Mulligan Svart 15.Desember.2008 Del på Facebook Svart 15.Desember.2008 Thrane er jo som Simrad, Nei, det er de ikke. Det er tvers gjennom kvalitetsprodukter. Og andre setter gjerne sitt navn på produkter derfra. De er nesten enerådende på SatCom. Jeg plukket engang fra hverandre en engelsk Mini-M som ifølge reklamen og omtale skulle være særs framifrå. Alt inni kom fra T&T. Fødestedet, Mulligan, fødestedet. Jada. T&T har kjøpt opp Sailor. Det produseres friskt i Aalborg. Men SatCom produktene som det står Sailor på kommer fra Lyngby. Sailor er et merkenavn hos T&T for marine produkter. Aero og mobilt selges som T&T. Men den kompromissløse Sailorkvaliteten er der. Og godt er det. Problemet jeg begynner å få er service. Siden alt billigkrammet begynte å oversvømme oss, begynner det å bli vrient å finne en som har greie på Sailor, ihvertfall her på Østlandet. De som har litt peil, vil kun ha med proffbrukere å gjøre. Gammelt jungelord: All radio fra Sailor, resten fra Furuno. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 15.Desember.2008 Del på Facebook Svart 15.Desember.2008 Og hva skjedde med Nera? Var det noen som kjøpte de? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 15.Desember.2008 Del på Facebook Svart 15.Desember.2008 Nera SatCom ble kjøpt av T&T. Nera Networks ble kjøpt av Eltek. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 15.Desember.2008 Del på Facebook Svart 15.Desember.2008 Minner litt om Simrad det ja... Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 15.Desember.2008 Del på Facebook Svart 15.Desember.2008 Gammelt jungelord: All radio fra Sailor, resten fra Furuno. Furuno... TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Poseidon Svart 15.Desember.2008 Del på Facebook Svart 15.Desember.2008 .....Gammelt jungelord: All radio fra Sailor, resten fra Furuno. Det er mulig at det gjelder i jungelen, men det gjelder ihvertfall ikke ombord hos meg. Med Furuno NavNet som bare er noe fordømt "ræl" og VHF, HF og MF fra Furuno har jeg fått nok av den sorten . . . Takke meg til grønnmalte stålbokser fremfor all verdens plastikkdippedutter! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Mulligan Svart 15.Desember.2008 Del på Facebook Svart 15.Desember.2008 Det var da svært. Enig i VHF, MF, HF i grønne bokser. Jeg sa jo det. Og jeg forstår at Nintendoen til Furuno fremdeles ikke er ferdig utviklet. Og hva man skal med 3D så lenge det ikke finnes 3D kart begriper jeg ikke. Men i et så stort skip som ditt: Originalen. Maxsea Navnet på PC. Er ikke du klasset forresten? Skal ikke du ha rattmerket utstyr? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 15.Desember.2008 Del på Facebook Svart 15.Desember.2008 Furunoen Poseidon har er en Navnet VX1 blackbox model og så vidt jeg kan huske er det også en konvensjonell antenne (ikke kakeboks). Med fare for å spore av tråden så synes jeg denne radaren er helt ok, eneste jeg savner er flere dedikerte knapper/skruknotter. Jeg tror ikke radarbildet hadde blitt bedre med grønt metal Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 16.Desember.2008 Del på Facebook Svart 16.Desember.2008 dette måste vare det ultimate til Sailorfantaster o andre som samler på radioantikviteter... ett par egne LORAN-stasjoner http://ham.brugtgrej.dk/itemshow.php?obj=47060 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 Setter du igang den der, så har jeg mottager. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Roger jo Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 Er det noen her i Sailor-menigheten som kan skaffe meg et "telefonrør" m. kabel og plugg som passer til en RT-2048, og til en fornuftig pris? Ikke telefonrør, men denne koster porton, la noen tilside da de var på vei til containeren. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
hengefjes Svart 18.Desember.2008 Del på Facebook Svart 18.Desember.2008 Sender ei melding til deg Sitér dette innlegget Hekkbølger - hva er det for no??? Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 10.Januar.2009 Del på Facebook Svart 10.Januar.2009 Er det noen der ute som kan hjelpe meg med en liten ting? Jeg har uforvarende kommet til å koble 24v DC inn på en RT144C som er oppsatt for 12v DC drift Noen som har vært ute for samme problemstilling eller kan tenke seg hva som kan gå galt? Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
TideRace Svart 11.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2009 Mmhhhh.... dette må det vel gå an å finne ut av? Jeg sitter på all dokumentasjon til RT144, oversikt over alle kretskort, m.m. hvis du trenger dette. Noe sier meg at her skulle Per TK på banen ... tror han har oversikten over Sailor-innmat bedre enn noen her.. hva med en IM til ham? Uansett, jeg skal kikke litt mer her. Sitér dette innlegget Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 17.Januar.2009 Del på Facebook Svart 17.Januar.2009 Da har jeg startet litt enkel feilsøking her, har nok glemt litt siden jeg gikk på skolen , men det kommer sigende sakte tilbake Heldigvis hadde apparatet ikke tatt skade av feil spenning (sikringa var ikke der ) Den som så verst ut utvendig ser ut som ny på innsiden, mens den som ser ren og pen ut i fronten har åpenbart vært utsatt for fukt Har sålangt konstatert: * defekt effektforsterker på 144b (lyd i håndsettet men ikke i høyttaler) * ukjent kortslutning på +12V kretsen på 144c Nå gjenstår bare å rydde opp før sjefen kommer hjem, tipper jeg ikke blir særlig populær om hun ser at spisebordet er omgjort til elektronikkverksted (men sånn er det å bo i ei lita leilighet) Ønsker meg et eget hobbyrom... Går og å venter på en til RT1444b (med selecall) fra danmark Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
TideRace Svart 17.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2009 Herligt syn.... ser du har samme meteret som meg på venstresiden der... Trenger du servicemanualen som beskriver kretskortene, m.m., send meg en IM. Sitér dette innlegget Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 17.Januar.2009 Del på Facebook Svart 17.Januar.2009 Har kun den til RT144, men ser ut som det meste er uforandret på B og C Eneste forskjellen jeg ser med første øyekast er DW i to utgaver Jeg mangler egentlig etpar knotter til C en,(volum og dimmer) og pot-meter til dimming, så hvis noen har dette liggende, eller vet hvor man får kjøpt er jeg taknemlig. Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 17.Januar.2009 Del på Facebook Svart 17.Januar.2009 Herligt syn.... ser du har samme meteret som meg på venstresiden der... Mic 35 ja, kjøpte det i -96 da jeg gikk Gk elektro... enkelt å greit multimeter Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
TideRace Svart 17.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2009 (redigert) Hei Ex Vengsøyfjord.. har akkurat sendt deg en IM PS; Eneste forskjellen på B og C er ganske riktig DW-funksjonen og hvor "avansert" denne er. C har i tillegg "direktebryter" til kanal 16 på DW-knappen. Redigert 17.Januar.2009 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Januar.2009 Del på Facebook Svart 17.Januar.2009 Nå gjenstår bare å rydde opp før sjefen kommer hjem, tipper jeg ikke blir særlig populær om hun ser at spisebordet er omgjort til elektronikkverksted Det kan vel ikke være så farlig? Det var verre en gang hos meg da fruen kom overraskende hjem mens naboen og jeg satt og hadde båttoalettet i smådeler på salongbordet! Jeg også nesten samme type måleinstrument. Jeg har et MIC 37, robust, rimelig nøyaktig, hele 0-20A område for strøm og har aldri feilet. Og jeg har hatt det leeeenge. Lars H. (Sailor fan) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 17.Januar.2009 Del på Facebook Svart 17.Januar.2009 Nå har jeg testet ut C'en (den på bildet lenger opp i tråden) Fritt for kortslutning, men her er og noe muffens med sluttforsterkeren (skurrer i håndsettet, mens det "brummer" i høyttaleren) Satser på at den "nye" er i orden Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 17.Januar.2009 Del på Facebook Svart 17.Januar.2009 (redigert) dobbelposting, sorry Redigert 17.Januar.2009 av Ex Vengsøyfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Gunga Din Svart 19.Januar.2009 Del på Facebook Svart 19.Januar.2009 http://www.blocket.se/vi/19912201.htm?ca=15_s Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 ytterligare en raritet..... Sailor 100W AM transmitter Type 56D Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.