Jump to content

Prosjekt: 40 Fot Risørskøyte.


etape90

Recommended Posts

Jeg tok noen bilder ja, men dessverre hadde jeg ikke kameraet mitt med meg, så det ble mobilbilder, og da var ikke kvaliteten helt på topp, skal se om jeg kan få gjort noe med dem og lagt dem ut litt senere. Finfin båt var det hvertfall. Håper det blir mulighet til å komme ombord å "myse" litt en dag :smiley:

 

Det var vel en flott overfart idag tenker jeg ? havet var jo speilblankt og sola varma hvertfall godt i drivhuset/Nordwesten.

Med vennlig hilsen

PIP

Link to post
Share on other sites

Takker folkens! :smiley:

Takk for opplasting av bildet Paulsen :wink:

Om du og eventuelt noen andre vil kikke i båten er det fullt mulig :smiley:

Overfarten var VELDIG flott i dag, kunne ikke bedt om bedre vær! :smiley:

Når vi skulle legge til kai streika pluttselig frikoblingen, så da ble det veldig skummelt å legge til, akkuratt som det var forsinkelse på tilkobling og frikobling! Kan være vi kjørte på litt for høyt turtall da, at det var det som lagde en forsinkelse.. Kjenner jo ikke båten helt enda, så må nesten bare feile litt å lære av det. Gikk heldigvis ganske greit å legge til kai, bare kaien som fikk seg en liten sprekk. :rolleyes:

Skal ta en av dagene å se om jeg kan få rydda ut av båten, er veldig mye ting som ligger å slenger. Så blir det jo mye kosligere og kjekkere å jobbe i båten når det er litt ryddig og system! :smiley:

 

Et par bilder fra turen: (Pappa tok også noen bilder, men di ligger på et annet kamera. Så får laste dem opp en annen dag.)

 

img_1366.jpg

 

img_1369.jpg

 

img_1375.jpg

 

img_1365.jpg

 

Det var vel de beste bildene fra turen, så beklager at det ikke ble flere, var nok litt for gira på å kun styre å kose meg med båten :giggle:

 

Bj.Terje: Å? Hvilken båt kjørte du da? :smiley:

Link to post
Share on other sites

Nok en gang, velkommen hjem..

Litt dramtikk har du opplevd allerede....håper du finner ut av dette.

 

Det kan lett oppstå panikk når du pluttselig merker at du ikke har full kontroll på ei såpass stor og tung skute..... :sweat::sweat:

Det er nok et ganske kraftig "seg"i en så stor og tung båt...og da er det ikke nok å ta imot med en båshake.

Huff, kjenner igjen den følelsen...

Link to post
Share on other sites

Veldig enig i det!

Planen var egentlig å legge til en annen kai først, men der var det noen som hadde tatt seg skikklig til rette og "dumpa" en halveis flytende flytebrygge :headbang:

Skal begynne å rydde litt i båten i morgen, så kan tenke meg jeg kan ha loppemarked etterpå :rolleyes: hehe.

Blir spennende å begynne ryddinga, tidligere eier sa at det var nesten som en stor skattekiste for det hadde samlet seg opp diverse ting å tang over mange år!

Link to post
Share on other sites

:flag: Grattis :flag: med flott skøyte ,gleder meg til å følge denne tråden. Bilder og oppdateringer av arbeidet du skal starte med , blir det ikke nok av .Så peis på med bilder ettervært som du kommer igang , igjen grattis med en flott båt .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Takk! :smiley: Får nok mye gøy med denne ja :smiley:

Kom akkuratt hjem fra båten nå, pappa var også med.

Jeg rydda i styrhuset og han i motorrommet, vi er like sjokka begge to over hvor mye rot det var! :eek:

Men nå ser vi at det begynner å komme seg.

Jeg begynnte så vidt å rydde litt nede i lasterommet også, og fant et par plasser med råte, heldigvis tørr råte og heller ikke på noen plasser av betydning :smiley:

Tok desverre ikke kamera med i dag..

 

Hvem skal i gloppehuset i morgen? :wink:

Jeg regner med jeg tar meg turen ned for å få meg en kopp kaffi og vaffler :wink:

Link to post
Share on other sites

Men da snakkest vi sikkert wasco :smiley: Ta gjerne kontakt om du ser meg, jeg har ingen anelse på hvordan du ser ut, vet jo ikke hva du egentlig heter heller :lol:

 

Takker!

Den ligger der fiskeskøyta ligger ja, går du ned nå en av dagen å ser så ligger den på gjestebrygga. Så du får sett nermere på den enn om den ligger på svai :smiley:

 

Blir sikkert en del damer på ham med den båten der :lol::cheers:

 

Blir vel heller turer sammen med dama :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...