Jump to content

Seil regatta på nett.

Capella

Recommended Posts

GD. Hydra med sine kloster er det lenge siden jeg var innom. Har hørt at det kan bli ganske folksomt og støyende om kvelden med alle besøkende og seilere om sommeren så det frister ikke noe særlig. Tidene forandre mye.

Fant en interessant info om Middelhavet. Muligens tid for oppdatering av diverse kart.

Det hydrografiske skipet Donuzlav til Russlands Svertehavsflåte vil bringe resultater av sine allsidige undersøkelser i Middelhavet til Sevastopol i slutten av uka, som tillater å korrigere navigasjonskart over havet, håndbøker og skipsfartsinstrukser.

De russiske spesialistene tilbrakte en måned i Middelhavet.

Det planlegges at i slutten av uka vil ekspertene begynne å bearbeide og analysere resultatene av undersøkelsene for å forberede tilsvarende anbefalinger.
Les mer: http://no.sputniknews.com/norwegian.ruvr.ru/news/2014_10_22/Svartehavsflatens-spesialister-fornyer-kart-over-Middelhavet-3854/

Du vil vist ikke innom Hydra du heller - trøska på så blir vi alle inne under #100

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Nå er det stille før stormen, men det kommer vel til å skje noe om ikke lenge.

Og så er det det store spørsmålet, skal man gå nordover eller sydover. Mine private analyser tilsier at det er lurest å gå nordover, men jeg har aldri vært til å stole på.

Time will show!

..........................................................................

Og akkurat mens jeg skrev det så har noen vendt nesen nordover, litt tidlig etter min smak......kanskje!

Redigert av Zitt (see edit history)

Tilbake etter pinseferie og ser til min lettelse at DCene har funket tålelig bra og predictoren krysser mållinjen. :smiley:

Nest siste jibb uterfor Nova Scotia(!) ble gjort 15 min for tidlig, noe som kostet meg en plassering helt i toppen. Resten har vært plankekjøring, men siden jeg har vært på innern hele veien har det ikke vært mulig å ta igjen det tapte. Marginalt mindre vind og marginalt dårligere vinkel hele veien. Nuvel,plasseringen får bli som den blir. Det er lite som kan gjøres de siste timene. 5. plassen i sammendraget,beholder jeg med god margin, uten særlige muligheter til å bedre den om jeg stiller til start på de siste etappene. Lite tid til SOL på sommertid.  :smiley:

• 2 uker senere...

Vi bommet litt på rutevalget oppe i Alaska denne gangen, Careka!

På treningsrunden gikk jeg på nordsiden og var fast bestemt på det i selve regattaen også, men skiftet mening i siste sekund. Nå var det ikke rare forskjellen heller på nord og sør, så tilfellighetene spilte oss vel et lite puss.

Italienerne imponerer og tapetserte jo pallen denne gangen.

I dag er det ut fra Lisboa, og da må du ikke dra sørover! :giggle:

Lykke til!

Zitt, sånn er det bare.  Noen legger ned mye arb, i dette, måler og sjekker vinder,  +++ for å finne rette veien.  Jeg ser bare på og tar den jeg tror det vil bli, Og ja,  denne gangen ble det feil.  No big deal.  Det var jo litt spenning anyway.

Men i dag er det neste LEG i rundt jorda turen.  Lite vind i starten,

Men lykke til alle.  Får gjøre det beste utav det,  selv om jeg nok ikke får så mye tid denne gangen til og passe på.  men en gang til dagen skal jeg klare.

De små korte "timed races"  er kjekke hvis det blir bra med vind en kveld.

Italienerne jobber mange isammen og seiler hverandres båter,  de fleste er pensjonerte seilere,  med mye tid til overs,

Så for dem er dette et kjekt tidsfordriv.  og sosialt.

start kl 1300  idag.  http://www.sailonline.org/windy/run/836/

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Har sett litt på været,  Det blir 2 små kryss slag og så 2 litt lengre kryss slag, så Nordover etter runding av punten. oppover langs kysten litt utover i havet,Noen slag oppover før man får kryss mer og mindre hele vein over B-bukta, opp til Lorient.

Men Viking har sikkert et flott oppsett.  Han har jo litt progmvare som han bruker. 

Jeg har tidligere brukt BWO  som er gratis, Men det ble litt mye styr med å sette riktige parametere inne i progm,  så kjørte det også bare på PC,  

Men det gav deg en pekepinn på hvor det lønnet seg mest å seile.  i forhold til vær og vind.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Har sett litt på været,  Det blir 2 små kryss slag og så 2 litt lengre kryss slag, så Nordover etter runding av punten. oppover langs kysten litt utover i havet,Noen slag oppover før man får kryss mer og mindre hele vein over B-bukta, opp til Lorient.

Men Viking har sikkert et flott oppsett.  Han har jo litt progmvare som han bruker. 

Jeg har tidligere brukt BWO  som er gratis, Men det ble litt mye styr med å sette riktige parametere inne i progm,  så kjørte det også bare på PC,  

Men det gav deg en pekepinn på hvor det lønnet seg mest å seile.  i forhold til vær og vind.

Her hjelper det ikke med programvare. Jeg liker ikke slike korte legg, spesielt ikke kystseilas i lite vind fra alle kanter. Her er det kun en ting som hjelper. Standby foran skjermen. Og det har jeg ikke tid til. Blir nok en enkel seier for italienerne med flust av fritid.

Avgjørelsen på denne etappen kommer til å falle natt til tirsdag. Den som har valgt det beste sporet og møter kulingen først vinner.

har du bytta navn Zitt  ?  finner deg ikke på lista lengre,  ?  du var jo med utover  en stund,

Hva seiler du under nå ?

Ser det er endel med, som er nye  så bare spør hvis dere lurer på noe..

God morgen. Natten gikk bra for meg, men ikke for russeren, som tok en rast ved Finisterre. Så nå er det Dingo og meg mot et hav av italienere. Må se å lære meg litt italiensk. :giggle:

Jeg sovnet før værmeldingen i natt, men heldigvis var det ingen store endringer i wx-en, så mine DC-er gikk bra. Gårsdagen gikk på DC-er i 12 timer uten mulighet for å justere og jeg var overrasket da jeg kom fra jobb og fant at jeg fremdeles hang godt med. Nå har jeg satt DC-er for de neste 15 timene, så får vi se hvordan det går. Litt mer stabilt i denne vinden, så jeg satser på at det går bra. :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...