Tore B Svart 4.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2014 Jeg har montert kompasset på en stang rett ut over frontvinduet, dette fungerer perfekt. Raymarine xp 10 tror jeg det er. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2014 Hulda har kompasset montert under targabøylen, fungerer perfekt på alle kurser (Raymarine). Og over så ligger Stålmarken på Väderöarna? Det borterste strømskapet pleier å stå opplåst om vinteren, bare å plugge inn :-) Sitér dette innlegget Link to post
flexima Svart 4.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2014 hei igjen stålmar Hei igjen Stålmarken, er flybridgen skrudd på,laget i aluminium? isåfall er det greit med kompasset foran påskjermen. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 4.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2014 Flyen er skrudd på men er laget i stål. Den plasseringen jeg fant var den laveste jeg fikk med en meter klaring til stål. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
flexima Svart 4.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2014 Somet litt på bildet ditt, og ser hva du har gjort, genialt! Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 5.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2014 I ettertid har jeg byttet trepinnen med en syrefast lanternestang beregnet på joller. Denne er hengslet slik at jeg kan sette den rett opp så den ikke er i veien når autopiloten ikke er i bruk. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 5.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2014 Hadde vært morro med et treff til sommeren!? Har selv en Albin Wicabo36 med en 120hm Ford. Kjøpte den i Haugesund i fjord, er kjempe fornøyd.:-D Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 5.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2014 Ja, hvorfor ikke et ståltreff? Problemet er vel at disse båtene befinner seg langt fra hverandre, så det å finne et egnet sted blir en utfordring. Men man kunne jo ha et lite "oslofjordtreff", f.eks. Og hvem vet, kanskje noen flere får øynene opp for en solid og tung saktegående "hytte"?:-) Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
TorSan Svart 5.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2014 Hadde vært moro med et "ståltreff" Prosjektet mitt "Albin Wicabo 36"blir sjøsatt til someren. Støtter ideen om et "Oslofjord" treff. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 5.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2014 Hadde vært skikkelig morro. Er klar for det! :-D Vi får bare holde kontakten her på forumet, så finner vi ut tid og sted! Hadde vært skikkelig morro. Er klar for det! :-D Vi får bare holde kontakten her på forumet, så finner vi ut tid og sted! Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 5.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2014 Klar for ståltreff! Sitér dette innlegget Link to post
TorSan Svart 5.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2014 https://baatplassen.no/bildearkiv/49/49938/1388952612.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 5.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2014 (redigert) Ser utrolig flott ut TorSan :-) Bare å si i fra Stålmarken så får vi se hva vi får til! :-) Redigert 5.Januar.2014 av Lars Kirkeng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
flexima Svart 7.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2014 Hva med et treff på fex.Oskarsborg? Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 7.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2014 (redigert) Oscarsborg, eller" Borgen", er et fint sted. Men det er også hyggelig i Son. Der har de utvidet både havn og faciliteter i vinter. Flere forslag? Redigert 7.Januar.2014 av Figaro (see edit history) Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Tore B Svart 7.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2014 "Borgen" blir litt drøyt for meg, bruker vel 7 timer opp dit. Ligger i Fredrikstad. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 7.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2014 (redigert) Tja.. Jeg ligger i Olseng i Skjeberg, men det er innmari flott på Oscarsborg :-) så det går an å planlegge litt godt så ser jeg ikke på det som noe problem. Son er også kjempe fint. Redigert 7.Januar.2014 av Lars Kirkeng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
flexima Svart 8.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2014 Borgen eller Son,går like fint! Sitér dette innlegget Link to post
flexima Svart 8.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2014 Her er prosjektet med forlenging ferdi og ny farge. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 8.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2014 Så veldig bra ut! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 8.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2014 Hei igjen! Fikk tips av Roald i Trawler klubben at Horten indre gjestehavn var idyllisk, det er jo en mulighet da? Sitér dette innlegget Link to post
TorSan Svart 9.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2014 Østre Bolærne har en fin havn og greie fasiliteter på land. Sitér dette innlegget Link to post
flexima Svart 9.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2014 Alle stedene som er nevnt er flotte treffsteder. Fin båt du har Lars,hvordan har du organisert batterier og lading ombord? Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 Takk for det flexima, har 3batterier på 115amp. De lades ved landstrøm og under farting. Har en vender på dette men har ikke satt meg inn i dette enda. Kjøpte båten i våres så det er mye å gå igjennom. :-) Sitér dette innlegget Link to post
flexima Svart 16.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2014 Strøm om bord er jo det store problemet for de fleste båteiere. For oss med stålbåter med deplasementskrog og relativ lav fart,har vi mulighet til å ha med nok batterikapasitet. Batterivekta betyr ikke så mye. Jeg har montert inn 6stk. 180AH. 1stk er startbatteri /forsyning til bagpropell/ankervinsj, lading: 90AH Dynamo. 5stk er til alt annet forbruk (disse er også av konstruksjon startbatterier) Disse lades av en100 AH Dynamo med litt høy utveksling. Med dette opplegget kan jeg ligge med kjøleskapet og alle andre forbrukere i drift i 8-10 dager, uten å starte motor eller koble landstrøm Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.