Jump to content

Prosjekt: Gamla (langtidsprosjekt)


jorhei

Recommended Posts

Tror ikke det er lurt å bruke sika eller tec7 på bensintanken. Bensin løser jo opp det meste, også disse vil jeg tro.  Det følger ikke med en slags klemflens med giveren da? Hvis ikke så må vel løsningen være å få loddet/sveist på en gjenget stuss som giveren skrus ned i. Bensinlekkasjer er jo farlige saker, så det er nok best å ikke ta noen snarveier her.

<{POST_SNAPBACK}>

I forbindelse med nystøyping av badeplattform til godjenta i hagen,hadde jeg en tlf til en selger hos tec7,for å høre om dette vidundermiddelet tålte diverse preparater..(var på hovedkontoret) :confused:

 

Fikk til svar at det bare var å bruke det til stort sett alt,det eneste det ikke tålte var blåsyre sa han,om det stemmer aner jeg ikke ennå...Det gjenstår å se....Men får tro på det til det motsatte er bevist.

 

mvh

 

 

frank v.

Link to post
Share on other sites

Hei hvodan går det med dekket? Skal dere lakke/ olje? Har dere hatt noe sig i natet?

Spennende å følge med da jeg skal gjøre noe lignende med min båt.

Bilder?

<{POST_SNAPBACK}>

Hei dospen!

 

Akterdekket holder nå på å bli lakket med Ravilakk. Vi brukte først Owatrol D1 til å olje og deretter lakken. Vi er veldig fornøyd med dekket, spesielt når vi beiset dollbordene med mahognyfarge. Den fine kontrasten ble "bærre lekker", synes vi. Her er noen bilder av dekket og dollbordene:

Dekket etter oljing, men uten mahognybeisen:

Bilde

 

Dollbordet:

Bilde

Bilde

Link to post
Share on other sites

Ser veldig bra ut. Oljet dere over natingen? Hvor mye oljet dere før dere begynte med lakkingen?

Det er gøy når resultatet blir så bra, en god tilfredstillelse.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi oljet en 12 - 15 ganger. Da trakk ikke treverket mer og oljen ble bare liggende. Vi oljet over natene ja, men husk at vi brukte tec 7 og ikke vanlig sikaflex. Tec 7 er forresten noe vi absolutt anbefalerer.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Var det noe sig i tec 7en? Strøk dere den ut med fingeren? Er det noe dere ville gjort anneledes nå hvis dere skulle gjort det en gang til?

Hvor mye tec 7 brukte dere?

Det ble mange spørsmål, men dette er interessange greier.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi strøk den ut med fingeren. Var nesten ikke noe sig i den i det hele tatt, og vi ville ikke gjort noe annerledes. Vi kjøpte først to tuber men så at vi manglet litt og måtte kjøpe en tredje. Den siste tuben er det mye igjen av fortsatt. Hvor mye du bruker avhenger jo litt av dybden på natene. Vi hadde 6 mm høye nater. Redigert av jorhei (see edit history)

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Vakkert!

 

Tec7 er helt topp til dette, jeg brukte som nevnt i en annen tråd en litt annen fremgangsmåte:

Jeg brukte spissen på patronen til å fylle natene fra bunn av, slik at jeg trykte en liten topp bortetter hele veien. Når det var gjennomherdet så kuttet jeg hele toppen av med et stanleyblad liggene på dekkbordene.

Nesten ikke gris og helt jevne nater... Bilde

 

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Vakkert!

 

Tec7 er helt topp til dette, jeg brukte som nevnt i en annen tråd en litt annen fremgangsmåte:

Jeg brukte spissen på patronen til å fylle natene fra bunn av, slik at jeg trykte en liten topp bortetter hele veien. Når det var gjennomherdet så kuttet jeg hele toppen av med et stanleyblad liggene på dekkbordene.

Nesten ikke gris og helt jevne nater... Bilde

 

Erik

<{POST_SNAPBACK}>

Ser bra ut dette også, men jeg legger merke til at det er litt bølger i natingen etter at du har skåret med stanlyblad, men det vises kansje ikke etter du har lakket?

Link to post
Share on other sites

Har nå vært i båten og fått lakket noen strøk. Har også tatt bilde sli at det nå også viser hvordan dekket ser ut med mahognybeisen på midtfisken og dollbordene.

 

Bilde

 

Bilde

 

Bilde

 

Nå mangler det bare endel strøk med lakk pluss og få montert dekksgjennomføringene...

 

M/B Gamla

Redigert av M/B Gamla (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bilde

Skikkelig lekkert har det blitt - gratulerer med vel utført job, M/B Gamla og jorhei!!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Yep. Bortsett fra at glassfiberbåtene neppe var "røtne" i første omgang da... :rolleyes:

Men arbeidet var flott det, all ære for det gutter..

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Bærrre lekkert ble det,

ingen problemer med å se det. :yesnod:

men.........

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Har også idag vært i båten, men det ble ikke lange turen på grunn av det drittværet som har vært her på Østlandet idag. 4-7 grader og en del regn.

 

Fikk i hvert fall gjort noe. Pusset og lakket motoren der hvor girspaken og spaken til det vridbare propellanlegget er:

Bilde

 

Ellers vasket vi litt i dørken og pentryet. Tar etter all sannsynlighet en liten tur til båten i morgen også for å vaske, pusse, lakke osv.

Link to post
Share on other sites

I dag ringte jeg maritim for å høre om de hadde faria oljtrykksmåler, og giver og det hadde de. Jeg reiser å handler det i morgen og vi er fryktelig spente på om det viser seg at det er flere problemer med motoren enn oljtrykksmåleren. Vi synes egentlig vi har hatt nok uflaks med motoren og håper på en feifri sommer, slik at vi får masse glede av båten.

Hvis det ikke skjer noe mer med motoren så ser det ut til at vi kommer på baatplassentreffet i Horten, og det gleder vi oss til.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...