jorhei Svart 22.Juli.2004 Del på Facebook Svart 22.Juli.2004 Ser veldig bra ut dette bastard, men det treverket der (dollbordet) ser jo litt slitent ut (eller kanskje det bare ikke er behandlet), hva har du tenkt til å gjøre med det? PS. Fortsett å legge ut bilder, det er spennende å se på. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
M/S Bastard Svart 22.Juli.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2004 Nå gir jeg meg for i dag, og gjør dette ferdig i morra! Dollbordet skal bare slipes ned så blir det like fint som nytt igjen. Jeg prøvde først for sikkerhets skyld for og se om det ble pent igjen, og det gjorde det vet du. Det er forferdelig lummert og klamt ute nå, orket ikke mere jeg. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.Juli.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2004 Litt bilde bare Dekket ser ikke så ille ut. Tok et oversikts bilde, og det ser ut som det blir en grei fasong på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 23.Juli.2004 Del på Facebook Svart 23.Juli.2004 Hei, Bastard! Dekket ble fint, det! Har du noen oversikt over hva prosjektet vil ha kostet deg når du er ferdig? Båt, frakt, materialer, olje, osv.... Eller er det så hemmelig at selv admiralinnen ikke vet det? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.Juli.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2004 Neida, ikke noe hemmelig her. Driver og jobber med en liste som vil bli lagt ut på hjemmesiden etterhvert. Båt 10 000 og frakt 8000 resten hadde jeg tenkt og lage liste på, og den blir lang. Vil tippe jeg havner på en 45000-55000 totalt, kanskje! Er ikke så gæli det. Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 23.Juli.2004 Del på Facebook Svart 23.Juli.2004 Er ikke så gæli det.Ikke gæli i det hele tatt. Og så får du jo innredet båten akkurat slik du vil ha den! Hadde faktisk tenkt å kontakte deg ang. tips ifm. oppussing av plattgatteren, men siden vi har kjøpt ny båt ( IGJEN!, og denne gangen IKKE et prosjekt, og nå STOR nok ) ble det ikke aktuelt! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.Juli.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2004 Er det du som har plattgetteren for salg eller Fikk lyst på den, men har nok og stri med for øyeblikket Det går fremover, og håper på sjøsetting i slutten av August Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 23.Juli.2004 Del på Facebook Svart 23.Juli.2004 Hei. Undres litt over hva som fikk deg til å gå for akkuratt denne båten? Det er jo bare Skroget stort sett som har fått være i fred for di dyktige hendene dine. Så jeg mener, når du tenker tilbake på kjøbet, hva fikk det til å "smelte"? Keep up the good Work Bastad! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.Juli.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2004 Jeg hadde egentlig 2 andre båter i kikkerten, men som ble solgt før jeg fikk summet meg. Jeg var også ute etter en båt som var slettbygd. (kravell)! Dessuten var jeg uten båt i 14 dager, så dette ble nærmest et impulskjøp i ren desparasjon Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 24.Juli.2004 Del på Facebook Svart 24.Juli.2004 Vil tippe jeg havner på en 45000-55000 totalt, kanskje!Jeg har også valgt å føre opp hver minste ting som er kjøpt til båten og tenkte at det kunne være litt artig, men det ble fort veldig mye penger og hvis jeg legger sammen kjøpssummen med det vi har brukt på Gamla så ville vi nok ikke fått igjen den summen, men sånn er det vel bare?Synes ikke 45000 - 50000 var så ille nei, synes egentlig det var ganske lite Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Platt Svart 25.Juli.2004 Del på Facebook Svart 25.Juli.2004 Er det du som har plattgetteren for salg eller Ikke nå lenger...... Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 25.Juli.2004 Del på Facebook Svart 25.Juli.2004 Bastard ! Du må aldri summere sammen hvor mye penger du har brukt på båtprosjektet. Det må du prøve å skjule best mulig for deg selv. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 26.Juli.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2004 Det hadde vel vært like greit egentlig ja, men er for nyskjerrig vet du Men nuh, skal jeg ut og dreve skroget over vannlinja! Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 26.Juli.2004 Del på Facebook Svart 26.Juli.2004 Jeg venter på nye bilder jeg........... Har du forresten fått den styresaken? Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
M/S Bastard Svart 26.Juli.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2004 ja, styresaken er mottat! Holder på og skal demontere den for og få montert den. Måtte borre opp den låse skruen som satt der. Har du demontert din før? Jeg lurer litt på hvordan det henger sammen. Låse skruen er borret ut, kan man da dra dette rett av eller skal det skrus? Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 26.Juli.2004 Del på Facebook Svart 26.Juli.2004 Har ikke demontert vår, eller gjort noe med den. Må nestren bare si at du må prøve deg fram. Tenkte jeg skulle be deg vise/ fortelle meg hvordan du har tenkt til å legge opp styreopplegget når det er gjort/ tenkt ut? Vi har tenkt på teleflex, men synes dette blir dyrt, og ser fortsatt etter andre muligheter. Hos oss funket det ikke med bare vanlige vaiere som er ganske vanlig på snekker Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
M/S Bastard Svart 26.Juli.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2004 Her er forklaring på oppelegget mitt foreløbig. Teleflex er da ikke dyrt det, hvilke priser har du fått da Bilde her om du skjønner hva jeg mener: Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 26.Juli.2004 Del på Facebook Svart 26.Juli.2004 Tror jeg begynner å skjønne ja. Ser ut som en god løsning det ja. Skal se på om ikke vi skal gjøre dette også. Teleflex har jeg fått en pris på ca 3000-3500. Synes dette er litt, men det blir nok det uansett. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
M/S Bastard Svart 26.Juli.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2004 Vilken butikk har gitt deg denne grufulle prisen da Kikket på Maritim og regnet med at du kan få deg teleflex for ca. 1500 komplett + ratt Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 26.Juli.2004 Del på Facebook Svart 26.Juli.2004 Watski katalogen........ Men skal nok få tak i det noe billigere. Enten på sea sea i Bærum (ganske billig butikk), eller Swang på jobben. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
M/S Bastard Svart 26.Juli.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2004 Watski er dyrt stort sett. Maritim er billigere, men som sagt: rundt 1500 for komplett styring uten ratt er da rimelig. Jeg går muligens for hydraulisk, men har også 2 teleflexer liggende som jeg kan bruke. Hydrauliske rattpumper er forholdsvis dyre greier. ca.2500 pr stk. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.Juli.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2004 Nå begynner det og hjelpe må jeg si Drevet skroget med tjæredrev først, og pyntet på dette med Sica etterpå. Nå skal det overflødige skjæres/pusses vekk! Akterdekk før og etter Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.Juli.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2004 Jaja, så var ferien over begynte på jobb i dag, men jobber heldigvis deltid frem til i høst en gang Når jeg kom hjem var det og hive i seg middag, og deretter rett ut og olje ett strøk på alt over "fenderlista" Begynner og bli blank nå gitt! Ser ut som om jeg kan rekke og få den ut før September, det hadde virkelig vært noe! så jeg håper på en lang fin høst, selv om jeg skal ligge ute i vinter! Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 29.Juli.2004 Del på Facebook Svart 29.Juli.2004 Hvis du skal ligge ute i vinter, ligger du da i boblehavn? Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
M/S Bastard Svart 29.Juli.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2004 Jepp, har helårsplass! Kunne ikke tenkt meg og ha båten på land hver vinter. Så nå håper jeg slippen blir i orden etterhvert i havna, blir så mye enklere med skraping og stoffing da. Hvert andre år! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.