Jump to content

Prosjekt: Mahogny barrelback 21 fot Glen-l-inspirert


Miss Amalie

Recommended Posts

Litt mer å kose seg med :

Hadde følt meg uvel ved å sitte på nederste stol (nede i siste bilde) under "admiralmøte" og admiralen i den øverste stolen.

 

Borde er jo i seg selv et psykologisk våpen...,men pokker så vakkert.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Van Dam har jeg brukt mange timer på :lol:

 

Ja, jeg er enig i at det må bli så mange lag lakk som er nødvendig. Det blir nok epifanes. Men nå er det glassingen som står for tur.

Hellberg, her er neste strøk klart.

 

Jeg er veldig glad jeg ikke glasset uten å grunnstryke. Mahogny gasser som bare det, og nå kan jeg få slipt bort luftboblene før glassingen.

De synes nesten ikke, men jeg er redd det hadde blitt mye ergrelse.

 

dsci0391.jpg

 

Små perler som allerede har herdet

dsci0396.jpg

 

Men en fantastisk glød. Skjøtene jeg var så bekymret for, blir ikke så ille

 

dsci0400.jpg

 

dsci0407.jpg

 

dsci0409.jpg

Redigert av Amalie 36 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei igjen.

 

Fargen blei helt rå :) Synes du traff veldig bra!

 

 

Kjøper du fineren på finerfabrikken? Hva er måla på platene og hva koster en stk? evt kvm pris? :)

“The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails.”

Link to post
Share on other sites

Hei!

Er veldig fornøyd, og hadde flaks med blandinga.

I innlegg 245

 

 

er det bilde som er interessant vedr. fineren,

dsc_0366.jpg

 

og her

dsc_0309.jpg

 

Jeg kjøpe som du ser i bunter, noe 1 sortering og noe b-vare. Skal jo klyve opp alt likevel.

Tror jeg ga 150,- pr. kmv. for 1.sort og 50,- for andre sortering.

Link to post
Share on other sites

Åjodah! :lol:

 

Jeg har lurt på i mange uker om jeg skal lage moderne interiør i skroget mitt, eller nostalgisk...

 

Og van dam har skylda :cryin::cryin:

 

Men, så ser jeg disse (det er rene p....)

13c_p_l.jpg

 

13e_p_l.jpg

 

Se på den finishen... :eek:

Link to post
Share on other sites

Det er reint så en får tårer i øynene og vann i munn ...Skjønner godt dilemma, men det er vel litt avhegig av hvordan båten skal brukes...

Når en ser slikt .......så har du virkelig noe og strekke deg etter.. :wink:

 

 

Hadde jeg vært stinn av gryn, skulle jeg tatt meg et år fri. Bestilt båt av Van Dam og leid meg inn for å være med på å bygge båten...... :yesnod: :yesnod: :lol: :lol:

Link to post
Share on other sites

Dette begynner å bli farlig for svake sjeler :sweat: Burde vært en BP-lov som forbyr alle å utsette noen for noe slikt som dette.

 

Ja jeg vet at jeg kan overse tråden - men forsøk selv først...

 

Finn Erik sa jo dette: Vel verd å bruke noen timer her... :headbang: Har jo ikke gjort noe annet i dag og admiralen river snart av meg øra. Tenkte at hun også skulle bli hekta, men den gang ei.

 

Leketøy for gutter sier hun.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Kvalm er ikke ett dekkkende ord - jeg bøyer meg i pussestøvet, epoxylukt, tynner og alt anndet du har inne i byggebua. Problemet er at du altid får plass i enhvær havn du kommer. Kan ikke bare Cruuuse avsted - ett stykke du kan være stolt av....

 

Gleder meg til fortsettelsen..

Jo fler leketøy, jo bedre...

Link to post
Share on other sites

Men, så ser jeg disse (det er rene p....)

Trekk pusten og pass på fingrene. Du er ett friskt pust inn i hverdagen for meg og du kommer i mål med dette. Kjempebra så langt.

 

Vist det kan være en trøst så tok brodern to av sine fingre og fungerte i mange år uten disse. Fikk jo noen klager fra det annet kjønn, men han overlevde dette også. Du har jo vært så heldig å få beholde de to viktigste fingrene på høyre hand :lol:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

"Trur'u jeg gjør a'?" :lol:

 

Nå har vi en liten diskusjon her. Kona begynner å plage meg med at hvit skai er pent.

Du skjønner, vi har samlet endel ekte hud. Har to sekker fulle.

 

Kona fikk tak i to store flotte skinnsofaer med flott brunt skinn. Dette skar vi av og tok vare på.

Drømmen hennes er å kjøpe en gammel veteranbil og restaurere. Og en slik båt.

 

Jeg har lyst på hud, og hun hvitt.... er'e mulig?

 

Og Hellberg, det er en triple, men jeg kommer i farten ikke på hvor jeg fant den. Har sett på så mange tusen sider.

Men det var nærmest den hekken jeg ønsker meg. Litt smalere topp og flatere enn rivieraene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...