Jump to content

Prosjekt: 40 Fot Risørskøyte.


etape90

Recommended Posts

Båten er flott den, og det var derfor jeg kjøpte den. Siklet på den i vinter som var, men den gang hadde jeg hverken tanker om å bytte båt eller penger til det :smiley:

 

Tror den båten passer bedre inne i Aurlandsfjorden, eg kan passe på den her inne eg mot at eg får bruke den fritt :lol:

Link to post
Share on other sites

Noen liker mora, andre dattera, og noen liker begge deler. Likte den cocpiten slik den er for en slipper å sitte under kalesje som kanskje med tiden begynner å lekke. Likte disse linjene på styrhuset, og en får godt utsyn mot styrbord side. Rattet er på rette siden også. Det finner en ikke på nyere båter. :yesnod:

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

Link to post
Share on other sites

Noen liker mora, andre dattera, og noen liker begge deler. Likte den cocpiten slik den er for en slipper å sitte under kalesje som kanskje med tiden begynner å lekke. Likte disse linjene på styrhuset, og en får godt utsyn mot styrbord side. Rattet er på rette siden også. Det finner en ikke på nyere båter. :yesnod:

 

Lurte på ein ting du Barten, kor mye har du betalt for denne cruseren. og kva er riktig side med tanke på ratt???

Link to post
Share on other sites

Jeg synes at rette siden for styreposisjon er på babord side. Som regel har jeg med meg venner, og da blir en sittende halvveis vendt ut i båten. Da har en samtidig veldig godt utsyn mot styrbord hvor man har vikeplikten for andre båter.

 

Ja det skal jeg vere einig i. Spørs det om jeg får ta meg ein østlandstur snart og kjikke på noen båter og kansje sitte på med noken. Hint hint

Link to post
Share on other sites

Regnet med det ja, men måtte bare forsikre meg... :giggle:

Dette må jo bare bli en flott dag for deg...

 

Nyslått skipsreder...

Nyforelsket...

Også bløtekake på toppen av det hele....

Have a nice day :yesnod:

 

Hehe, kan vel ikke si nyforelska heller etter snart 3 år sammen :wink: (Bare føles sånn) :yesnod:

Blir nok en flott dag dette!

 

Nå skal jeg straks av gårde å kjøpe pakkning til å ha mellom eksosmanifoilen og eksosrøret + et stykke med eksosrør (det andre var bare sorgen.)

Så håper jeg at det vil hindre at eksosen lekker sånn ut i motorrommet og driver opp i styrhuset!

Link to post
Share on other sites

Fikk en telefon akkurat i det Gloppenhuset skulle åpner, så jeg mått ta en tur hjem...

Så jeg fikk ikke møtt deg i dag heller.

Men jeg var en tur nede å så på båten din...

Må si du er modig som våger å kaste deg uti det med en så stor båt.

 

Båten er jo flott, men det er jo behov for en del oppussing hvis du vil ha den til å bli en skikkelig perle.

Kan bare ønske deg lykke til

Link to post
Share on other sites

Slikt spør mann ikke om.... :smash::lol:

 

Eg er nysjerrig av natur, er berre nødt og vite kva folk betaler for disse båtane. Ser det er utrolige prisar på desse fine båtane.

Tenkte før eg sjølv kjøpte meg trebåt, steike for nokre idiotar som kjøper slike båtar.

Men etter og sett kor mykje alle desse matrialene koster så har nok låta blitt heilt anna :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Wasco: Ok, var nede en kjapp tur jeg bare, sto bare utenfor å snakket litt :smiley:

Er en god del finpuss ja! Men når spant, hud, motor og de viktige tingene er på plass så er det mye kjekkere å begynne på et sånn prosjekt :smiley:

Og enda en viktig ting er jo at båten kan brukest underveis i oppussingen :wink:

Stikker snart ned i båten, så oppdaterer sikkert med litt bilder i kveld :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...