.2007 Del på Facebook Svart 3.Desember.2007 husk att Roma ikke byggdes på 3 dager Der nede jobber de enda. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/S Bastard Svart 3.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2007 Hadde dette vært noe for Bastard? Masse plass ihvertfall! Hadde jeg ikke hatt prosjekt fra før så kanskje det kunne vært noe... Nå må dere slutte og rote frem denne tråden, får så dårlig samvittighet Pusser opp hos min søster i disse dager så båten har jeg ikke fått gjordt noe med, synd nå som det er mildvær og greier. Men får se til uka om arbeidslysten tvinger seg på. Godt og høre at de holder på i Roma enda Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 3.Desember.2007 Del på Facebook Svart 3.Desember.2007 Syntes det er fint at disse trådene dras frem iblant (heldigvis ikke mine da... ) Får alltid litt interssant lesning gjennom slikt tråder som "ligger nede for restaurerings stoff". Mye gode innlegg. Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Tine IV Svart 3.Desember.2007 Del på Facebook Svart 3.Desember.2007 Escada skulle aldrig ha sjemt han bort så mye , haster jo ikke med båt til treffet for han .Lever jo som en konge med egen servitør å greier , REM kansje gi bastarden et lite hint iår da . At det kansje ikke er plass iår da du skal ha med egene gjester Neida stå på du bastard , bare du som bestemmer når du vil ha egen båt på vannet . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
M/S Bastard Svart 3.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2007 Vil gjerne ha egen båt på vannet til sommeren ja, men sliter med arbeidslysten for tia Går seg nok til etterhvert, er jo noen måneder igjen til treff heldigvis Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 6.Desember.2007 Del på Facebook Svart 6.Desember.2007 Nå sliter jeg også med arbeidslyst for tiden.. Er usikker på hva jeg skal gjøre.. Enten kan jeg lappe isammen det råttne overbygget som står på båten og prøve å få solgt den til en grei pris. For og så kjøpe en ny og "bedre" båt. Ellers kan jeg fikse den opp med nytt overbygg. Men det tror jeg at ikke vil lønne seg.. Skrog og resten av båten er jo egentlig ikke noe å skrøyde av så jeg er ikke sikker på hva jeg skal gjøre.. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Desember.2007 Du får vente til arbeidslysten kommer, lettere og ta ett valg da Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 6.Desember.2007 Del på Facebook Svart 6.Desember.2007 Antar at valget blir å lappe isammen det som er nå.. Er vel ikke så bra å bygge nytt overbygg på et gammelt å slitt skrog.. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Desember.2007 Ser ikke noe galt i det. Kanskje viktigere og fikse skroget først også heller ta overbygget senere, evt selge Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 7.Desember.2007 Del på Facebook Svart 7.Desember.2007 Jeg ville ikke brukt mye tid og penger på et overbygg hvis skroget ikke er bra. Jeg synes du enten bør fikse skroget først så det er HELT bra, eller få tak i noe bedre på sikt. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Viking. Svart 7.Desember.2007 Del på Facebook Svart 7.Desember.2007 Veldig enig med deg NILSPILS. :yesnod: Gjør du det i omvendt rekkefølge kan det hende at hele jobben blir gjort for gjeves... Sitér dette innlegget Båt 1: Polar 20 - Marna 1977 Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979 Navionics hd Europa, på Samsung 10". Galia 530 2004, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22 Link to post
M/S Bastard Svart 7.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2007 Det var det jeg gjorde Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 7.Desember.2007 Del på Facebook Svart 7.Desember.2007 Ja, tror jeg har bestemt meg nå får å beholde overbygget slik det er. Lappe det sammen så godt jeg kan å muligens snekre til en enkel innredning. Så får jeg prøve å få skroget rimelig tett og ordne litt på motor og propellen! Skal prøve å få ut akslingen imorgen tenkt jeg! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2007 Ikke forhast deg hvis ikke arbeidslysten er der, har lett for og bli slurv da. Sjøl syns jeg du burde fikse skroget skikkelig før ett evt salg, vil tro du har igjen for det Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 7.Desember.2007 Del på Facebook Svart 7.Desember.2007 (redigert) Tja vet ikke hva som er å fikse. Får skifte noen klink (Eller sette inn noen skruer med mutter) og tette alle sprekker med farm tenker jeg.. Tror det er det jeg kan gjøre for skroget. Å skifte bordganger å spant blir nok ikke aktuelt... Men kanskje i neste båt? Skal prøve å få ut akslingen imorgen. Smører meg en god nistepakke og tar en kopp kakao eller to. Tror det er kjekt arbeid, derimot å finne råte å slikt er ikke så kjekt! Redigert 7.Desember.2007 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.