M/S Bastard Svart 17.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2004 Nå er det bilde av reisverket til bakveggen. Gjør ferdig dette i morgen da det mangler 4-5 spikerslag Begynner og bli tett nå, og det beste er at det begynner faktisk og dra seg sammen nå. Er ikke mye igjen før den er ferdig utvendig prosjektet var ikke så ille alikevel. Hadde egentlig forventet meg mye mere arbeid. Vel, det står jo igjen en del men det ser jeg på som kosearbeid. Her er bilde tatt nå! Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 18.Juni.2004 Del på Facebook Svart 18.Juni.2004 ADVARSEL!!!! SE OPP FOR MULIG INSPEKSJON AV PROSJEKTET FREDAG ELLER LØRDAG. :wink: Skal over fjorden i kveld. Må få med oss konserten med Hellbillies. Håper bare det er plass i gjestehavnen. Den er ikke av de største akkurat. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 18.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2004 De holder på og bygge den ut, men du kunne jo lånt plassen min da Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 20.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2004 Vel, jeg trosset været i dag og fikk gjort reint i båten det ble 4 poser med søppel! Begynner på innredning i morgen, for i kveld må jeg tegne planløsning Her blir det plass til sittegruppe i vinkel i salongen. Bygger opp sittegruppa slik at man har godt utsyn. Plater også bakveggen innvendig i morgen, utvendig blir den kledd med smalstavet panel! Håper og få begynt på pentry´et på Tirsdag! Oppdaterer med bilder imorgen kveld Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 20.Juni.2004 Del på Facebook Svart 20.Juni.2004 Ser jo bare bedre og bedre ut nå. Går virkelig framover. Gleder meg til å se bilder i morgen :smiley: Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
M/S Bastard Svart 22.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2004 Et par bilder av bakveggen før og etter bekledning innvendig. Samt en skisse på planløsningen jeg har plass til Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 22.Juni.2004 Del på Facebook Svart 22.Juni.2004 Dette ser jo bra ut. Gleder meg til å se løsningen din når du har utført den. Når regner du forresten med å bli ferdig med den? Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
KOB Svart 22.Juni.2004 Del på Facebook Svart 22.Juni.2004 Har du vurdert å plassere sittegruppa på babord side?. Det kan gi bedre vektbalanse når du har litt folk ombord og også førerplassen er på styrbord side. Eller er det andre bindinger som gjør at du ikke kan/vil flytte på byssa? Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
M/S Bastard Svart 22.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2004 Til Jorhei: Regner med og bli ferdig etter helga. Det vil si at jeg setter det opp, og så tar jeg finsishen når båten kommer på vannet! Til Kob: Det blir litt vanskelig med sittegruppe på Babord side påg. av døra. Døra vil ikke bli flyttet da jeg skal ha styreposisjon nr.2 på Styrbord side Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 22.Juni.2004 Del på Facebook Svart 22.Juni.2004 Imponerende arbeide, godt å se at det er flere av oss som er gærne nok til å snekere båt/på båt. Sitér dette innlegget Link to post
daggi Svart 22.Juni.2004 Del på Facebook Svart 22.Juni.2004 Flott å se utviklingen på et slikt prosjekt. Blir nesten litt misunnelig over pågangsmotet. Ikke vet jeg hva som får folk til å tørne helt på denne måten, men det ser jo moro ut da! Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 23.Juni.2004 Del på Facebook Svart 23.Juni.2004 Hei! Må bare beklage at bygningskontrollen ikke rakk inspeksjonen i helgen grunnet dårlig vær. Kom litt sent på fredag, så da var det bare å komme seg til konserten. Gikk greit å finne plass ved brygga, men vet ikke om det var i gjestehavnen? Lørdag lå vi en stund, men bestemte oss for å dra hjem, siden vi hadde en del å gjøre hjemme også. Maken til møkkavær er det lenge siden jeg har vært borti. Rakk jo bare så vidt en tur på brygga, før regnet hølja ned igjen. Fikk så vidt sett at Tine II lå ved brygga også, men så ikke skipperen noe. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2004 Heisann GeirFrode! Ja, det var kjedelig med dette været! Jeg hadde tenkt og ta en tur ned sjøl og se om jeg fant noen av dere med vimpel, men gadd rett og slett ikke pga. været! Men håper det var en grei tur ellers da Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2004 Flere bilder Båten bakfra igjen, mangler kledning da! Benker skrår innover da det er mere behagelig med tanke på "sittekomfort"! Benken forfra, hvor man også ser plass til kjøleskap under førersete! Har nå bestemt meg for og droppe passasjersete på Babord side. Her vil det nå bli pentry hele veien! Også på grunn av at passasjer vil ha fint utsyn forut fra salong I morgen, hvis været holder skal framdekkene få en omgang med Benar! Rekker jeg det meste på 2 uker nå tro Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 23.Juni.2004 Del på Facebook Svart 23.Juni.2004 Rekker jeg det meste på 2 uker nå tro Hvis du tror du rekker det på to uker så tar det vel nesten dobbelt så lang tid Beregn da nesten fire uker.......... Det å beregne tid på båtarbeid er håpløst for det tar alltid lenger tid enn det man tipper. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
M/S Bastard Svart 23.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2004 Da er jeg jo nesten ferdig da, for jeg tippet jo at jeg skulle sjøsette i Mai Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 23.Juni.2004 Del på Facebook Svart 23.Juni.2004 Du nærmer deg definitivt da ja......... Lykke til videre med Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Walter_S Svart 23.Juni.2004 Del på Facebook Svart 23.Juni.2004 ............Se der, ja! Legger merke til at du har satset på myyyye stueplass til ølkasser under salongen!! Forresten, fant en båt som ikke er helt ulik din MS Bastard! Et Lista-bygg, fra Brekneholmen båtbyggeri.... Resten kan du se her: http://www.finn.no/finn/boat/object?id=4478516&sid=1618574110015969&pos=132&rub=7 Lykke til, Bastard30000!! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
M/S Bastard Svart 23.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2004 Pent skrog på den, savner litt høyere skrog/fribord! Blir god plass til både det ene og andre under der ja Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Hei, Bastard. Hva slags finèr plater har du brukt til benker og kledning? Og hvilken tykkelse? Holder på med nye benker til Plattgatteren. Har kjøpt inn Meranti-finèr, men er litt usikker på om jeg burde gått for Mahogny-finèr isteden. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 24.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Hei, Bastard. Hva slags finèr plater har du brukt til benker og kledning? Og hvilken tykkelse? Holder på med nye benker til Plattgatteren. Har kjøpt inn Meranti-finèr, men er litt usikker på om jeg burde gått for Mahogny-finèr isteden. Bruker bare Meranti jeg, og tykkelse i benker kommer jeg til og bruke 9mm. Dørk 15mm, hyttevegger 22mm, hyttetak 12mm. Sitér dette innlegget Link to post
McNeill Svart 24.Juni.2004 Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Ja det begynner å komme seg nå! Bare litt "små" pussel innvendig så vips er alt klart! ... nei, jeg tror at du gjør det riktige og heller tar tiden til bruk slik at det blir ordentlig. Det er viktig at man fører/ seiler rundt i en båt man føler seg vel i. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 24.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2004 Helt klart, jeg må gjøre det skikkelig fra første skrue Men de fleste detaljer kommer når den er på vannet. Lager det til hjemme, for så og ta det med ned i båten for montering. Regnvær i dag også, huff og huff! Men nå må jeg løpe, skal på jobb Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2004 Tar tidlig kvelden pga. av kvartfinale på tv Fikk oljet 2 strøk vått i vått med benar på dekk og skrog i dag Fikk også innredet litt i dag Håper det ikke blir regn i natt, da burkaen er tatt vekk Og det beste er at jeg ikke skal på jobb før Torsdag Regner med at det kommer bilde i morra hvis båten er blank nok Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2004 Beklager, men skuta var ikke blank nok men jeg har da fått gjort litt annet også. Her er Optimusen min som skal få plass i byssa som jeg begynte på for et par timer siden. Og så måtte jeg se om det ble plass til kjøleskapet under førersete Så håper jeg det blir bedre vær i morgen så jeg kan mattslipe for og legge på et strøk med Benar igjen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.