Jump to content

Prosjekt: Mahogny barrelback 21 fot Glen-l-inspirert


Miss Amalie

Recommended Posts

Noken som veit kva for ein båt dette er då? Og kor ein får tegninger på den?(om ei i heiletatt gjer det da..) hadde vert drømmen å bygd ein slik :smiley: Ser passeleg stor ut som båt nr 2...? :flag:

1984show013a.jpg

 

Noken som veit noke om denne? Har berre eit bilde. stod ingenting om kva type det var.

bjphantom.jpg

 

Hmm, de båtene har vært omtalt på forumet før men jeg husker bare ikke hvor.....!

 

Er det noe igjen av fingeren eller tok de hele? God bedring!

 

JRO

Link to post
Share on other sites

hm... det har jeg ikke tenkt på :smiley:

 

kanskje jeg får ofre en til? :lol:

 

Spøk til side, noen som har greie på slikt?

Redigert av Amalie 36 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Spøk til side, noen som har greie på slikt?

 

Da antar jeg det er forsikringen du sikter til, og ikke hvordan du nå skal pelle deg i nesa.... :giggle:

Sjekk opp hvilke forsikringer du har gjennom jobben. Dette vil variere mye. Noen bedrifter har en minimums skadeforsikring som gjelder bare mens du er på jobb. På min arbeidsplass har jeg reise og skadeforsikring som gjelder både jobb og fritid.

Når man mister en finger, blir man x % arbeidsufør. Har du en forsikring som gir f.eks 20G ved 100%, er det relativt enkelt å regne ut hva en pekefinger blir ut fra tabellen forsikringsselskapet har.

Hvis du ikke har dekning gjennom jobben har du kanskje en privat skadeforsikring. Vil være samme forhold som gjelder her.

 

En kjapp googling frambrakte i hvertfall ett selskap som regnet pekefinger til 20% og ett annet ga 12%, så det vil variere.

 

HR/personal-avdeling har gjerne full oversikt over hvilken forsikringsdekning du har.

Link to post
Share on other sites

Takk! :yesnod: Bandasjen er litt i veien, men med et par Pinex forte, så fikk jeg klyvd resten og begynt med mahoognyen i dag.

 

Den som gir seg har tapt, og det gjør ikke denna kar'n. :headbang:

Kjærringa mener jeg er gær'n og det har ho rett i.

 

Men finger'n vet jeg ikke hvor er, og like forbanna :confused: så ligger'n der og gjør vondt. Hadde jeg fått tak i'n så skulle jeg.... :headbang:

 

Så nå får jeg overse hele dritten og gyve på igjen.

Link to post
Share on other sites

Da antar jeg det er forsikringen du sikter til, og ikke hvordan du nå skal pelle deg i nesa.... :giggle:

HR/personal-avdeling har gjerne full oversikt over hvilken forsikringsdekning du har.

 

Takk skal du ha. Jobber i landets største bank og forsikringleverandør, så det er nok noe der som dekker. Skal undersøke mandag.

Det har liksom vært den siste bekymringen i helga :confused:

 

Det mest irriterende er at jeg litt ubeskjedent kan fortelle at jeg er en ganske god musiker. Spiller piano og keyboard både til fest og bryllup... og har vært med som studiomusiker tidligere. Men har testet, og det går greit selv med bandasjen. Men pekefingeren på venstre hånd er faktisk det jeeg kaller "bluesfinger'n" :saint::saint: så jeg får lære meg noen nye teknikker.

Link to post
Share on other sites

Respekt! Du er jammen en helt! :cheers: Kjenner mange jeg som ville satt seg ned og deppa kraftig av dette og trolig avertert hele prosjektet til salgs.

Sånn spirit er gull verdt. Hu burde sette pris på slikt, kona di og bake deg en god epleterte eller noe. (Gjør hun nok tenker jeg).

Det blir litt ekstra å følge denne tråden heretter. Jeg ønsker deg god bedring og lykke til med resten av arbeidet. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Åjada, hun steller så med meg atte :giggle: Dessuten kan det jo hende at en liten :seeya: mygg av en pekefinger kan bli en spennende kombinasjon :yesnod::yesnod::yesnod: å se fram til ha ha.

 

Eplekake er bestilt

Link to post
Share on other sites

For ca 20-25 år siden var den en engelsk komiker som hadde ett show på NRK. Husker ikke navnet, var ett eller annet med "Davy" tror jeg. Nok om det, han hadde også bare en kort pekefinger etter en eller annen ulykke som barn.

Han fortalte at mens alle de andre barna sprang runt og skjøt med "pistol" på hverandre, hadde han avsaget hagle.... :cool:

 

Du får legge om spillestilen til litt mer Django Reinhardt, han hadde bare ett par fingre nogenlunde inntakt etter ett møte med tyske soldater under krigen. Sigøynere var ikke videre populært i det tredje rike...

 

Du er rå på framdrift :yesnod:

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bøyer meg i støvet...

 

Har lest om båten din lenge og som mange andre her drømmer jeg om samme pågangsmot.

Hadde en liten jobb på min glassfiberbåt. skulle tatt tre uker. blei vell tre år.

Så skulle jeg startet på noe sånt som du har pågang ville det nok tatt et par tiår.

 

Også får du skaden din.. Men om det stopper deg??

 

Min bror mistet høyre ringefinger, det blei slutten på hans jobbkariere.

Sliter med fantomsmerter, tåler ikke kulde og prøver han å gjøre noe tungt med den handa ruller øya hans bakover føre det kortslutter

og mannen går i bakken.. Altså besvimer.

 

Som sakt, hatten av og bukker av respekt.

Link to post
Share on other sites

Takker så mye for omtanken og medfølelse :smiley:

 

Det eneste som irriterer meg er at jeg ikke kan jobbe mer enn en halvtime før det gjør j...... vondt. Men vi har da smertestillende :lol:

Og så irriterer det meg at jeg må være sykemeldt. De har tvangssykemeldt meg et par ganger for hjerteinfarkt, fikk det dessverre bare i en alder av 43 pga en medfødt blodfeil.

 

Så nå har jeg vært så fornøyd med å kjempe meg tilbake til et normalt liv. :cheers:

 

Men båten får jeg ikke jobbet med mye av gangen, men noe framgang er det. Mahognyen er påbegynt, kanskje noen er nysgjerrige på bilder?

:lol:

Link to post
Share on other sites

Endelig kom tiden for det siste laget med finer. Og jeg begynte med å tørrmontere

 

dsc_0293.jpg

 

Baugen, der det måtte felles inn kiler

 

dsc_0299.jpg

dsc_0319.jpg

 

Deretter har jeg slipt kanten klar for å flukte perfekt med mahognyen. Der er de tre første radene på plass

dsc_0334.jpg

 

Litt blodsprut, men det har jeg fårr slipt nesten bort. Det er forresten ikke farlig, for her kommer vannlinja over

dsc_0335.jpg

 

Kantene er slipt pent, og selv om jeg må si det selv :lol: så er jeg fornøyd.

dsc_0339.jpg

 

dsc_0345.jpg

 

Foreløpig bare såvidt berørt av slipemaskinen, men selv om jeg var skremt av limet ble det bedre enn forventet.

 

dsc_0346.jpg

Link to post
Share on other sites

Kan bli vakkert det her, eller?

 

dsc_0368.jpg

 

Ellers er det bare å akseptere nederlaget det er å miste en finger

Den hemmer :wflag: , men nå har jeg i alle fall fått redusert størrelsen

på bandasjen :lol:

dsc_0368.jpg

 

Ellers, så er det ikke rare farten i denna karen :lol:

30112009006.jpg

 

Stusselig syn, men kutt i finger'n kan være vondt lenge :flag:

30112009007.jpg

 

Ha en fortreffelig aften mine venner, de verste blodsprutene forsvinner i dypet av båten og blir skjult under mahognyen :lol:

dsc_0371.jpg

Link to post
Share on other sites

Nei den er stygg som fy :lol:

 

Men, nå håper jeg noen kan bli inspirert. Det er mulig å bygge en båt på en vinter, og jeg drømmer om et miljø der vi kunne ha jobbet sammen.

Tenk å hatt et stort verksted...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...