Ex Vengsøyfjord Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Da var pakken fra Danmark ankommet Radioen ser ikke ut som den har vært brukt, helt ren og fri for lyter Spenningen var stor da jeg koblet den opp for å prøve den Men her er det jeg trenger hjelp av noen med erfaring... Når jeg slår på radioen og skrur av squelch høres skurringen i håndsettet, men den innebygde høyttaleren lager bare en lavfrekvent "brumming" (samme lyden som jeg fikk fra RT144C lenger opp i tråden) Det jeg tenker nå er: 1. Kan det tenkes at den strømkilden jeg har er for liten (5A batterilader) 2. Er det noe galt med antenna? 3. Eller er alle radioenen mine gåen? Blir veldig taknemlig hvis noen kan hjelpe meg å tenke litt her Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
TideRace Svart 27.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 (redigert) Bruker du kun en "rå" batterilader som strømkilde? Denne er antagelig ikke stabilisert (?) og du får "brumming" i høytaleren. Prøv radioen(-e) på et bilbatteri eller en "ren" strømforsyning, så skal du se brummingen forsvinner! Forresten, gratulerer med "ny" RT144! Slike kan man av en eller annen grunn ikke få mange nok av Redigert 27.Januar.2009 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Takk Phoebe, der ser man hvor lett det er å gå seg fast i egne tankeganger... Skal finne meg et batteri på jobb i morgen så skal du se jeg har tre grønne som virker... Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
TideRace Svart 27.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 ...så skal du se jeg har tre grønne som virker... Ikke umulig, lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Forresten, gratulerer med "ny" RT144! Slike kan man av en eller annen grunn ikke få mange nok av Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
M/S Bastard Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Har en slik sak til RT 144 B, som gjør om til 24v drift, jeg loddet denne av min Går i søpla om ingen melder seg, driver med stor opprydning om dagen Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 det er jo synd å hive den. Hvis ingen andre vil ha den får jeg kjøpe den av deg. Ikke at jeg har bruk for den, men i tilfelle rottefelle. Forslag; kan den ikke stå montert på baksiden selv om den er frakoblet? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 Jo, den kan skrus fast på baksiden. Tenkte ikke på det. Skal ikke ha noe for den, kan ikke være verdt stort skulle jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 15.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2009 oppdatert link for "den fine sailor websiden". De har byttet adresse noen ganger nå. http://sailorradio.enigmamachine.co.uk/ Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 Det var da merkelig stille her i "menigheten"...Jeg har beklageligvis vært borte en stund, men blir her inne litt oftere nå fremover håper jeg. Det kommer jo en ny sesong snart. Per Sitér dette innlegget Link to post
Ojda Svart 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 Det ble akurat lagt inn annonse på finn. Bortsett fra prisen kan det kansje være interresant for noen her. Finnkode : 16604688 Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Hilmar 2 Svart 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 det som dukket opp på 16604688 var da ikke noen Sailor... Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
M/S Bastard Svart 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 Da må du pusse brillene Hilmar Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 Joda, ligger en Sailoer der Hilmar.... Garmin 100 ekkolodd m/svingar. til salgs for 500kr.Garmin 250 ekkolodd til salgs for 1000kr. kompass av eldre type kr 500kr. vhf Sailor kr: 1500 Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 8.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 Dette var da en skikkelig "rustholk". Mye arbeide for å få denne fin. Max pris 500.00NKr Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 http://ham.brugtgrej.dk/itemshow.php?obj=49884 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Master_740 Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Hei, vi har en gammel Sailor VHF RT144C i dykkebåten vår som vi lurer på å selge. Kan det være av interesse for noen? Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 10.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2009 I dag har det vært menighetsmøte i Vågsbygd Kristiansand....... Det vil si kort fortalt VHF sambandet har vært befengt med mine gjøremål i ca 2 timer uten at jeg har visst noe som helst. Apparaturen har hengt seg på sending og kringkastet hele mitt private liv i stor omkrets. Jeg har aldri opplevd noe lignende tidligere, og uten at sendetasten har vært brukt. Jeg har bare slått på aparatet på kanal 16. Det er vel "elektronikk" det handler om, men fy fillern så irriterende. Å få lagt eteren død er vel ikke redningsskøytas hovedoppgave, ...egentlig, men de redda meg fra ihvertfall å kringkaste snorkinga til natten. Nå tror jeg at jeg monterer ei SVÆR rød lampe som skal lyse når apparaturen er ånnlain. Det lyste ikke TX i diplayet bare så det er nevnt. (Sailor RT2048) Det jeg håper på nå er at det også er andre som har opplevet dette eller lignende slik at jeg slipper å føle meg så alene...... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Da har jeg endelig gjeninntrådt i menigheten. Simrad'en er i dunken, og RT4822 er behørig montert. Ei antenne i mastetopp, og ei på rekka akterut. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Snakker meg om det.. har kikket etter en pent brukt Sailor VHF. Ser det er noen fra tid til annen både på finn.no og andre steder. Ville helst hatt en med DCS. Hva bør jeg velge? Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Simrad'en er i dunken, . Hva skal du ha for simraden? Er egentlig bare interssert i mottakermodulen og synten. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2009 Hva bør jeg velge? vill du ha det beste...då er valget lett.... Icom Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Frøken Fryd Svart 3.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2009 Simrad'en er i dunken, og RT4822 er behørig montert.Ei antenne i mastetopp, og ei på rekka akterut. Samme som meg det da bare det står Skanti på min og begge antennene er i masten... Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 3.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2009 Nå roper blondinen og da sier jeg takk for i kveld. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
hifo Svart 3.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2009 heldiggris. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.